Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xelax

aptus voeding

Recommended Posts

hallo allemaal

 

ik heb het forum afgezocht,maar kan weinig over de aptus voeding vinden.

 

 

ik heb zelf me eerste kweekje staan en heb daarbij heb aptus voedings pakket gekregen.

werk zonder ph en ec meters dus ik volg het schema.

begin met 1/4 van het schema aangeeft en voer het later op wat het schema aangeeft.

 

wie van jullie gebruikt dit?en wat zijn jullie ervaringen er mee?

graag hoor ik dit van jullie.

 

 

mvg xelax

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een ph en ec meter, over aptus staat al een berg geschreven, even zoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik kan er wel wat over vinden,maar dat is allemaal uit 2008/2009.

of zoek ik niet goed dan :lol:

misschien zijn de meningen nu wel anders. :)

 

en de ph en ec meter moeten echt even wachten.krap bij kas :) :)

gaat trouwens goed bij mijn planten hoor.denk niet dat ik de meters echt nodig heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das niet handig om te zeggen. Om te optimaliseren denk ik dat je zeker profijt hebt van die meters. Terug naar de vraag. Ik gebruik nu ook voor het eerst aptus. Volg niet helemaal het schema. Plant die groter en sterker eruitziet en groeit geeft ik zoals het er staat. De kleinere geef ik iets minder. Tot nu toe gaat het goed. Gebruik de regulator en de groei voeding en om en om startvoeding. Ze doen het er goed op in gewone biologische potgrond met stek en zaaiaarde.

 

Have fun

 

Gr w

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga de meters zeker halen hoor !!

het gaat goed, dus voor nu (men eerste keer) nog ff zonder de meters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik dit nu als aanvulling op buffertabs, mycorrhiza, bacto en BAC bloeivoeding. Ik heb ook geen pH en EC meters maar dit zou niet nodig moeten zijn hierbij..

 

Heb weinig ervaring dus kan niet echt vergelijken maar alles lijkt wel goed te gaan, planten blijven gezond en compact, dikke stammen.. Ik gebruik tot nu toe regulator en startbooster/topbooster. Had eens P-boost meegegeven maar dit zorgde meteen voor een overdosis in combinatie met het bodemleven dus ben daarmee gestopt. Verder heb ik nog CaMg-boost, P-boost en K-boost maar misschien laat ik dat het eerste rondje maar in de kast, in principe zou het niet nodig moeten zijn..

 

Ik kan wel al zeggen dat je geen rondje toekomt met de regulator en topbooster.. heb er ook net bijbesteld, 250ml regulator = 60 euro, 250ml topbooster = 25 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus is geen voeding maar het zijn toevoegingen.

Wees er gewoon zuinig ermee ik begin met 1/3 van het pro schema en kijk dan naar mijn plantjes en voer het dan langzaam op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...