Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pieterpost

35X PP onder 3x600

Recommended Posts

Aangezien de meeste kweekjes door mij in een dramatisch resultaat eindigen (minder dan 0.6 g/w) heb ik besloten om maar eens een kweekje te delen met het WF in de hoop dat de mede forum leden mij kunnen bij staan met kennis en kunde zodat ik ook eens vrolijk kan worden van het eindresultaat.

 

Kortom alle hulp en advies is welkom.

 

Ruimte:

De ruimte is 270X360X250cm

 

Verlichting:

de verlichtings setup bestaat uit 3x 600watt philips son T pia plus lampen met philips vsa's en spiegelkapjes.

 

Klimaat:

Afzuiging bestaat uit een 2500m3 box afzuiger met een 2000m3 phresh filter en als fancontroller een gse met hysteresis controle.

 

Aanzuig is pasief direct van buiten.

 

verder word er een statief ventilator gebruikt om de aangezogen lucht te verdelen, om de verdeling van de aangezogen lucht zo optimaal mogenlijk te verdelen is het uiteinde van de aanzuig slang achter de ventilator geplaatst.

 

Om de plantjes te ontzien staat de afzuiging in de donker periode uit op een paar verversingen na, dit om de luchtvochtigheid wat hoger te houden.

 

Medium:

Als medium wordt een mix van potgrond en coco van het tuincentrum gebruikt in een verhouding van 50/50, hierdoor is het medium luchtig en niet te dicht van structuur.

Verder gebruik ik geen potten maar maak gebruik van een bak van 250X120X40cm

 

 

Voeding:

Om in alle behoeften van de plant te voorzien gebruik ik de complete flora lijn van GHE; flora grow, flora micro, flora bloom en als afbloei stimulator gebruik ik ripen

 

de gebruikte hoeveelheden zullen waarschijnlijk afwijken van het voedings schema van GHE maar de verhoudingen blijven wel gehandhaaft.

De reden dat er wordt afgeweken van het schema van GHE komt door de zeer lage EC in het lokale kraanwater (EC 0.2), hierdoor is het nodig om wat af te wijken van het schema.

 

mischien ook nog wel slim om even te vermelden is dat er natuurlijk gebruik word gemaakt van de flora micro voor zacht water.

 

PH en EC:

De PH en EC waardes aan het einde van de vorige ronde ware PH 6.3 en EC 1.0, volgens mij zijn dit nette waardes om mee te starten.

De PH blijft op 6.0 staan de EC word in stapjes opgehoogd.

 

Stekken:

De gebruikte stekken zijn PP en hebben al een voorgroei periode van 18 dagen gehad en zijn momenteel een centimeter of 35.

 

De eerste foto's komen vandaag en worden gemaakt vlak voor de lampen aan gaan.

 

Verder komt er minimaal 2 keer per week een update waarvan 1 met foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes he, dat je een mooi resultaat mag halen.

 

heb zelf ook 40 pptjes staan, zijn nu 19dagen oud, met 12 dagen voorgroei en 7 dagen groei :)

 

dus ik volg je :)

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk uit met de inblaas van buiten... zou erg koude lucht kunnen zijn... en potgrond van de intratuin?? dan moet je wel weten wat je doet, alleen potgrond? of ok moestuin aarde, biologische aarde ectect? en aangevoed met batgueno? kippemest? biologische toevoegingen?

succes, ik kijk op de achtergrond mee.

 

grz mrt

Edited by MRT

Share this post


Link to post
Share on other sites

directe inblaas van buiten geeft echt problemen.

dat kan je alleen in de herfst flikken, en dan nog is het risico op temperatuurproblemen te groot.

 

je wilt warme lucht die niet te droog is... en milde temperatuursovergang bij lamp uit

je wilt je kluit op temperatuur houden , en beneden 16graden is er groot gevaar op toprot

 

als je alleen al een luchtverwarmer voor je kast zet , waar binnenkomende lkucht door verwarmd wordt , heb je al grote winst , een vloerverwarming voor de potten is ook geen luxe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien de meeste kweekjes door mij in een dramatisch resultaat eindigen (minder dan 0.6 g/w) heb ik besloten om maar eens een kweekje te delen met het WF in de hoop dat de mede forum leden mij kunnen bij staan met kennis en kunde zodat ik ook eens vrolijk kan worden van het eindresultaat.

 

0,6 per watt is helemaal niet zo slecht hoor. De meesten halen nog geen halve gram de watt met huis-tuin-en-keuken hokjes. :lol: En een gram de watt haal je alleen met heel lange voorgroei en je planten meerdere keren toppen. Je moet dan voor jezelf afwegen of je dit wilt want een kweek duurt dan een stuk langer. Ik bereken meestal het aantal kweken per jaar wat je kunt halen gedeeld door de opbrengst.

 

Wanneer je dus 4x per jaar een kilo oogst of 7x per jaar 750 gram zou ik kiezen voor de laatste. :)

 

Ik ga je topic in ieder geval volgen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi pieter, ik denk dat je grootste fout zit bij die potgrond en coco's van het tuincentrum.

haal een paar zakjes lightmix van de growshop dan zit je altijd goed !

 

suc6 =M-

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat denk ik ook.

eerste paar weken lijkt het dan goed tegaan maar later word alles geel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien de meeste kweekjes door mij in een dramatisch resultaat eindigen (minder dan 0.6 g/w) heb ik besloten om maar eens een kweekje te delen met het WF in de hoop dat de mede forum leden mij kunnen bij staan met kennis en kunde zodat ik ook eens vrolijk kan worden van het eindresultaat.

 

0,6 per watt is helemaal niet zo slecht hoor. De meesten halen nog geen halve gram de watt met huis-tuin-en-keuken hokjes. :lol: En een gram de watt haal je alleen met heel lange voorgroei en je planten meerdere keren toppen. Je moet dan voor jezelf afwegen of je dit wilt want een kweek duurt dan een stuk langer. Ik bereken meestal het aantal kweken per jaar wat je kunt halen gedeeld door de opbrengst.

 

Wanneer je dus 4x per jaar een kilo oogst of 7x per jaar 750 gram zou ik kiezen voor de laatste. :)

 

Ik ga je topic in ieder geval volgen. :)

Onzin.... Ook zonder voorgroei is een gram de watt mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
0,6 per watt is helemaal niet zo slecht hoor. De meesten halen nog geen halve gram de watt met huis-tuin-en-keuken hokjes. :lol: En een gram de watt haal je alleen met heel lange voorgroei en je planten meerdere keren toppen. Je moet dan voor jezelf afwegen of je dit wilt want een kweek duurt dan een stuk langer. Ik bereken meestal het aantal kweken per jaar wat je kunt halen gedeeld door de opbrengst.
Ik teken voor 0,6 nu!

Waar moet ik tekenen :)

 

En die g/W snap ik ook helemaal niet.

g/W is iets als km/pk.

 

Het zou minstens g/kWh moeten zijn lijkt mij.

Ik weet niet hoe die dagen ook in de g/kWh onder te brengen, ben geen professor.

Maar dat zou nog beter zijn. (g/kWh/dag?!?)

Dan meet je tenminste wat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
0,6 per watt is helemaal niet zo slecht hoor. De meesten halen nog geen halve gram de watt met huis-tuin-en-keuken hokjes. :lol: En een gram de watt haal je alleen met heel lange voorgroei en je planten meerdere keren toppen. Je moet dan voor jezelf afwegen of je dit wilt want een kweek duurt dan een stuk langer. Ik bereken meestal het aantal kweken per jaar wat je kunt halen gedeeld door de opbrengst.
Ik teken voor 0,6 nu!

Waar moet ik tekenen :)

 

 

 

das ook gelul... 0.6/1 is gewoon kut. en als dat je gemiddelde is, dan is er echt heel veel te verbeteren.

Zelf met 6 op een lamp, met een paar daagies op groei kan je makkelijk gemiddeld 1 op 1 draaien, zeker als je met 1,2 of 3 lampen kweekt..

ik heb der 12, jij 35. Zou moeten lukken toch?

Edited by MRT

Share this post


Link to post
Share on other sites
En die g/W snap ik ook helemaal niet.

g/W is iets als km/pk.

G/W= bijvoorbeeld 12 plantjes onder 600w= 500gr

Km/Pk = bijvoorbeeld 1000kg met 120Pk =180km

 

Meer kilo's hoe minder hard de auto rijd

Hoe meer plantjes per lamp hoe minder opbrengst per watt

 

Hoe beter de CW(weerstand) van de auto hoe harder deze rijdt

Hoe beter je klimaat zoveel beter word je opbrengst

 

Een versnellingsbak met een langere overbrenging hoe harder hij rijdt

Hoe beter je kap reflecteert meer opbrengst

 

Dus het lijkt meer op elkaar als je denkt :lol:

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lion: +1 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
das ook gelul... 0.6/1 is gewoon kut. en als dat je gemiddelde is, dan is er echt heel veel te verbeteren.

Ik ga binnenkort eerste dwc doen, zou zomaar ook 0 kunnen worden :lol:

Vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even een update

 

paar kiekjes gemaakt, helaas met de mobiel de camera is namelijk leeg

 

Ook hebben ze lekker een slokje drinken gehad 35 liter met 54ml flora grow, 36ml flora micro en 18ml flora bloom EC was 1.4 PH is afgesteld op 6.0

 

 

gallery_27371_15131_318072.jpg

 

 

gallery_27371_15131_1232395.jpg

 

 

gallery_27371_15131_1107091.jpg

 

 

gallery_27371_15131_1367730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ruitmotief aanplanten is moeilijker wateren , maar is snel efficienter.

jij hebt ze in een recht raster

ruitmotief/diagonaal= gelijkmatiger verdeling van ruimte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk bakkie!

 

Ziet er niet verkeerd uit toch?

 

Ze lijken wel wat gestrekt, ga je nog toppen/fimmen/buigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaapie Bedankt en welkom, pak een gemakkelijke stoel iets te drinken en een lekkere joint, en jij ook sucess met je ronde.

 

@MRT Ook welkom, de aanzuig loopt vlak langs de verwarmings radiator, de temperatuur ben ik dan ook niet zo bang voor, meer de LV.

De gebruikte potgrond is niet de goedkoopste van een paar euro maar een mix van biologische potgrond, cocos potgrond, een paar zakken specialmix light en een beetje wormenmest, een extra handje kalk voor de PH buffer en een handje met bactoforce van H&G om stikstof producerende bacterieen en nitrificerende bacterieen toe te voegen.

 

Deze mix gebruik ik al een tijdje en ik zie geen verschil met specialmix wat ik hiervoor gebruikte ('t blijft net zo K*T)

 

@MeneerJansen. Helemaal mee eens, en toch zit ik hier aan vast de temperatuur komt 'snachts niet onder de 20 graden omdat ik de kamer verwarm met de verwarmings radiator die aanwezig is. wel is de LV erg laag. Bedankt voor de tip voor het ruitmotief, niet aangedacht. Klinkt in iedergeval logisch. Euhw ohwja welkom en pak een stoel.

 

@TheRealDopey. Ook welkom en bedankt voor de bemoedigende woorden, dat zou betekenen dat ik toch niet zo'n prutser ben :lol: helaas moet het resultaat echt beter.

 

@midian. Welkom, in het verleden gebruikte ik altijd specialmix van Goldlabel. Helaas waren de resultaten hiermee net zo beroerd, ook is het niet zomaar een paar zakjes potgrond maar een samengestelde mix van verschillende soorten potgrond.

 

@Pierr000, pak een stoel en steek er eentje op. gelukig heb ik geen last van gele bladeren, plantjes zien er eigenlijk altijd wel gezond uit en mooi donker groen, de resultaten vallen gewoon erg tegen.

 

@Boefje030 U ook welkom hier. Mee eens, dat zou betekenen dat je bv met een sog kweek niet 1 op 1 zou kunnen draaien.

 

@MrMonkE. Welkom en pak een stoel. dit is echt een klote omzet, kan, nee MOET echt beter, kom regelmatig bij een persoon die onder 2x600watt constant meer als een kilo draait.

 

@MRT, we gaan ons best doen. Ik hoop dat het met wat hulp van jullie goed gaat komen.

 

@lion61. Welkom en het is net als een ketting, en de zwakste schakel bepaald het resultaat, en het doel van deze kweek is dus de zwakste schakel te vinden en deze te versterken.

 

@Doorkweker, bedankt en welkom, de stekken zijn inderdaad wat gestrekt, ik denk niet dat ik ga toppen of fimmen aangezien ik er 35 in de bak heb staan en denk ik geen problemen ga krijgen om het vol te krijgen eerder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadplanten vanaf zaad passen zich makkelijker aan lage RV aan.

feminised zaden op 12 /12 na ontkiemen.Plantgat vullen met zaai en stek aarde, zaadje planten en in 10 weken oogsten.

 

stekken zijn gebnden aan hoge LV in groei.

Zaadplanten zijn ietsje bestendiger.

 

klapstoeltje uit de gang gehaald...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even snel een update aangezien ik een aantal puntjes heb aangepast

 

 

Dag temperatuur in de ruimte 29 graden Celsius, en luchtvochtigheid van 35%. Ook bleek na controle de bladtemperatuur veels te hoog, op sommige planten meer dan 37 graden Celsius.

De volgende stappen heb ik ondernomen om het probleem te verhelpen;

- Lampen hoger gehangen

- aanzuigslang aan de circulatie ventilator vastgemaakt zodat de lucht beter word verdeeld

- plaats en stand van circulatie ventilator veranderd zodat deze niet meer recht op de planten blazen maar er overheen. Wel bewegen de plantjes nog een beetje door de gecreëerde luchtstroom

- waterbeurt gegeven zodat de worteldruk word verhoogt en de plant meer water kan verdampen waardoor deze zichzelf beter kan reguleren qua temperatuur

- PH van 6.0 aangehouden

- EC van 1.5 aangehouden 16ml flora grow, 11ml flora micro, 6ml flora bloom

 

Na de aanpassingen is de bladtemperatuurcgedaald tot onder de ruimtevtemp

 

Groetjes,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe heb je de temp op blad gemeten dan? gewoon een min/max metertje op tophoogte, met een klein kartonne afdakje.. das je temp;)

Sommige denken dat je je lamp zooooo dicht mogelijk op je gewas moet zetten, das niet waar.. het ligt aan je temp.. meestal is ong 50-60 cm ideaal voor 600watt.

passief inblazen is beetje kut eigelijk als je met 3 lampen zit.. kan wel, maar beter is actief, bv geschakeld op je lampen, zodat je inblaas aanspringt als je lampen aanspringen (ligt aan je klimaat wat goed is)..

water geven is vrij lastig in een grote bak, daar moet je voor jezelf iets op vinden...bv wat tensio meters.. maar over bewateren, vooral in begin, is een valkuil.. zo is te weinig water geven ook, zeker later in je kweek, ook een valkuil..

ben ff kwijt wat voor aarde je gebruikt... (cocos en tuinaarde?) dan zit je miss wel goed met je ec.. op net nieuwe lightmix vind ik het wat hoog..

als je wat mearl of kalk/magnesuim van bac bijgooit, zit je vrij aardig als je een lage ec aanhoud....

 

verder zo far so good right?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaadplanten vanaf zaad passen zich makkelijker aan lage RV aan.

feminised zaden op 12 /12 na ontkiemen.Plantgat vullen met zaai en stek aarde, zaadje planten en in 10 weken oogsten.

 

stekken zijn gebnden aan hoge LV in groei.

Zaadplanten zijn ietsje bestendiger.

 

klapstoeltje uit de gang gehaald...

 

Helemaal mee eens,Klopt als een zwerende vinger, allen heb ik geen zaad planten maar stekken, grootste nadeel van zaadplanten vind ik het gebrek aan uniformiteit, wel zijn zaadplanten een stuk sterker en kunnen idd beter tegen een lage lv.

 

@MRT

De temp op het blad wordt gemeten met een infrarood thermometer.

Deze dus KLIK

 

Wat de aanzuig betreft ben ik het met je eens, helaas kan ik momenteel geen inblaas aanschaffen, wel heb ik nog een 500m3 box liggen, zou ik die kunnen gebruiken? Of is dat te weinig capaciteit.

 

Het watergeven is een beetje een gevoels kwestie denk ik goed kijken naar de plant, maar een paar tensio meters aanschaffen en die gebruiken is idd stukken makkelijker

 

Aarde is samengesteld uit potgrond, cocos, cocos potgrond, wormen mest, een handje kalk en een handje bactoforce van h&g en al meerdere keren gebruikt, de hoge EC heeft tot doel om de osmotische druk op te schroeven om zo de verdamping wat meer op gang te krijgen.

 

Ohwja voor ik het vergeet, voor alle mensen op het forum de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat er maar veel knuppels geoogst mogen worden

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

En.. zit er nog wat in ?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik deze ronde voortijdig af moeten breken, en heb ik besloten om het een tijdje rustig aan tecgaan doen. Waarschijnlijk ga ik na de zomer weer een rondje doen maar voor nu houd ik er even mee op

 

 

Groetjes,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke jammer, zat veel potentie in ;)

 

 

 

 

weedaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...