Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shiva2013

Vocht op de ramen!

Recommended Posts

Hallo hoveniers!

 

Ik had in het begin altijd last van vocht op de ramen, omdat ik uitblies op de zelfde ruimte waar de tent staat..

Dit heb ik opgelost door een gat te maken in het plafond waar de uitblaas van de afzuiging met een flens op zit bevestigd.

Ik had eigelijk gehoopt dat dit het einde was van dat probleem!

 

Nu zie ik tog de afgelopen dagen dat er weer grote vochtplaatsen op de raam te zien zijn..

Als je er even naar blijft kijken veranderen ze ook snel van vorm.. dat vind ik een beetje verdacht..

Ik heb toen geprobeerd de deur van de kamer open te laten, maar naar mijn gevoel word het daar door erger..

Ik heb boven de raam een ventilatie rooster wat altijd open staat..

als ik voor de raam sta voel ik egt de koude lucht van buiten naar binnen worden gezogen..

Ook als ik op de gang sta voel ik de lucht onder de deur in gaan..

Hoe kom ik hier vanaf? en waar komt dit door? alle lucht word rechtstreek uit de tent de zolder opgeblazen..

Ik heb al een raam open gezet in een andere kamer.. maar dit kan ik niet blijven doen..

Hoop op een goude tip!

 

DR150

2x 600watt

1200m3 softbox

1500m3 Phresh filter

 

Merry X-mass :)

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij meer een acclimatisatieprobleem, (condens)

Heb je een hygrometer? (luchtvochtigheidsmeter) zo ja, meet de LV eens.

Verder zou je kunnen overwegen de verwarming lichtjes aan te laten.

Zorgen dat het temperatuurverschil minder groot is.

P.s vergeet niet dat er veel water verdampt in je tent (watergeven etc) samen met warme lucht = condens.

verder kan je nog een ontvochtiger in elkaar flansen, zulke natte lucht vind je koolstoffilter ook niet leuk, en gaat daardoor eerder vol zitten = niet safe

 

Groeten MrG

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrG..

 

Thnx voor je reactie!

Het word dus veroorzaak door te groot temp verschil?

Ik heb de verwarimg zojuist lichtjes aangezet..

Mij lijkt t wel dat die vochtige lucht niet de ruimte in kan slaan.. de zuig kracht is daar naar mijn gevoel te groot voor..

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, post het resultaat maar dan ;-)

Wat ik bedoelde is idd dat je raam zelf wat warmer word.

P.s zorg wel dat je LV niet te hoog is, nattige lucht gaat je filter van kapot ! (verstopt de porien in de kool)

En dat ga je echt SNEL ruiken.

 

Greetz

 

P.s je zegt dat je denkt dat de vocht niet de ruimte in kan slaan? vanwege je afzuiger?

Meet de luchtvochtigheid eens eerst voor je roept :) zon meter kost niet veel en voorkomt een boel ellende.

Enne eh, voor nu kan je tijdelijk een trucje toepassen, 1 drupje dreft volledig uitpoetsen op het raam met een schone doek.

Dus puur uitsmeren ! tot je niks meer ziet, hijg maar eens een keer tegen t raam, even snel weg als gekomen.

Dus dit kan je tijdelijk doen, mocht je te para zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had in het begin altijd last van vocht op de ramen, omdat ik uitblies op de zelfde ruimte waar de tent staat..

alle lucht word rechtstreek uit de tent de zolder opgeblazen..

Ik heb al een raam open gezet in een andere kamer.. maar dit kan ik niet blijven doen..

 

Nee, niet blijven doen, gaat het van schimmelen in je huis.

Naar buiten afblazen, dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shiva!

Fokkop dat de vocht niet weg gaat. Ik blaas ook uit in dezelfde kamer en heb er ook last van (gehad). de condens verdwijnt bij mij alleen wel vrijwel direct als ik het kleine raampje boven de deur van mijn balkon open zet.

Vond het eerst een beetje raar om het raampje open te zetten in de winter, maar na een rondje langs de flat te lopen zag ik bij meerdere mensen dat het raampje open stond, dus geen probleem.

Je zou als nood misscien een kleine ventilator op het raam kunnen richten. Wil nog wel eens helpen het raam droog te houden. Niet ideaal en ook zeker geen garantie... Succes gozer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed ventileren is de oplossing inderdaad, of direct naar buiten blazen dan moet je er toch ook vanaf zijn

ik heb op de 1e en 2e verdieping standaard een klein raampje open staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij is het weggegaan nadat ik een dikker gordijn heb opgehangen zodat de koude instromende lucht niet meer kan mengen met de warme lucht in de kamer voor het van het raam weg is.

Sindsdien komt het nauwelijks meer voor: Behalve nu natuurlijk (zal je net zien). Ik denk dat de buitenlucht nu zo nat is dat alles wel condenseert. Maar het is wel een heel stuk minder.

Oja, en als je afblaast naar een andere ruimte moet je er rekening mee houden dat het daar nog veel vochtiger kan worden, al is dat geen wetmatigheid.

 

Groeitjes

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties..

Ik blaas idd naar de zolder af, maar daar staat wel t zolder raam op kiepen.. dus er is geen vocht ophoping..

Zelf heb ik er luxaflexen hangen.. dit houd idd niets tegen :)

 

Wat denken jullie dat beter is?

-ventilatie rooster boven de raam...open?...of dicht?

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi! dan hoop ik dat dat helpt want die heb ik er een uur geleden bij gezet!

Beste op de vensterbank?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven ventileren!

 

En een tip uit grootmoeders tijd........

Men neemt enkele druppels derft (of iedere andere vloeibare zeep) op licht vochtige doek en smeert deze vervolgens goed uit over het raam.

Vervolgens even laten aandrongen en met een droge doek uitpoetsen.

 

Geen beslagen ramen en condens meer!!!

Werkt bij mij altijd!

 

Ook handig in de auto trouwens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...