Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Superbrecht

SCROG; Wat te doen met al die vertakkingen?!

Recommended Posts

Halloooow :)

 

Ik ben bezig met een scrog met 2 planten (zie handtekening).

De grote zijtakken doe ik een weg banen over het net en die zijtakken hebben ook al tientallen zijtakjes, waarvan ik de grootste ook al een plaatsje heb gegeven.

 

Maar in het midden is het al een beetje over the top.

Daar komen de takken boven het bladerdek en kan ik ze alleen maar de lucht in laten gaan want er is echt geen plaats meer.

Maar die komen nu al 20 cm ofzo boven het bladerdek en zo wordt het een beetje een onoverzichtelijk heuvellandschap :)

 

Kan ik deze wegknippen? Of laat ik ze groeien?

Ik heb er al een deel weggedaan in het midden. Maar waarschijnlijk al te veel... komen er dan geen toppen meer in het midden (waar ik alles weggeknipt heb)? Of komt dat wel weer goed?

 

Mvg!!!!!

 

En dan nog 'n beetje meligheid:

Vrolijk kerstfeest iedereen !!!!!!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) binden ,knakken en buigen Dus niet knippen dan ga je voorbij aan t nut van scroggen gewoon de zweep erover en alles tegen t net aan knallen

 

en jij ook fijne kerst :)

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon knakken, ik heb dit ook dikwijls.

 

 

fijne kerst! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkeej... dan knip ik voortaan maar niks meer weg :)

 

'k Heb toch niet te veel om zeep geholpen met die +- 10 takjes weg te knippen hoop ik??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin met de buitenste takjes vd kruin die door het net heen is gekomen met binden. Gewoon naar een lege plek in het net buigen en vastzetten. Op deze manier creëer je ruimte voor de andere takjes en zo werk je naar binnen toe. Alles wat onder het net valt, als de bloei eruit is, zal fluffy spul opleveren, dus eigenlijk moet je zorgen als de bloei er bijna ''echt'' inzit dat die takken weg zijn.... Hoop dat je het snapt of mss word jer nog wat wijzer uit mijn outdoor scrogg 09(zie onder)

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

vol scrogje.

 

Misschien haal je uit bovenstaand topic nog wat inspiratie, tak over tak, weinig ruimte en enorme groeiers..

 

Succes met binden.

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knak niks.. ik dief goed de onderste internodes want die zijn toch meestal zwak en uit ervaring komen er ook nooit echt zware toppen op.

 

Alle zijtakjes die boven je net komen gewoon binden.. komen ze in de war? Maakt niet uit... over mekaar heen binden kan ook als alles maar platgebonden is als je op 12/12 gaat.. dan heb je opeens super veel toppen echt 2-3cm uit mekaar. alles wat elkaar aanraakt kan je beetje opzij doen, anders kan je toprot krijgen.

 

 

su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool.

 

Ik heb een vraagje aan de andere scrogg'ers... wat doen jullie met in de weg zittende fanleaves (grote blad die over je netjes gebonden takjes zweeft)?

Is het veilig om slechts aantal van die bladen weg te knippen? Sommigen staan echt in de weg en kan ze niet onder het net douwen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze nu gewoon staan, de nieuwe takken steken toch steeds opnieuw het kopje boven.

Maar ben ook wel benieuwd wat de ervaren 'scrogger' hier mee doet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel niet een heel ervaren als scrogger, maar ik duw de hele grote bladeren onder het netje. Ik wil ze graag zo lang mogelijk laten zitten.

 

gallery_19177_15100_263841.jpg

 

gallery_19177_15100_820751.jpg

 

De blaadjes zijn de motor van je plant, dus die wil je zoveel mogelijk behouden. En inderdaad de topjes werken zich wel een weg omhoog.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben wel niet een heel ervaren als scrogger, maar ik duw de hele grote bladeren onder het netje. Ik wil ze graag zo lang mogelijk laten zitten.

Bij de bladeren waarbij dat lukt doe ik dat ook, maar soms is het door de bladstand niet mogelijk. Die bladeren haal ik weg. Als je van bovenaf op je scrog kijkt en nergens op de aarde kan kijken is het goed. Al het licht wordt dan door bladeren of toppen opgevangen. Die grote fanleaves mis je dan niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al het licht wordt dan door bladeren of toppen opgevangen. Die grote fanleaves mis je dan niet.

 

De bladeren zijn er niet alleen om licht te vangen, bladeren zijn er ook om te ademen.

Licht vangen ze met de bovenkant, ademen doen ze met de onderkant.

Zodra ze verwelken of vergelen, kun je ze wegplukken.

Maar beroof de plant niet van een deel van haar longen!

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als de groei er uit is alles onder het net weghalen. 1 malig.

 

10 haze = tent vol:

gallery_35005_14272_32534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...