Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TheRealDopey

Beste Dimbare EVSA voor de hobbykweker?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben bezig een hokje te configureren voor een vriend. Zelf heb ik destijds Lumatek Dimbaar aangeschaft 600 watt met boost functie en ik ben er erg tevreden over (m.u.v. de kappen, maar dat is een ander verhaal).

 

We bouwen een hokje van 1.50 bij 2.25 meter en willen er 2 lampen van 600 watt in hangen om er 6-10 planten in af te bloeien. Tevens een 1000m3 afzuiger staal in box.

 

Nu kom ik een aantal dimbare EVSA's tegen op het internet, maar welke is momenteel een goede keuze prijs\kwalitatief gezien voor de gemiddelde hobbykweker?

 

Graag jullie advies. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek! Je hebt er zelf al goede ervaringen mee, dus ja... why change?

 

Tevens is dit een vrij kansloze vraag. Iedereen zal zijn/haar voorkeuren geven, maar niets van dat is objectief.

 

Je zal zelf moeten lezen/onderzoeken om er achter te komen wat beter is voor jouw situatie. Dat ga je niet helder krijgen met een simpele vraag.

 

Tevens zijn de voor jou genoemde merken allemaal prima EVSA's. Denk dat een keuze tussen die 3 altijd prima is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je dan enkele verschillen tussen de merken schetsen?

Merk X geeft meer aandacht aan dat, Merk Y heeft betere afwerking qua dit, ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dimlux. waarom, enigste 600w evsa die 400 volt bulb ondersteunt.

 

gavita heeft alleen de digistar voor 600w 230v

 

moet je natuurlijk wel zo'n lamp kopen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja.. hoe komt het dat je op je i phone kan internetten. omdat het kan, en een nokia 3210 dat niet kan.

 

gavita pro line 600w kun je niet dimmen. 1000w wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dimlux. waarom, enigste 600w evsa die 400 volt bulb ondersteunt.

 

gavita heeft alleen de digistar voor 600w 230v

 

moet je natuurlijk wel zo'n lamp kopen :)

 

je bedoeld natuurlijk dimlux is de enige 600 watt 400volt die je kan dimmen, dimlux is niet de enigste die de 600watt 400volt bulb ondersteund.

de gavita pro line is een 600watt 400 volt evsa met 8% meer output die je niet kunt dimmen, als ik me tenminste niet vergis.

gr Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zeg ik ja, pro line kun je niet dimmen,

 

welke dimbare 600w evsa ondersteunt nog meer de 400v bulb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus dan blijven in feite alleen de Lumatek en Dimlux 600watt over, want 1000watt vind ik teveel voor zo'n klein hokje.

 

Ik ben tevreden over Lumatek 600w overigens juist door de dimfunctie. Dit geeft meer flexibiliteit t.a.v. hoogte, temperatuur en ook is het handig om je stekken de eerste dagen niet de volledige lichtsterkte te geven. Lumatek geeft bovendien een lange garantie. Eén van mijn evsa's werkte niet en toen kreeg ik direct een andere opgestuurd

 

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel volgens mij. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde deze zin "dimlux. waarom, enigste 600w evsa die 400 volt bulb ondersteunt", hier laat jij het lijken dat dimlux de enigste is die de 400volt lamp ondersteund en zeg je niets over dat deze kan dimmen wat de gavita niet kan.

 

dus voor iemand die niet beter weet zal die denken dat er geen andere is die de 400 volt lamp kan draaien terwijl gavita de eerste was met die lamp en niet dimlux.

 

grt Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook nog steeds heppie met de lumateks

draaien als een treintje

zonder pijntje

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, ja denk dat een 600w 230v evsa op boost stand vergelijk baar is met 600w 400v pro line.

 

400v bulb boosten met dimlux lijkt me dus "het beste", en ik weet niet of lumatek ook zo'n evsa heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam ook nog op he net EVSA's van Nanolux tegen en ik zag dat de Gavita Digistar ook dimbaar is. Tevens de prijzen erbij gezocht:

 

Ballast EL Gavita Digistar 600 watt remote dimbaar 230v naar 400v kost 132€ (Boostfunctie aanwezig)

Ballast EL Nanolux 600watt 230v Dimbaar 50-75-100 procent kost 139€

Ballast EL Lumatek 600watt 230v Dimbaar kost 148€ (Boostfunctie aanwezig)

Ballast EL Dimlux 600w 230v naar 400V kost 180€ (Boostfunctie aanwezig)

 

De dimlux lijkt me voor 2 lampen niet zo interressant, wordt pas leuk als je grotere aantallen met een controller kunt aansturen.

 

De vertrouwde Lumatek en Gavita Digistar lijken me dus perfect, waarbij de Gavita prijstechnisch er iets beter uitkomt.

 

Graag hoor ik julie ervaring met de Gavita Digistar 600 dimbaar. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je nou allemaal nog horen ?????.

 

Koop een dimlux.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) omdat je er toevallig een controller bij kan kopen is t niet interessant? dimlux is ook gewoon te dimmen op de evsa.

 

Ballast EL Gavita Digistar 600 watt remote dimbaar 230v naar 400v kost 132€ (Boostfunctie aanwezig)

 

 

laat eens zien? digistar is volgens mij gewoon 230v.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kwam ook nog op he net EVSA's van Nanolux tegen en ik zag dat de Gavita Digistar ook dimbaar is. Tevens de prijzen erbij gezocht:

 

Ballast EL Gavita Digistar 600 watt remote dimbaar 230v naar 400v kost 132€ (Boostfunctie aanwezig)

....

En WAAR kwam jij die tegen?

 

 

Edit: Damn....Jeice was me voor

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik de dimlux gebruik incl controller wil ik nooit anders meer!!

Het is gewoon super spul met veeeel leuke opties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

baal ook dat ik er niet eerder achter was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt volgens mij geen drol van, ze zijn in de war met de pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb daar in 't verleden wel eens vage verhalen over gehoord (over die shop). Onduidelijk enzo. Zelf geen ervaring mee, dus miss valt het allemaal wel mee.

 

Geen idee of dat nog zo is, maar dergelijke fouten getuigen niet echt van aandachtig/zorgvuldig bezig zijn. Al zijn fouten menselijk, dat dan weer wel.

 

En miss issie daar echt zo goedkoop. Dan kunnen we met de vrachtwagen langs om een paar pallets vol te gooien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook opzoek naar een evsa dimbaar en kwam ook de digi daar tegen

heb ze gebeld en gevraagt hoe het zit met dat 230 naar 400v zij zeggen dat dit gewoon klopt maar nergens anders op internet staat dit? de prijs klopt wel

 

gr dh070

Share this post


Link to post
Share on other sites

net ff op de gavita site gekeken daar staat niks over 230 naar 400v

maar ff wat anders als je de specs bekijk zie ik bij de 230v 2,86ampere stroom verbruik

en bij de 400v 1,63ampere stroom verbruik?ken iemand hier uitleg over geven

 

gr dh070

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...