Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BMW-freak

Dringend hulp nodig --> Herma?

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik zit met een klein dilemma. Mijn topvorming van de oudere batch begint met een soort van zakjes op de plek waar je witte haren zitten.

Na een paar dagen knappen deze als het ware en komen uit dat gaatje de witte haren zoals we die allemaal kennen. De topvorming is egaal te noemen. Deze haarzakjes noem ik het maar, heb ik nog nooit eerder gezien.

 

Het gaat hier om de Bubbles plant uit stek.

 

Het rare is, ik heb totaal nergens ook maar 1 balletje of banaantje kunnen ontdekken. Op de zakjes van de pistels druipt het van de trichiomen. Ik kijk 's morgens rond en 's avonds, maar ik kan geen enkel balletje vinden.

 

Toevallig hebben precies mijn 5 grootste planten hier last van. Lichtlekkage is uitgesloten, alles is afgekit, en ik ben er zelf in gaan staan.

Temp is 30 graden op tophoogte. Geen enkele plant heeft rode stengels. Ik geef de planten water tot 80 mbar. de grote serie krijgt 2l en de kleine serie 1,5l. EC is de hele week 1,4 en ph netjes 5,8.

 

De zakjes die eraf springen zijn 1 á 2 mm.

 

Er blijven als ik ze weg moet doen nog 5 over. Als ik ze per 2 en 3 weg zet onder hun eigen lamp, wat is dan een realistisch eindgewicht? het zijn 2 600W, die op de boost stand staan. Ze hebben 4 weken voorgegroeid, uit stekken.

 

de 3 laatste foto's zijn die geplette zakjes, dit was makkelijker om te fotograferen, maar hierdoor lijken het net banaantjes, maar dat is het niet. op de 2e, 3e en 4e foto zie je heel goed dat de topontwikkeling zich verder normaal ontwikkeld.

 

Wie o wie kan mij hier mee helpen?

 

gallery_35901_14932_2412102.jpg

gallery_35901_14932_1400974.jpg

gallery_35901_14932_1449764.jpg

gallery_35901_14932_749353.jpg

gallery_35901_14932_2051606.jpg

gallery_35901_14932_675445.jpg

gallery_35901_14932_2448679.jpg

gallery_35901_14932_1900180.jpg

gallery_35901_14932_1676129.jpg

gallery_35901_14932_230395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie volgens mij toch echt mannelijke bloemen, en volgens mij 1 top met ballen en haren.

 

Maar als je zegt dat er witte haren uitkomen weet ik het ook even niet. Zonder je verhaal zou ik zeggen mannetjes.

 

Wel erg naar als dit nu pas komt.

 

Succes ermee.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep das een ras echte herma, gelijk omkappen die handel :) sterkte....

grt benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dit:

gallery_35901_14932_675445.jpg

géén herma. Dit is een volbloed man! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het rare is, ik heb totaal nergens ook maar 1 balletje of banaantje kunnen ontdekken. Op de zakjes van de pistels druipt het van de trichiomen. Ik kijk 's morgens rond en 's avonds, maar ik kan geen enkel balletje vinden.

 

Foto 2, 3 en 4 zijn of herma's of gewoon bestoven vrouwen.

De rest lijkt mij gewoon 100% man

 

Aardige stekkenboer heb je

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad geen herma maar een man, doe geen moeite joh! De wereld vergaat any minute now haha :)

 

Dan weet je in ieder geval dat je stekkenboer het ook niet overleefd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oesje dat ziet er niet zo goed uit :) en je was zo lekker bezig

maar als ik jou was eruit halen en met de rest doorgaan, wel jammer eigenlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stekkenboer die random uit regulier zaad moeders oftewel in dit geval vaders heeft geselecteerd?

 

Mag ik zijn nummer? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gegarandeerd eigen werk, of van een wanna bee stekboer :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang dat je nu zaden gaat kweken... alles er uit tent schoonmaken zodat er ook geen stuifmeel meer hangt en dan een nieuwe ronde ,

vidnd het jammer voor je en persoonlijk zou ik alles in een zak gooien en terug brengen naar de persoon waarvan je het hebt gekregen/ gekocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, Thanks allemaal voor jullie reacties!

 

Over de stekkenboer kan ik mij omwille van de veiligheid niet uitlaten. Ik reken op jullie begrip hiervoor.

 

Jullie meningen zijn duidelijk, maar wat ik mij zo afvraag is: hoe kunnen dit herma's zijn zonder tekenen van stress? Het zijn in mijn ogen, en ik ben een noob, toch gezonde planten? Groeiden goed, geen tekorten of wat dan ook.

 

Ik heb geen ballen gezien, hoe kunnen deze dan bestoven zijn? Uit deze zakjes komen gewoon witte haren en mooie topvorming.... Er zitten in het begin van de foto's een paar bij waar je de topvorming kan zien, net als een normale top.

 

Waarom ik zo doorvraag: als ik ze de nek om moet draaien is zo eventjes 8 weken kwijt van 5 planten. Dat is voor mij dus 50%........

 

Stel dat ik nu die 5 planten, ik heb 2 660W, met 2 en 3 stuks onder elk en een lamp zet, waar zou ik dan op moeten rekenen? Dat het niet meer 1k zou kunnen worden had ik al begrepen :)

 

Thanks alvast voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites
!

 

Over de stekkenboer kan ik mij omwille van de veiligheid niet uitlaten. Ik reken op jullie begrip hiervoor.

 

dat hoeft ook niet ,maar terug gaan op hoge poten zou ik toch zeker wel doen... :)

 

ik ben bang dat je er niet veel rookbare wiet van zult gaan afhalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel mogelijk opnieuw beginnen dus.

Heel erg jammer.

Wat een leverancier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt r in totaal 10 staan tog?

Ik zo soiesoo die 5 met herma/male fratsen eruit halen...

Kans is wel groot dat je veel energy in die 5 (goede) stekken gaat pompen en die dan in een later stadium ook verneukt worden..

Wel moet ik zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb, maar je hoeft eigelijk ook geen ervaring te hebben om te zien dat dit hoogst waarschijnlijk in een telleurstelling eindigd..

Ik hoop egt voor je dat iemand met een idee komt waar je je in kan vinden! :)

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ieder kijkt hier de stekkenboer op aan.

Kan hij dit inderdaad weten ? en wanneer het zaden waren geweest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn duidelijk ballen en hermatekenen.....picas laten dat zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer hoor van tijd en energie die erin gestopt is.

Kwamen deze stekken van een 'echte' stekkenboer?

 

Nou en of de stekkenboer dit kan weten al green als het een echte is maar ik vrees in dit geval ene hobby heikneuter die wel wat regelen kan.

 

Stress hoeft niet de oorzaak van herma's te zijn bij stekken in je hok, je kunt er prima genetisch op selecteren als je geen idee hebt wat je aan het doen bent als stekboer.. snel cashen en vooral mamma's maken van feminised genetica en dan een paar generaties verder.. verrassing :)

 

Mijn advies:

ALLES eruit, uithuilen goed schoonmaken: alle wanden en hoeken en gaten binnenkant ruimte minimaal met natte doek want stuifmeel kan niet tegen water) en opnieuw beginnen.

 

Als je nu die 5 mannetjes/herma's gaat verwijderen komt er nog genoeg stuifmeel vrij om de rest lekker te bevruchten en schiet je er nog niks mee op, ja niet volgroeide zaden in je toppen strakkies :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaarne de stekkenboer buiten bechouwing laten.!!!!!!!!!!!

Deze stekkenboer brengt mij al 2 jaar plezier.!

Fout dus niet zoeken bij de stekkenboer.!!!!!!!!!

 

Denk dat je zelf hebt lopen kloten.!

 

Ps deze stekkenboer doet al een 25 jaar zaken.!

 

 

Gobru En dan?zeggenm dat je kan kweken maar een herma hebt?

 

Nogmaals deze fout komt niet bij de sboer vandaan.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...