Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Winbonussie

groei met 24 uur licht

Recommended Posts

Een vriend van me zegt dat je ook kan groeien met 24 uur licht en als je naar de bloei overgaat de planten voor 36 uur in het donker moet laten staan zodat ze gaan groeien.

 

Volgens hem scheelt dit de helft van de groei tijd.

 

 

Heeft iemand ervaring met 24 licht? En zo ja, hoe ga je over naar de bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'gaan groeien na 36u donker' moet bloeien zijn :)

 

Van 24u licht naar 36u donker en dan 12/12 trigger je aanmaak bloeihormoon heftiger waardoor ze eerder in de bloei zullen gaan en scheelt je dus groei in de bloei periode en kun je sneller oogsten.

 

24u licht op groeiende planten kan (wordt vaak gedaan ivm stabiel klimaat) maar 20/4 of 18/6 reageren ze een stuk beter op, in de nacht kunnen andere processen plaatsvinden die ten goede komen aan gezondheid plant want ook een plant heeft een dag/nacht ritme.

 

eigenlijk alleen goed te doen met stekken, zaadplanten reageren sterk verschillend op deze truc, sommige indica's worden hybrides qua doorschieten bijvoorbeeld is mijn ervaring ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk zelf met stekjes en doe altijd 18/6 en dan 12/12.

 

Dus 24 /0 is dus niet beter per definitie!

 

als je veilig wil kweken met stekjes blijft dus 18/6 de oplossing...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoorde vandeweek. Elders in startblok voorgroeien, 24/0.. en in de ruimte zelf op 18/6. Ik heb waarschijnlijk wat stekken verkloot door Elders in startblok op 18/6 voor te groeien. ze strekken dan enorm, en ondanks dat ik ze getopt hebt zijn het nu lange slungels zonder zijtakken. Als het goed is had ik ze dus met 24/0 kort kunnen houden, en waren ze de breedte in gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommige indica's worden hybrides qua doorschieten bijvoorbeeld is mijn ervaring

 

Hoe bedoel je, hybrides?

In de biologie is een hybride of kruising het resultaat van seksuele voortplanting van twee verschillende types planten of dieren. Een wat minder elegant woord is bastaard.

 

Da's niet iets wat je ineens kunt "worden".

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommige indica's worden hybrides qua doorschieten bijvoorbeeld is mijn ervaring

 

Hoe bedoel je, hybrides?

In de biologie is een hybride of kruising het resultaat van seksuele voortplanting van twee verschillende types planten of dieren. Een wat minder elegant woord is bastaard.

 

Da's niet iets wat je ineens kunt "worden".

 

Ik zat ook al op me kop te krabben..

 

Zaailingen zullen langer in degroeifase blijven om hoogte te bereiken, zaailingen worden vaak ook vrijwel direct op 12/12 gezet vanwege die eigenschap. Maximaal een week groei bij zaailingen en dan nog per strain afhankelijk. Indica's kun je eventjes een week groeien maar sativa's zou ik direct op 12/12 zetten.

 

Alleen stekken die moeten wortelen gaan bij mij op 24/0 en moeders die in groei gehouden worden staan onder 20/4

Productieve groei is gewoon 18/6

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommige indica's worden hybrides qua doorschieten bijvoorbeeld is mijn ervaring

 

Hoe bedoel je, hybrides?

In de biologie is een hybride of kruising het resultaat van seksuele voortplanting van twee verschillende types planten of dieren. Een wat minder elegant woord is bastaard.

 

Da's niet iets wat je ineens kunt "worden".

 

So to speak, wordt hier volgens mij bedoeld... ;)

 

"qua doorschieten bijvoorbeeld.. "

 

Beetje letterlijk aan het lezen ofnie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

idd MJJ, en het staat er toch echt duidelijk wat ik bedoelde en een hybride in de canna wereld is naar mijn weten nog altijd een plant met zowel Sativa als indica trekjes, je hebt ook puur indica/sativa/rudelaris/haze maar veel, heel veel is inmiddels gekruist op een of andere manier en dat maakt het hydbrides.

 

Heb ik ook maar opgepikt van Jorge en Edje R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga mijn stekjes in startblokken zetten en zal eens testen met 24/0.

Ik zal hier bij houden hoe het gaat.

 

Wel begin ik pas volgend jaar weer...dus even geduld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uitkomst:

 

De wortels groeien zeer langzaam en blijven achter vergeleken met 18/6

De planten blijven zeer kort en groeien maar langzaam.

Doordat de wortelen achter blijven had ik veel voedingstekort aan het begin

Ik kweek op mapito en merk ook dat je meer moet vloeien, de lampen verdampen meer.

 

In 10 dagen maar 5 cm gegroeid.

 

Na 10 dagen toch maar op 18/6 gezet en binnen 3 dagen 15 cm gegroeid.

 

 

Dus voor mij alleen nog maar 18/6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hetzelfde gehad, stekken uiteindelijk weggegooid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een testje doen maar dan wel rekening houden met dat 24u ritme (minder water per keer en vaker).

 

Zelf zet ik nog regelmatig planten op 24/0 ivm klimaat of wat dan ook en ondervindt niet hetgeen wat jij hebt, eerder dat zodra de lichturen wat terug lopen ze met knakken/toppen wat dan ook nog niet te houden zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stekken elders voorgroeit, dan moet je het niet te warm laten worden. Bij 10gr groeien ze voor geen meter maar maken wel wortels aan. Ook op 24/0. Het is maar net wat je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus voor mij alleen nog maar 18/6.

 

en gelijk heb je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...