Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EnjOy!

Erg lage luchtvochtigheid

Recommended Posts

Hoi,

 

ik had eerder al een topic gemaakt waar ik dacht dat mijn LV metertje kapot was, maar dit lag gewoon aan de erg lage luchtvochtigheid in mijn kamer.

Nu zijn de laatste 2 dagen de bladranden van m'n plantjes een beetje opgekruld en erg droog, ik ga er van uit dat dit aan de luchtvochtigheid ligt.

 

Ik heb van een vriend een oude luchtbevochtiger gekregen en nu vraag ik mij af hoe ik die best gebruik?

Zet ik die gewoon in mijn kamer en wacht ik tot die wat vochtiger is, of laat ik de "inzuig" darm (die op de foto te zien is) de verdampte lucht de tent in zuigen?

 

Hier een foto van de luchtbevochtiger. Staat momenteel gewoon in mijn kamer

 

gallery_27486_15064_1307064.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan je hem het beste in je tent zette, hij is wel te groot voor in je tentje volgens mij.. Wacht maar ff af wat de rest zegt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das en degelijke unit. Maar als je hem 24/7 in je tent laat paffen is het daar altijd 100% RV. Dus misschien beter op de kamer zelf laten stomen, dan blijft het op een acceptabel level. En lijkt me ook beter aangezien je geen kurkdroge lucht op je kamer wilt hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heb wel een redelijk grote kamer, groter dan de gemiddelde woonkamer..

Had heb graag in de tent willen zetten maar is idd iets te klein ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok maar wordt die vochtige lucht er dan niet weer direct uitgeblazen via de uitblaas?

 

Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zet je de uitblaas toch iets minder hard? ;) lv blijft zowiezo wel wat langer in de tent.. word wel opgenomen door de planten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EnjOy,

hoe oud zijn de planten in jouw tent?

Zijn het stekken, zaailingen of planten in de bloei?

 

Laat eens plaatjes zien.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn ontkiemde zaadjes op 9 december (10dagen geleden) geplant. De luchtvochtigheid is ondertussen wat omhoog (56%)

 

Hier zijn wat foto's, sorry voor de strepen, komt door die gsm camera en hps licht

 

gallery_27486_15064_2464995.jpg

 

gallery_27486_15064_1944009.jpg

 

gallery_27486_15064_1104018.jpg

 

gallery_27486_15064_2987445.jpg

 

gallery_27486_15064_1947171.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, leuk om te horen ;)

 

Wil gewoon niet hebben dat de bladranden bruin ofzo zouden worden.. wil m'n plantjes zo mooi mogelijk houden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Enjoy,

op zoiets kun je geen aantworden geven:

gallery_27486_15064_1307064.jpg

 

Met zaailingen in de tent zou ik me ook minder druk om de rlv maken.

Hoe hoog was de rlv welke jij gemeten had?

Zaailingen hebben een volgroeid wortelstelsel, welke in staat is om de plant te verzorgen.

Bij stekken is het verhaal heel anders.

 

Deze bladeren ken ik. Ik heb ze iedere zaadronde.

Volgens mij zijn het gewoon bladeren welke met de natte grond in aanraking geweest zijn.

 

Gewoon doorgaan! ;)

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

De LV stond eerst constant op "LL"

In het ander topic die ik gemaakt had waar ik dacht dat de meter kapot was werd mij verteld dat dat "LOW" betekent.

 

Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

te zwaar bemest medium, of je hebt al een keer voeding gegeven.

 

heeft niks met lv te maken, lv is van geringe toepassing op zaailingen dus maak je daar maar geen zorgen over.

Ik zou me zorgen maken over het opkrullend blad.

 

welke grond gebruik je? Ziet er niet helemaal puik uit zo op het eerste gezicht.

 

Je hebt van die goedkope gronden bijvoorbeeld gamma, waar gewoon hele samengeklonterde stukken mest in zitten en als je dan zaailingen in zo'n grondje zet, dan kan je er donder op zeggen dat je problemen krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al 2x een heeeel klein beetje voeding gegeven

 

maar op de zak potgrond stond er "bemest voor 100 dagen"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al 2x een heeeel klein beetje voeding gegeven

 

maar op de zak potgrond stond er "bemest voor 100 dagen"

 

Heb net mijn post even aangepast, dat is wat ik al vermoedde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mijn grond uit aveve gehaald, wat normaal een tuiwinkel zou moeten zijn..

 

Weet wel niet meer precies welke het was, de zakken zitten al de vuilbak.

Kan ik hier iets aan doen? Ik zou liever niet verpotten, het zijn autoflowers en heb al gelezen dat die liever niet verpot worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef nu enkel kraanwater, mijn ph en ec meet ik nog niet, moet nog zo een metertje aanschaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan in het hele begin niet zo heel erg veel kwaad maar beter is wel je PH in orde te hebben vanaf het begin zodat je ook de waarde in het medium kan sturen. Nu weet je straks niet waar je beginnen moet en moet je dus zoeken en sla je de plank waarschijnlijk de eerste keer mis.

Het is beter om vanaf het begin gelijk goed te starten om ook later goed af te zijn anders ben je maar wat aan het doen terwijl je eigenlijk zelf niet weet wat.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me zo snel mogelijk een metertje aanschaffen, jammer dat die krengen zo duur zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 euro van Hanna, is een rode, die blauwe zijn de EC en doen het ook goed.

 

Die cijfertjes zijn niks meer dan een indicatie en zeggen op zichzelf niet zoveel.

Het is dus een richtlijn die je aanhoud en aan de hand van hoe je planten gaan kun je dus bijstellen naar onder of naar boven.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...