Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The-Predator

stalenbox, is dat stil?

Recommended Posts

Hey,

 

Ik wil een nieuw boxje gaan aanschaffen en nu een beetje aan het orienteren.

 

Wie heeft er hier een stalenbox hangen 550 of 750 kub en kan mij vertellen of dit op full power een beetje stealth is?!

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet het verschil tussen staal of BV MDF. Maar ik heb een los slakkenhuisje (torin 500 Kuub) gehaald van de week, en de luchtstroom maakt meer geluid dan de fan zelf voluit blazend.

Dus denk dat dit je belangrijkste deel is om over na te denken.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem dan een 750 die kan je nog dimmen en dat scheelt weer, ook heeft de 750 m3 vaak een 200mm flens en de 500 m3 een 160mm, wanneer je dus voor de 750 m3 versie kiest en die ook nog eens een stuk kan dimmen is het zeer stil, het geluid van de verplaatsende lucht kan je nog verder verminderen door een paar meter geisoleerde sono slang te gebruiken aan je uitblaas van je afzuiger.

 

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

stalenbox is stiller dan mdf , en softbox is stiller maar mag niet gedimd worden onder de 30%

 

zou wel de 750m3 pakken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een box die voluit draait is nooit stealth , meeste zijn stealth tot 40 % van hun vermogen onder voorbehoud dat je op de uitblaasflens van de box ook een paar meter slang hebt.

maar voor u 400W grow zal een 500kuub box met 200mm flens en een variac wel stealth genoeg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou een softbox minder gedimd mogen worden dan een normale box?

 

Verschil zit 'm niet in het slakkenhuis, maar in de constructie (zwevend).

 

Tot 20% geen probleem toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op: Laat deze afzuigbox nooit op minder dan 30 % van het vermogen draaien. De motor in deze kist wordt gekoeld door lucht, wanneer de kist op minder dan 30 % draait zal deze overhit raken met alle gevolgen van dien.

 

eugrowshop link

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...1000m3-per-uur/

 

omdat de hite van de motor mee gaat met de afzuiging koelt hij zichzelf daarmee , bij een lage rpm? % zal de temp gaan oplopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er ook aan hoe je hem plaatst. Ik heb geen ervaring met 750m3 maar wel met grotere formaten. Op de grond met een wasmachine mat is toch minder stil als ophangen in rubbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom scheelt het eigenlijk geluid als je er een paar meter geisoleerde sonoslang na de box wordt gelegd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp dat een stuk geïsoleerde slang die even lang is als een niet geïsoleerde slang minder kabaal maakt. Maar ik begrijp nog niet wat voor werking die paar meter extra heeft.

 

Er zit in die slang toch ook een deel waar geen lucht doorheen kan? Dus dan gok ik dat het debiet bij de kist even groot is als het debiet bij het uiteinde v/d slang. De lucht stroomt er dan toch met dezelfde snelheid en dus hetzelfde lawaai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een stalenbox nemen is geen garantie op een fluisterstil systeem. 2 meter sonoconnect na de afzuiger zorgt er inderdaad voor dat je de luchtstroom zelf niet meer hoort, doe je dit niet hoor je een ruisend geluid dat de afzuiger zelf volledig overstemt. Met sonoconnect zal je nog altijd je afzuiger zelf horen, volledig stil krijgen is moeilijk tenzij je die extreem gaat wegwerken. Bij mij hangt die in een kast en deur open of toe maakt al heel wat verschil. Als je van plan die in of naast je tent te hangen ga je die sowieso horen volgens mij, leg je verwachtingen dus niet TE hoog en wees niet te paranoia ;) bij mij zijn er ondertussen al genoeg mensen gepasseerd zonder iets door te hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mensen wel eens horen zeggen dat ze het advies kregen om een lange slang op de blaaskant aan te sluiten en daar een paar bochten in te leggen voor het verminderen van het geluid...

 

en sja...dat verminderd het geluid idd. Maar nog meer de capaciteit van de afzuiger.

 

Enfin

 

Overcapaciteit en die dimmen lijkt me de beste oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bochten zijn niet nodig, het is niet zo dat je het geluid vermindert door de capaciteit te verlagen, gewoon genoeg lengte zorgt ervoor dat de luchtstroom veel rustiger verloopt

Share this post


Link to post
Share on other sites
bochten zijn niet nodig, het is niet zo dat je het geluid vermindert door de capaciteit te verlagen, gewoon genoeg lengte zorgt ervoor dat de luchtstroom veel rustiger verloopt

 

Wat als je het laatste stuk extra grote diameter maakt?

 

             ----------------
------------

------------
            ----------------

ZO?

Is het dan stiller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel of niet geisoleerde slang? zal er ook van afhangen hoe lang die delen zijn.

 

als die 2 stukken slang op jouw tekening ongeisoleerde slang zijn zal dit wel de luchtstroom vertragen die uit de laatste slang loopt, maar wanneer dat laatste stuk met grootste diameter maar 50cm is zal je volgens mij nog altijd het geluid horen van de lucht die uit de slang met de kleinste diameter in de slang met de grootste diameter stroomt. (hoop dat het beetje duidelijk is)

 

een stuk (=ongeveer 2 meter) geisoleerde slang zal veel beter helpen dan een slang met grotere diameter.

 

dus

 

		  ----------------
--------------------------

--------------------------
	  ----------------

 

er staan wel verbindingsstukken denk ik om 2 stukken slang aan elkaar te maken, desnoods met stukje multiplex met 2 flenzen op..

Share this post


Link to post
Share on other sites
op full power een beetje stealth is?!

 

Thanks!

 

 

De nr 1= Lemmens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet laatste stuk grotere diameter doen maar hele stuk dus gewoon grotere flens....doe dit altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je naar de lemmens kijkt die vanaf de fabriek in kist zitten , zie je dat er al veel grotere slangmaten worden aangehouden .

3250m3 heeft 355mm uitblaas ,4200m3 heeft 400mm uitblaas om een paar vb te noemen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijwel iedere normale stalenbox van 4250m3 heeft 40cm perszijde hoor.

 

Zelfs de 3250's hebben 40cm perszijde.

 

Dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens bij beveja in waalwijk. superafzuigers en ook 400mm slang..maatje van me heeft een 2650 die nog kleiner is dan een normale 2500 en lekker stil, ook met 400mm..

 

zou gewoon even bellen ze hebben daar alle tijd voor je en zijn niet duur;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemmens is er niet in 500 kub?

 

Mochten ze ook een 250 kub boxje hebben dan plaats ik die op t luchtverversing systeem van het huis, die maakt momenteel meer geluid dan me softbox.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...