Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KiLLsWhaTeVeR

Tussenwoning of halfvrijstaand

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

Ben al een tijdje niet meer actief geweest maar heb jullie kennis en ervaringen toch weer nodig om mij te helpen besluiten met huizen jacht.

 

Momenteel zitten wij in een halfvrij staand huis. Met de tent is dat niet zo een probleem. We hebben hem staan in de kamer die los ligt van de buren.

 

Echter zijn we nu op huizenjacht en ik zie zowel mooie tussenwoningen als halfvrijstaand. Halvrijstaand is natuurlijk wel iets duurder (+20.000).

Echter wil ik graag jullie ervaringen weten mbt tussenwoning. Is het goed mogelijk om een tentje te zetten die in een kamer staat die grenst aan de buren?

 

Ook heb ik bij 1 tussenwoning een zolderkamer gezien met airco. Normaal zou ik de tent niet op de zolderkamer zetten maar weet niet of ik iets heb aan die airco en dat dit misschien kan helpen om het te verbergen.

 

 

Dan ga ik nu even in afwachting van de reactie's nog even wat plaatjes bekijken van mogelijke kandidaten...

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit in tussenwoning en kweek op zolder..alleen zomers kan het goed warm worden dan draai ik met airco!

Geen problemen eigenlijk ermee ook niet toen ik nog op de slaapkamer kweekte waar de buren naast sliepen!

Denk dat er veel meer hier in een tussenwoning kweken met meer lampies als mij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ben je bang voor?

 

Geluid? -> juiste afzuiging evt met dempers.

Geur? -> juiste filters en evt een noodstroom voorziening in geval van stroomuitval

Tent te zien? -> beter verbergen.. logisch.

 

Op zolder is natuurlijk prima. af laten blazen in de woning (niet onder de dakpannen in ieder geval)

 

Ik zou de keuze van mijn koophuis niet af laten hangen van de opties voor een tent.

Ik woon zelf op 1 hoog in een flat en iedereen boven mij loopt elke dag langs de kamer waar mn tent staat. de buren lopen bij ons in en uit en toch weet niemand ervan... argwaan geef je ze meestal zelf.

 

hoe groot is je tent? of grootte die je van plan bent te gaan gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag Markie en NLS,

 

Dank voor de snelle reactie's.

 

Met geluid denk ik wel dat het goed komt. Ik leef namelijk naast de kamer waar hij nu staat en heb er geen last van. Wel goed om te weten dat NLS hem zelfs naast de slaapkamer van de buren had staan zonder dat hun er wat van merkte.

 

Ik ben zelf het meeste bang voor infarood. Vandaar ook de huiver om de zolder ervoor te gebruiken.

NLS, woon jij in een dorp of stad?

Hoe die jij het met airco onderhoud, want ik neem aan dat ze dan op die kamer moeten zijn?

 

Neig zelf meer naar een dorp met het (waan)idee dat daar waarschijnlijk minder vaak met een heli overheen gevlogen wordt.

 

Ik heb zelf maar een kleine tent 120x120 met een 600watt lamp. Vaker wel op 660w (superlumen stand)

 

Gaarne meer van dit soort ervaringen. Nogmaals bedankt voor de al geplaatste reactie's.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tentje van 120x120 ? en je bent bang voor IR ?

uhh volgens mij moet je helemaal niet gaan kweken man,

 

ik snap ook niet dat je een huis afstemt voor een tent o.i.d.

 

verders ben ik volledig eens met de post van MARKIE

 

ik zou eerder een nieuwe koopwoning volrammen vanaf dag 1,

 

en tussenstijds lekker gaan klussen !!!

niemand die wat merkt... ;)

 

behalve als je een familiemens bent, want iedereen wilt je nieuwe woning zien toch ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tim,

 

Ben helaas al bezig, dus beetje te laat.

 

Klopt ik ben altijd een beetje para (dat doet de wiet hé)... maar ben liever zeker dan dat ik er naderhand spijt van hebt.

 

Daarnaast laat ik de woning keuze niet afhangen op het resultaat van dit topic maar neem het zeker mee in mijn besluit. Net zoals ook een garage of carport voor mij belangrijk is, vind ik het ook wel fijn om te weten dat men er niet zo snel last van heeft.

 

Ik heb eerder wel eens een foto gezien van ir waarbij je elke lamp individueel kon zien hangen op de zolder. Weet effe niet meer wie hem toen gepost had.

 

Idee met nieuwe koopwoning eerste 3 maanden even vol te rammen klinkt goed maar daar ben ik dan weer te voorzichtig voor.

 

Nogmaals bedankt voor alle reactie's.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woon gewoon in de ''stad'' :angry: bij ons in de dorpen staan geen rijtjes huizen :smoke

Heb politieagent aan de overkant wonen+/- 15m maar die heeft echt niks door hoor :spliff:

Zelfs niet omdat mijn sneeuw wat sneller smelt dan de andere buren hij maakt iedere dag gewoon vrolijk een praatje :tu De politie mijn beste vriend :)

Die airco Koelt gewoon de ruimte waar me lucht inlaten zitten..

En die foto was van doc volgens mij ;) zou die agent ook zien op me zolder als die er in zijn vrije tijd mee zou spelen maar dan heeft hij wel wat beters te doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh een tentje van 120 bij 120.

Dan zou ik me geen zorgen maken. En al helamaal niet daar je huis op afstemmen.

Ik dacht je hebt een tent van 3 bij 3 of een mamoth...

 

IR zien ze alleen warmte plekken. bijvoorbeeld een warme pannenkap. dat is raar. Maar ik denk niet dat je met 600 watt een pannenkap kan opwarmen. Zorg dat je warme lucht je huis in blaast. Ik heb altijd een warme hal lekker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk je halve zolder komt vol te staan, die 1.20 tent mag je anders wel in mijn wc onderbrengen, handdoekje eroverheen niemand die het ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees, daar houd ik je aan.. waar kan ik hem langsbrengen ;)

Handoekje neem ik wel mee. :)

 

 

Goed om te horen. In elk geval hoef ik er dus geen rekening mee te houden.

Ik heb verder niet meer nodig dan 120x120.

 

NLS, misschien dat ik je naderhand even verveel met nog wat vraagjes over hoe jij het geregeld hebt met de verluchting, ben daar wel geinteresseerd in.

Kan wel op zolder afblazen maar dan blijft die warmte daar hangen. Misschien dat ik apart hokje kan maken zodat het niet zo opvalt maar ja zo'n airco monteur is ook niet dom. Gelukkig is een goede vriend van mij airco monteur maar liever heb ik dat niemand het weet.

 

 

Nogmaals bedankt voor de gerustellende antwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb eerder wel eens een foto gezien van ir waarbij je elke lamp individueel kon zien hangen op de zolder. Weet effe niet meer wie hem toen gepost had.

klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter blaas ik mijn lucht op zolder af! is lekker aangenaam 20 graden altijd hier

Mijn inlaat haal ik als de lampen aan is actief lucht bij een raam weg en passief bij me trap opgang

In de zomer zuig ik me lucht alleen nog via de trap gang en in een ruimte naast de hokken met airco

En de uitlaat gaat dan rechtstreeks naar buiten om inderdaad de warmte weg te blazen

Maar zomers licht het sowieso aan de buiten temperatuur en hoe goed je zolder is geisoleerd.

Mijn zolder is eigenlijk ongeisoleerd met het dak op zuiden dus wordt hier gauw warm en broeierig..

Daarom moet ik gewoon altijd koelen zomers denks als het goed geisoleerd is en alle ramen dubbel glas hadden

dat ik zonder airco met de lucht inlaten of uitlaat veranderen al een eind zou komen..

ik heb ook gewoon zo mobiele airco van 800 watt en werkte prima met de warme dagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ook altijd, tijdens aankooptrajekt, even kennis te maken met de buren. Nooit achteraf...

En laat alle technische zaken regelen alvorens je start met growen, zoals verzwaring van je elec.net, installatie airco, water-aansluiting in betreffende kamer, schone groep in kamer en alle andere te bedenken zaken.

Ga ervan uit dat je groter gaat kweken dan je nu in je hoofd hebt; 1.20x1.20 gaat echt 2.40x2.40 worden. VIRUS !!

 

en lukt een vrijstaand huis niet in deze tijd met dalende prijzen.

Aangeboden prijs van bijv.€200.000 gaat al snel voor € 160-170.000 de deur uit.

Even aankoopprijs bij kadaster opvragen en bieden maar...........

Succes en dat er maar mooie stenen om je tent mogen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal,

 

bedankt alweer voor de reactie's.

 

Azagthoth, bedankt voor de link, dat is idd het bewuste plaatje. Ik las nu onderin het topic dat dit zelfs 8 lampen zijn. Je ziet maar 4 stipjes. Dus waarschijnlijk slecht geisoleerd en dicht tegen het dak aan.

 

NLS, bedankt voor je uitleg. Jij hebt dus een apart hok gemaakt op de zolder, als ik het goed begrijp. Het huis waar wij een oogje op hebben heeft een vaste airco unit op zolder. Ligt ook op het zuiden maar is wel goed geisoleerd. Is een redelijk nieuw huis zelfs.

 

Al green, Kennis maken met de buren/oude bewoner is idd een prio voordat wij overgaan tot bieden/koop. Zeker bij de tussenwoningen.

Het virus heb ik al een hele tijd, ooit buiten begonnen in een mooie (na)zomer. Daarna virus te pakken en tentje gehaald. Sindsdien altijd met 120x120 gedraaid. Voor mij is meer dan ook niet nodig.

Ik zet buiten dan ook niks meer sinds ik binnen wat heb staan om mensen niet aan het denken te zetten.

 

Opvragen kadaster doen we idd nog of we laten via een taxatie even kijken wat de actuele waarde is. Ik zie ook al dat sommige woningen 25000 van 200000 zijn gezakt in paar maanden tijd dus we gaan zeker laag beginnen met bieden.

 

De opmerking mbt stenen vat ik alleen niet.... ben te knetter denk ik.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt helemaal! 2 zelfs :) 3x400w

Maar ben ook besmet met het virus ben alweer aan uitbreiden en upgraden ;)

En mijn huis is van rond 1970 :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kills,

 

Let op met taxaties.

Vaak houden de makelaars onderling in hun regio de prijzen hoog. Is een ongeschreven wet.

Online kadastrale gegevens opvragen wat de huidige eigenaren voor hun woning betaald hebben,toendertijd.

Vragen waarom het huis verkocht wordt aan de eigenaren zelf en momenteel is het vaak financiele nood en/of ze hebben al een ander huis gekocht.

Vaak kun je van zo'n situatie profiteren en extreem laag bieden.

Ik zie in mijn omgeving al huizen welke € 100.000-€ 150.000 in prijs gedaald zijn.

Als je op funda zoekt moet je bij betreffend huis onder het icoon "kenmerken" kijken, hier staat de oorspronkelijke vraagprijs.

Is het huis al €25.000 gedaald, dan nog veel lager inzetten.

Pak je kans in deze tijd !!

En zoek toch eens naar vrijstaand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...