Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kwekers

Planten voeding

Recommended Posts

Beste medeforum gebruikers,

 

Ik ben vandaag toevallig met me vriendin naar het tuincentrum geweest en kwam het volgende tegen.

 

Planten voeding van het merk House & Garden op het etiket staat dat dit voor extra fosfor en stikstof zorgd.

Als ik dit volgens het etiket gebruik is dat schadelijk voor de plant of juist goed ?

HELP!!

 

Graag hoor ik van jullie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De A&B gaat nog wel, de 1 compo troep verzuurt je medium dusdanig dat je plant vanaf week 6 nog wel presteert maareh vraag me niet hoe, heb toen ik begon met kweken aardig wat van ze uitgeprobeerd (was niet anders in de GS en via i-net was toen nog amper) en dat ging echt voor geen meter met EC 0.27 (dus erg zacht water hier)

Ph ging zo naar 3.5 en was geen peil op te trekken verder, ook enige keer geweest dat ik ph+ nodig bleek te hebben bij een voedingsmerk en dat is iets wat ik nu al 6jr niet meer gebruik omdat H&G er hier niet meer in komt, laatst nog afgewimpeld in de GS, geef mij maar GHE of BAC ;)

 

Kweekie erna Canna en (op mg tekortje na) probleemloos, sindsdien vele andere beginnende met 5 ltr flacons zien slepen die ze me nadien aanboden voor niks omdat ze over waren gestapt op wat anders, wel goede voeding maar echt vd beginner zeg maar met gemiddeld water want je hebt amper controle ergens over, schema troep (mijn mening en wie ben ik :tu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forum gebruikers,

 

Even voor de duidelijkheidhet gaat om een toevoeging van House&Garden Plantenvoeding met de volgende supplementen: stikstof 1.0% en fosfaat 0.5% en K20 Kaliumoxide 0.6% met een dichtheid van 1.08 kg/l

En de N-P-K waardes hebben de volgende getallen: 1.0-0.5-0.6.

 

Geen idee wat het inhoud maar hoop dat iemand met met deze info kan helpen.

 

Alvast bedankt voor de reacties! :tu

Foto's van de dames komen snel beschikbaar!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er (ook op site van H&G) niksvan terugvinden, is het een klein zwart flesje zoals in de link eerder?

 

Dat is een complete plantvoeding voor kamerplanten, volgens mij ontbreekt eea in juiste verhouding voor ons plantje (micro's) en heb je er nog een basisvoeding bij nodig.. dus andere voeiding halen en dit aan je kamerplanten geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is een klein zwart flesje.. hoef ook maar 3 duppels toe tevoegen aan 1 liter water..

En we hebben een complete voedingslijn van coco atami B"cuzz ..

Maar ik dacht dit erbij tedoen voor een extraatje tussendoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom zou je iets extra's toevoegen aan een complete voedingslijn?

 

De dames laten teken zien van tekorten aan de stoffen die hierboven genoemt zijn.

Dus vandaar mijn vraag of dat goed is of juist alleen de voedinglijn gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geven

 

.

 

ALs je met een complete ATA lijn problemen hebt is er wat anders aan de hand, topic maken in bladproblemen met foto's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...