Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

5x Sugar Punch in halfpipe

Recommended Posts

Mooie toppie hoor, je bent er bijna, je was aal aan het spoelen toch?

Vroegah toen we nog in de growshop stekken konden halen en blowen.....mooie tijd was dat B)

Succes nog effies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Krasi! Ja ben woensdag begonnen met spoelen. Dat is op 7,5 week 12/12, ben uitgegaan van minstens 9,5 week 12/12, dus ongeveer twee weekjes spoelen. Die ene misschien iets minder als ze (gedeeltelijk) eerder omgaat maar ga langzaam en zorgvuldig drogen wat dat weer een beetje goedmaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vroegah toen we nog in de growshop stekken konden halen en blowen.....mooie tijd was dat :)

 

Ik weet niet waar jullie heen gaan, maar hier kan dat bij de helft van de growshops nog gewoon hoor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan je nog ......... halen maar tijden zijn echt wel veranderd, nu spreek je ergens af, vroeger zat je gezellig bij elkaar, J erbij, beetje lullen, uitzoeken en goed geregeld, de kwali wordt ook steeds slechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie Halfpipe.

Na een tijd raakt het model er uit, maar dat geeft niet, de toppen zijn dan al op weg.

Ik moest er tegen het het einde ook soms nog een ekstra netje over spannen.

 

gallery_1115_723_342760.jpg

 

Terug naar een zwakkere lamp zou ik niet doen , een uurtje kortere dag eventueel wel,

ze gaan dan iets meer haast maken.

 

Succes met de laatste loodjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroeger zat je gezellig bij elkaar, J erbij, beetje lullen, uitzoeken en goed geregeld, de kwali wordt ook steeds slechter.
Mensen gingen toen "boos" terug naar de growshop en nieuwe eisen als ze van slechte kwaliteit bleken te zijn. B) Ander sfeertje, ging meer om het kweken van "het" plantje dan bijvoorbeeld een klant een bepaald merk voedingslijn aan te smeren. Toen stonden er plantjes in de bloei in de GS (en een paar coffeeshops) waar ik kwam, achter glas, dan kon je zien (en soms proeven) of ze er een beetje verstand van hadden.

 

@FoolOnTheHill: Ik ga volgende keer alleen zo'n wit netje gebruiken en dan dmv buigen, en knakken toch een beetje die quarter-pipe/vallei shape er in proberen te krijgen. Niet slecht bevallen of zo maar past niet in mijn nieuwe setup. En bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag eerder, Ik laat de 600watt er wel boven. Ik ga niet voorkweken voor de volgende ronde tijdens de huidige ronde zoals wel gepland was dus dat bespaart weer een beetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange voorgroei wordt vaak genoemd als nadeel, maar dat kan ook onder tl in kleinere potjes.

Ze gaan toch flink strekken als ze dan een grotere pot krijgen. In combinatie met een grotegrondbak ging het daarom zo ook goed.

Niet met alle soorten, of in alle systemen even handig, maar ik hoop dat de opbrengst je kan overtuigen om te blijven Scroggen in de halfpijp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ondanks dat het (tot nu toe) goed bevalt van medium veranderen, van aarde naar water en lucht, en dan moet ik de potjes kunnen optillen en dat gaat niet met een scrog erboven. Mijn inmiddels dierbare tensiometer gaat met pensioen. :) Ik ga er inmiddels een beetje vanuit dat ik even vooruit kan met de SP, dus ga ff een tijdje experimenteren. Nog geen fotos van nieuwe setup, wil er eerst (levende) plantjes in hebben en het ligt momenteel nog in zo'n 45 onderdelen verspreid.

 

Inmiddels beginnen enkele van de trichromen op mijn andere SP plantjes, op linksvoor na, ook amber te worden. :)

 

Ik heb nog geen idee hoeveel ik er, hopelijk, van af ga halen. Iemand die alvast een gokje wagen? Voorgegroeid onder TL en later 400 watt, ongeveer eerste 2 weken 12/12 onder 400 watt, rest 600watt. Oppervlak halfpipe is 120x90, uitgerold scrognet is 150x85, maar is niet helemaal gevuld. Zeg maar een 1m2 volle scrog, iets te vol zelfs. Ik ben al blij met 0,5gr/w (op basis van 600w), kwaliteit is belangrijker, maar meer is welkom :D En fluf rook ik ook B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me sterk dat je minder dan 300gr haalt, succes met de laatste loodjes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt er vanaf op welk tijdstip je oogst.

Mijn ervaring was dat langer rijpen ook meer uitstoot van harsen gaf, en vooral de soorten die ook alle bladeren volpoederen, worden ook tegen het einde nog beduidend zwaarder als je geduld hebt. Niet alleen amber, maar ook de aanmaak van nieuwe trichs telt.

 

Wat denk je dat de beperkend factor is geweest?

Want dat bepaalt uiteindelijk je opbrengst, niet alle dingen die optimaal in orde waren.

 

Wellicht was dat het formaat pot, het wortelsysteem is een spiegel van de vegetatie.

(Als ze ondergronds aan hun max zitten kunnen ze bovengronds ook niet groter worden.)

Misschien gaat dat in je nieuw systeem beter.

Ben benieuwd.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Twitchy!

 

@FoolOnTheHill: Potten zijn 25L dus daaraan zal het niet liggen denk ik. De meest beperkende factor, met mijn huidige setup en op mijn gebrek aan ervaring na dan, is het niet optimaal vullen en scroggen van de halfpipe. Had minstens 20% meer gewicht opgeleverd als de rechterkant net als de linker was. Een beter gemixte aarde (met wat bio toevoeging) had vast ook wel iets gescheeld. Al met al had alles beter gekunt en was alleen de LV close to optimaal. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht, aarde en water zijn factoren, het niet vol raken van het net is een gevolg de beperkende factoren.

Te kort in veg of belemmerd door iets anders?

Je zult het zien als je de potten leegkiept, ben benieuwd.

 

Ga je je reflector nog aanpassen nu je op houdt met halfpijpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh gevolgen kunnen ook heel goed beperkende factoren en dus weer oorzaken zijn. Anders is er maar 1 factor, de big bang. B) Niet alleen de environment, alles wat je doet is een factor in het uiteindelijke resultaat, en dan is het bij mij toch m.n. te wijten aan gebrek aan ervaring. Tweede keer scroggen gaat vaak al veel beter. Iets wat ook meespeelt is het iets te laat toppen (boven 6e ongeveer, had wel boven 5e gekunt), ik heb een paar lage zijtakken moeten dieven die er met iets betere planning wel bij hadden gekunt.

 

Gaat volgende ronde wel een nieuwe reflector boven ja. En ben ook benieuwd naar de wortelen. Vooral naar het verschil link-rechs en voorloper-achterloper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je planten prachtig!

Heb jij wel een aparte droogruimte? Bij mij zit er namelijk ook verschil in de planten. De ene is superbleek en er zitten een aantal lichtgetinte tussen :)

Ik MOET alles in 1 klap oogsten omdat ik geen tweede ruimte heb B)

 

Voor de rest ziet het er gaaf uit gozer! Succes nog de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk met gemengde gevoelens naar mijn dames terwijl ze hun oude dag vergelend doorbrengen zonder voedsel en binnenkort water. B) Er is inmiddels een hele nieuwe laag grammetjes bijgekomen, beetje vossenstaartjes, beetje zoals jou Quasimodo.

 

Ik heb inderdaad een tweede ruimte, mijn voorkweek/drooghokje, en die is verbonden met de bloeikast via 1 van de 2 inlaten en heeft zelf twee inlaten. Daar kan ik een beetje mee spelen en de kleine kast heel lichtjes mee afzuigen zodat er geen geur ontsnapt maar het ook weer niet binnen een week al droog gezogen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das beter man. Ik moet ook echt een tweede ruinte hebben. Misschien toch een tent er bij zetten om in voor te groeien en te drogen.

Ik heb trouwens een paar nieuwe foto's. Ik weet niet of een van mijn planten nu paarse bloemen schiet of dat ie ziek is... Moet je maar even checken, zet de foto'ser zodadelijk op.

Blowke heeft ook een paar foto's, gaat ook goed man!

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

G'morgen,

 

Een 2de hokje is idd gemakkelijk,

win je heel wat tijd mee uit ;)

 

Hoe staan die van jou er nog bij kerel?

 

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mede-SP growers :wave:

 

Ik zal voor ze omgaan nog wel een fotoshoot doen met de dames, lang zal het niet meer duren. 60 dagen 12/12. Nog max een week voor de eerste een of twee planten gok ik. Het liefst zou ik ook alles in een keer oogsten, zo het hele net op de kop. :wacko:

 

Veel verschil in de toppen bij mij, zitten een paar bij met foxtails, sommige zijn slank en lang, anderen kort en dik. Geen paars of rose, en aangezien die inmiddels bij jullie duidelijk zichbaar zijn verwacht ik geen verkleuring meer. Het ziet er wel heel lekker uit, fris en schoon, en zou goed passen als salade bij een stukje tonijn of zalm.

 

Bij een omschrijving als "zoet" voor wiet denk ik meer aan bloemerig, niet positief dus, maar dit ruikt heerlijk mufzoet ;) Ik ga die (verse) geur missen.

 

Succes de laatste weekjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied, begrijp volkomen wat je bedoeld met die foxtails, de hoofdtop van mij heeft er enorm veel, mooi om te zien.gallery_6979_14882_67392.jpg Ik zit nu al op dag 75 12/12 hoop dat ze snel klaar is bij mij nu ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto blowsterke, daar knapt mij verslagje weer wat van op ;)

 

Ik zit nog steeds op clear tot milky met een enkele amber (wilde gok: 1%). Ik wil geen couchlock en ga langzaam drogen dus wil niet te laat oogsten, maar moet nog ff geduld hebben. Er staat er een bij (links voorin) die waarschijnlijk de 75 dagen ook wel gaat halen. Zijn wel de langste toppen, is grootste plant, als die nog foxtails krijgt dan hoef ik een paar weken extra niet naar de shop.

 

Hier is een vrijwel amberloos stukje:

gallery_36382_15077_58289.jpg

 

De volgende foto is van een stukje fluf dat een paar dagen geleden is gesneuveld bij het weghalen van wat dorre bladeren:

gallery_36382_15077_110422.jpg

(beetje mooier dan in werkelijkheid door de flits)

 

Wat minder duidelijk op de foto, maar deze heeft de meeste tails:

gallery_36382_15077_288329.jpg

 

Onderin ook een een stuk minder fluffy dan verwacht (en zijn maar de kleinere toppen bij de deur):

gallery_36382_15077_20962.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg absoluut geen couch-lock van mijn Amnesia-haze met amber trichs, alleen een warmer hoofd.

De plant werd alleen maar zwaarder.

Maar het is jou feestje.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maar het tast je leesvermogen blijkbaar wel aan :wacko: Afgezien van dat ik dus niet zeg dat ik zonder een goed gedeelte amber ga oogsten, is het % een discussie met wereldwijd uiteenlopende meningen en ik weet inderdaad precies wat ik op mijn feestje wil en het maximale gewicht ten koste van een overrijp wietje zit staat niet op de lijst. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten komt steeds dichterbij! Op zich redelijk logisch, zowerkt tijd nu eenmaal. Maar toch; ik wordt knettergek!

Jijhebt ook vergeling in sommige bladeren, dat zie ik mijn kast ook gebeuren.

succes gozer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo sta ik ook bij de kast ;) moet oppassen dat ik niet op ze :wacko: vanwege toprot :wave: :wub:

 

Het gaat bij mijn plant linksachter, de (in bloei) voorloper, inmiddels om wat meer dan sommige gele bladeren. Ze heeft inmiddels ook iets minder behoefte aan water, nog een weekje te gaan voor deze hoop ik.

gallery_36382_15077_199892.jpg

 

Bij de rest begint te herfst ook te komen maar is vooral bovenin nog donkergroen (zoals rechtsonderin op foto). Ze beginnen vandaag aan week 10 12/12. Zit minstens een week verschil tussen voor- en achterloper.

 

Sterkte met die laatste paar weken tijd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker herfstig. succes die laatste week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...