Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
C@veM@n

Voedingswater Problemen

Recommended Posts

Ik had een vraagje ivm mijn voedingswater. Elke keer nadat ik een nieuwe hoeveelheid (doe t per 20l, wat me

al niet veel lijkt als ik andere zie) aanmaak verschijnen er na een paar dagen deeltjes in t water die duidelijk

zichtbaar zijn met het blote oog, na een week ziet het er ongeveer zo uit:

 

gallery_34399_15068_1804958.jpg

 

Ik gebruik de Canna voedingslijn en volg strikt hun voedingsschema. Maar t lijkt mij toch zo dat als de deeltjes

makkelijk zichtbaar zijn voor het blote oog dat ze zeker te groot te zijn om door te planten worden opgenomen.

 

Nu dacht ik dat t misschien zou helpen als ik een aquarium pomp in het voedingsvat zou plaatsen zodat het

water constant blijft stromen maar dat lijkt t nog erger te maken, ook de pomp zelf hangt na een dag al vol

slijmerig spul...

 

Doe ik iets fout of ligt t ergens aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aquarium Pomp is zowiezo noodzakkelijk als je voedingswater meer dan 24u bewaart!

 

De foto is niet helemaal duidelijk, het kunnen voedingsresten zijn.. meng je wel goed terwijl je je voeding aanmaakt of gooi je het erin en klaar?

 

Het kan natuurlijk ook algen aanslag zijn ofso.. maar om dat mogelijk te maken moet er wel licht op een of andere manier bij je water kunnen, dat kan door doorzichtig/lichtdoorlatend vat, vatverwarmer met lichtje, geen bedekking van je vat..etc etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw oplossing is om per keer zoveel aan te maken als je nodig hebt, ff naar de apotheek voor een paar spuitjes dus :tu

Die aanslag is normaal, je moet water wel in beweging houden om de boel gemengd te houden, paar keer roeren per etmaal zou ook al volstaan al heb je ook dan nog vlokken.

 

Geen pompje in maar 20L reservoir, warmt veel teveel op en dat zag je ook terug in de vlokkenohmy.gif

 

Stilstaand water in een emmer geeft na verloop van tijd een bio film, dit lijkt alg maar is het niet en is heel makkelijk weg te krijgen maar niet te voorkomen ja met cleanmiddelen in je water..hydro shit, gewoon de emmer goed wassen met Dreft en het is weg en je bent van je vlokken probleem af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LED_KROKET

 

Nee ik meng echt wel goed denk ik, als ik het voedings water aanmaak meng ik het water om na elk product dat ik erin gooi (Voeding, Rhizotonic, Canazym, Cannaboost).

Algen lijkt me niet want zoals je zegt er kan echt geen licht aan, vat blijft gesloten en een vatverwarmer heb ik nog niet.

 

@ lostchild

 

Ja ik heb een pompje voor een 10-80liter aquarium opgepikt en t staat niet helemaal open. Maar bedoel je nu dat het pompje het water teveel opwarmt? Want ik dacht

ook een vatverwarmer bij te kopen omdat het water eig te koud is voor de plantjes op t moment.

 

Anyway als ik het goed begrijp hou ik me voedingswater in ieder geval te lang bij, had op de gebruiksaanwijzing van Canna gelezen dat je het 7 dagen kon bijhouden

dat lijkt dan ni echt te kloppen :tu

 

Thx vo de reacties mannen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak mijn voedingswater ook 1 keer per week in een ondoorzichtige emmer roer deze elke dag om voor gebruik enkel de voeding boost van canna legt een zwarte film op de bodem bij mij. Maar roer deze stevig door en schraap over de bodem.

Ook staat men emmer opkamertemp en in het donker...

Zou graag op blumat overschakelen maar vindt geen geschikte pomp om men water in beweging te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DrGreen: al gedacht aan een vijverpomp? fontein pomp?

 

Ja maar gaat te groot zijn voor in een 10l emmer denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een ideetje dat ik zeker ga bekijken fritzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 10L emmertje wel ja.

Ik zou dan persoonlijk wel voor het zwaarste model gaan, komt altijd wel van pas.

En Eheim is wel een goed merk meestal ook alles los van verkijgbaar indien iets stuk.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALLE pompjes (heb er heel wat versleten in de loop der jaren) warmen je vat op richting de 25C als je vat niet groter dan 25L is.

 

Aquarium, fontein, dompel, noem het maar op en de zwaarste (1300L) en de lichtste (100L stand) pompjes deden nog de minerale voeding vlokken bij mij, niet door te weinig beweging in de 45ltr bak voor de helft gevuld maar door de temperatuur die netjes 25C aan gaf en ook ik wou nog wel een verwarming in de bak knallen toen :)

Vulde ik de bak helemaal dan was de temp 22C en nergens last van maarja ik maak per keer aan omdat ik wet hoeveel ik ze moet geven en het niet zo op bakken schoonmaken heb.

 

Ik ga nu verwarming doen via slang onder mijn bodem en neem een kleine bak, pompje erin, water via slang rondpompen en klaar is klara met een verwarmer wel achter de hand :)

 

Er is maar weinig minerale voeding die niet deels af gaat zetten tegen de wanden door de hogere temperatuur en die afzetting komt wel weer los maar zorgt wel voor die irritante vlokken :)

Vooral rond het pompje zelf begint het en ineens zit de hele bak onder, qua chelatering zal het allemaal wel goed zitten maar voor het oog.. ben ik daarom zo aan het boenen en schrobben geweest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...