Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
secret jardin

doorgebrande Gavita1000DE

Recommended Posts

maatje van me heeft deze week bij PUK een kiloknaller besteld, netjes volgende dag binnen

alles opgebouwd, stekken eronder en het ging goed tot vanmiddag..

ik kreeg een belletje met de verontrustende mededeling dat de lamp niet was aangesprongen en er een hoop rook in de tent hing.

ik polshoogte gaan nemen, kwam ik dit tegen, de kop is gewoon gaan smelten :lol:

med_gallery_35330_15002_1796672.jpg

levensgevaarlijke situatie natuurlijk, dus hij heeft een mailtje naar PUK gedaan en verwacht morgen antwoord(denk niet dat het een probleem gaat worden qua service)

 

iemand hier ook last mee gehad? hij is helemaal paranoia geworden over brand e.d en vroeg mij om hier navraag over te doen..

moet wel zeggen dat ik totaal geen problemen met mijn eigen lamp heb dus no offense naar PUK

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

gevaarlijke toestanden!

 

door zoiets kun je heel wat verliezen!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is schrikken.

Eens te meer een reden om te allen tijde een rookmelder boven je kweek te installeren wellicht tesamen met de auto-brandblusser.

Veiligheid boven alles (kost € 100,- extra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel raar van zo Een gavita..

 

Maar pukkie gaat het zeker oplossen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die klem/schuif fittingen fikken bijna nooit uit.

Maar die draaifittingen die wij hebben..........tig per jaar :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bad shit ouwe, ik ben benieuwd wat Whazzup of Doc hiervan vinden, iig niet best, stond ie op een geaarde stopcontact, kabels stevig aangesloten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geaard stopcontact, en in heb het zelf allemAl dubbel gecontroleerd omdat hij al gestrest was voordat alles stond..

Alles was gewokn goed aangesloten, denk dat het aan de aansluiting van het uiteinde van de lamp ligt..

Maar we wachten af, maak me niet zo druk om de service bij puk

Dat moet wel goedkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is uiterst belangrijk dat, bij het plaatsen van de lamp, je er voor zorgt dat de aansluitdraad recht is, schoon is en daardoor goed contact maakt door de schuif goed te sluiten. Als er onvoldoende goed contact is dan krijg je weerstand, warmteontwikkeling met het smelten van de fitting tot gevolg. Er is géén kortsluiting, maar gewoon contactweerstand. Zowel de fitting als de lamp moeten worden vervangen. Breng hem maar langs, zetten we er zo een nieuwe fitting voor je in.

 

Dit is eigenlijk hetzelfde als een lamp die geen goed contact maakt met de schroeffitting, die brandt dan ook uit. Plaatsen van een lamp blijft belangrijk met een double ended lamp.

 

Inderdaad, zoals no-know zegt, jaren geleden (voor het uitkomen van de pro-line) waren deze fittingen er nog niet en waren er veel problemen met de draaifittingen die onvoldoende contact maakten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af wanneer er daadwerkelijk brand uitbreekt wie er verantwoordelijk is voor de schade.

Zelfs een heel huis kan affikken en de schade zal groot zijn, niet alleen de psyche maar ook de €'s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een warm contact dat aan het smelten is hoeft niet te betekenen dat een VSA uitgaat op beveiliging. Gavita VSA's zijn ook beveiligd uiteraard. Een beveiliging kan helaas niet ruiken of voelen of er iets smelt. Hetzelfde effect krijg je met een niet goed ingeschroefde lamp op het middencontact.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is uiterst belangrijk dat, bij het plaatsen van de lamp, je er voor zorgt dat de aansluitdraad recht is, schoon is en daardoor goed contact maakt door de schuif goed te sluiten. Als er onvoldoende goed contact is dan krijg je weerstand, warmteontwikkeling met het smelten van de fitting tot gevolg. Er is géén kortsluiting, maar gewoon contactweerstand. Zowel de fitting als de lamp moeten worden vervangen. Breng hem maar langs, zetten we er zo een nieuwe fitting voor je in.

 

Dit is eigenlijk hetzelfde als een lamp die geen goed contact maakt met de schroeffitting, die brandt dan ook uit. Plaatsen van een lamp blijft belangrijk met een double ended lamp.

 

Inderdaad, zoals no-know zegt, jaren geleden (voor het uitkomen van de pro-line) waren deze fittingen er nog niet en waren er veel problemen met de draaifittingen die onvoldoende contact maakten.

 

Even ter verduidelijking, de lamp is compleet gemonteerd aangekomen, hij is rechtstreeks opgehangen en de kabelet een tayrip vastgeZet aan de kettin zodat er geen druk op komt te staan.

Zoals ikal zei ben ik niet bang voor de service bij PUK.. Zodra ik iets meer hoor laat ik het weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dat kan bij jou thuis, maar ook in de GS.

 

Gelukkig dat het bij wat smeulen is gebleven, je moet er toch niet aan denken dat alles in de fik gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo blijven er maar weinig merken over ball/lumatek/gavita/ ze hebben allemaal weleens problemen lullig als je ermee te maken krijgt maar niet onbegrijpelijk.

 

hoe zit t met dimluxx zijn daar ook al problemen mee geweest?

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je zeker dat de schuif waar je je lamp ermee kan uithalen goed dicht zat ??

ik had laatst ook bij 1 zat schuifje niet helemaal goed , begon te knetteren (brande wel gewoon )

kwam ook net uit de doos , ik controleer nu voor ingebruikname alle schuifjes extra .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat mag dan wel in de handleiding gezet worden bij in gebruik name van een complete lampenset.

 

ps: dimlux is toch geen lamp :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt em compleet gemonteerd aan, lamp er dus ook al in..

Dan word er natuurlijk vanuit ggaan dat alles in orde is toch?

Maar hij heeft wat gratis spullen gehad en gewoon een nieuwe lamp, dus hij blijft een tervreden en terugkerende klant;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja snap ik dat je ervanuit gaat dat hij goed zit .

dat is ook waarom ik het schreef , ik heb precies hetzelde gehad .

ik stond er alleen bij , dus gelijk weer uitgezet .

maar kan makkelijk met uitpakken verschoven zijn ( daar kan gavita niks aan doen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...