Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petje

buitenkweek

Recommended Posts

Na jarenlange ervaring met binnenkweek, heb ik besloten om buiten ook wat plantjes te zetten.

Wat mij het meest opvalt is dat de stekkie's...een lange tijd ( eerste 2 weken) niet groeien, bij het planten in grote potten.

Bij binnenkweek, beginnen de planten na 5 dagen te groeien.

Het duurt dus allemaal wat langer buiten.....omgerekend dus 3 keer zo langzaam gaat het groeien en dus ook het aanmaken van de wortels.

 

 

Gaat het bij jullie ook zo langzaam...de eerst weken van de stek.....of hebben jullie een soort die buiten meteen als een spurt begint te groeien.

 

ps....stekkie's zien er goed uit buiten......maar alleen de groei is voor mijn doen iets te langzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt ook dat het buitenlicht nog niet optimaal is. Wacht maar af tot eind juni dan gaat het heel rap. Overigens groeit mijn buitenHaze nu zo'n 3 cm per dag maar die is nu al 60 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overigens groeit mijn buitenHaze nu zo'n 3 cm per dag maar die is nu al 60 cm.

uit zaad neem ik aan?.. al getopt bambo?

 

btw: foto's bambo? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan het begin zal het inderdaad vrij langzaam gaan. Maar in de loop der weken als de zon meer zn best gaat doen en je plantje over meer blaadjes beschikt zal het idd heel rap gaan. Kwestie van geduld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eertse weken gaan inderdaad superlangzaam, dit jaar is mijn eerste kweek en k dacht de ze dood gingen maar nu met dit weer groeien ze superhard. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat komt ook dat het buitenlicht nog niet optimaal is. Wacht maar af tot eind juni dan gaat het heel rap. Overigens groeit mijn buitenHaze nu zo'n 3 cm per dag maar die is nu al 60 cm.

 

Bambo Wanneer mogen we jouw buitenkweek bekijken B)

 

Vorig jaar had je echt mooie planten ! alleen jammer van die storm he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...