Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Voor eigen gebruik, candy shop

Recommended Posts

waarom kweek je dan op kratjes en niet op potten :rofl

 

ik ga t hierbij laten zonde van t topic maar zal eraan denken als ik mn tentje opendoe, vervelende concurrerende wortels :lol:

 

zou wel leuk zijn om een testje bij jou te zien MRT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke ecoteler staat gewoon in de volle grond en niet met potten te kweken als het echt zn isseu was zou dat gedaan worden.

 

En over de koude nachten ph dat is gewoon ordinaire plantenfysiologie, doe een cursus dan snap je het misschien een keertje :lol:

Dat je interessant begon te doen met dat stuk dat je bijna letterlijk van de site van relab de haan had overgenomen.

En ik tegengas gaf omdat het niet volledig correct was wat je schreef, heb ik je nooit meer gehoord daarover.

 

En dan nu weer interresant gaan lopen doen...

Goede info geven credits daarvoor, interresant lopen doen terwijl je wel de klok hebt horen luiden maar de klepel niet kan vinden.

Beetje jammer.

 

Je hebt een fetish ph je bent BRON geil :rofl

 

sry mrt voor de topicvervuiling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osmose , in de kassen op kweekgoten staan er toch ook meerdere planten per slab? of heeft elke plant (bij de meeste gewassen ) een eigen mat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lion: ik ben aanhanger van minder is meer... :lol:

 

jeice: ik zit er aan te denken...

 

osmose: :rofl

 

knakenpoetser: daar heb je idd wel een punt.. hoe zit dat met buurplant detectie bij slabs? of geld dit voor aarde, en niet voor andere mediums? Ik geloof namelijk wel dat 1 plant perpot het beste is, ALS je ook kan voorgroeien... Ik begon vroeger met veel planten per pot, en dat is in de tijd afgebouwd naar 1 plant per pot, en daar heb ik de mooiste en beste opbrengsten van;) en wat scheeld het op een rondje? krap 2 weken... maar ik ken alleen aarde als medium...

 

Ik heb der btw een kacheltje bij gezet..16 gr is te koud en me stekken slaan daardoor niet aan... vandaar dat er een 500 wtt oliekacheltje bij heb gezet..nu was net de temp 18.9, zou nog graadje der bij mogen, maar zo kan het wel ff.. de s5 staat er nu ook bij, en de bedoeling was om gelijk om te gaan, maar ik laat ze nog even een paar dagen onder 2 x 600 watt wennen op 18/6

 

lamp onder de stekken ong 95 cm... gaat nog niet omlaag, strax pas als die begint met leven..

lamp onder de moeders: 70cm.. is voorloopig mooi.

 

temp is ong 26 overdag en nu sinds het kacheltje 18-19 gr snachts..

 

De moeders hebben natuurlijk fiks klappengehad, en moeten zich eerst nog helemaal herstellen...

Omdat de moeders al wat ouder zijn, hebben ze wat meer behoefte aan wat voeding, dus zij hebben naast water en soms beetje hesi wortel, ook een beetje hesi groei als drinken.

 

er staat een tensio in de sugar punsh, en strax komt er eetje in de stekken ,maar wil ff kijken waar ik hem plaats..

 

paar pics:

 

met stok = silver haze, zonder = s5

 

gallery_25470_13135_153415.jpg

 

links achter de K2, daarvoor 2 x silver in 1 bak. naast de k2 staan 3 sugar punsh in 2 bakken

 

gallery_25470_13135_3930604.jpg

 

daar omheen staan de 4 s5 moeders..

 

gallery_25470_13135_3594885.jpg

 

pas als de klok omgaat zet ik me 3rde lamp aan, en die hangt precies in het midden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He knakenpoetser,

 

Jazeker dat er meerdere planten per slab staan, in de normale steeenwol teelt op slabs wordt er naar mijn weten niet anders geteeld.

En de mannen onder het glas die eco telen dus in de volle grond zonder chemische bestrijdingsmiddelen, daar staan ook de planten in rijen.

 

Plantafstand is bepalend voor het gem. gewicht, maar als je er te weinig neerzet kost het je productie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met deze nieuwe ronde!

 

Ik heb wel mijn bedenkingen bij die lage nachttemperaturen. Heb er zelf namelijk (onbedoeld) erg slechte ervaringen mee.

Als je zo laag gaat zitten met je temperatuur daalt ook de temp. van je aarde en dat vinden ze niet lekker. Ze krijgen verdampingsprobs en dat soort dingen.

Ook gaan ze een stuk langzamer, zowel groei als bloei. Zelf deed ik er alles aan om de temperatuur (op de grond) omhoog te krijgen en dat leverde behoorlijk succes.

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van alles te zien en te lezen hierzo, strak om die verschillen in de grotere planten te zien.

Weetje heb ik op 't einde van z`n kweek weleens z'n dames in de kou zien zetten, vraag hem ff naar de thc toename door dat foefje anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osmose , onder welke nacht temp denk je dat de plant echt hinder gaat ondervinden .

mijn persoonlijke ervaring is dat als je het boven de 15 a 16 graden houdt het nog aardig gaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het einde lijkt mij wel logisch. In de herfst koelt het af 's avonds.....

Ik heb noodgedwongen een wat koudere herfst en haal ternauwernood de 18 graden ipv 22 in de nachturen.

Heb niet het idee dat ze nu harder gaan of zo.

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

osmose: " Plantafstand is bepalend voor het gem. gewicht, maar als je er te weinig neerzet kost het je productie."

das mooi omschreven! :tu thanx for the info!

 

Boefje: thanx man

 

watzeggie: ok bedankt voor je uitleg, ik heb ook niet de bedoeling om het onder de 15-16 gr te laten komen. Maar ik bou w het langzaam af.. eerst moet de temp wel iets omhoog, anders slaan me stekken neiet aan.. maar ik wil vanaf 2de / 3de week de temp laten zakken.

 

Krasi: thanx, w'll do.

 

Knakenpoetser: ik laat de temp ook niet onder de 15 a 16 graden komen, Het gaat ook meer om " koud" tegenover " ideaal"

 

watzeggie: Ik merkte wel dat een lagere nacht temp de thc productie laat toenemen. We zullen zien, het is en blijft dan ook een test!

 

Osmose: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een test blijft altijd moeilijk tenzij je hem meervoudig uitvoert met steeds weer dezelfde conditie's en dat is gewoon erg moeilijk met een levend test object. ;)

En op dit forum zijn we allemaal erg eigenwijs en weten alles van plantjes en kweken na 3 kweken van 9 a 10 weken :tu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En over de koude nachten ph dat is gewoon ordinaire plantenfysiologie, doe een cursus dan snap je het misschien een keertje ;)

Dat je interessant begon te doen met dat stuk dat je bijna letterlijk van de site van relab de haan had overgenomen.

En ik tegengas gaf omdat het niet volledig correct was wat je schreef, heb ik je nooit meer gehoord daarover.

 

En dan nu weer interresant gaan lopen doen...

Goede info geven credits daarvoor, interresant lopen doen terwijl je wel de klok hebt horen luiden maar de klepel niet kan vinden.

Beetje jammer.

 

Je hebt een fetish ph je bent BRON geil :lol:

 

sry mrt voor de topicvervuiling.

 

 

Kennislink weg wuifen getuigd van arrogantie.

En niet een beetje ook!

 

Je verteld al sinds 2006 over opbrengst verhoogde voornachten maar er is geen enkel dokument te vinden op het net.

Dat plus het uitdikken van de toppen dan zie je het gewoon echt met de dag echt fors gaan.

 

En als ik dan iets post ZONDER bron doe ik intressand? :tu

Meneer de HAAN verteld iets on correct.....

Wat ik aardig intressand vind is dat je hier zoveel weet te verkondigen zonder ook maar ooit een brandnetel of distel te laten zien ;)

 

Ik geil op bronnen jah! :)

 

ps alle weed dikt aan de laatste weken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

the world needs love people :tu

 

ik zal der vanaaf ff een fotootje tegen aan gooien van de meiden om de gemoederen enigszins wat te bedaren ;)

(ik heb een best slechte dag vandaag.. kan nu ff niet goed reageren) vanaaf weer ff..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt een fetish ph je bent BRON geil :tu

 

Is toch boter............ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

botergeil? :tu

 

 

stekken zijn allemaal aangeslagen:

 

gallery_25470_13462_1488561.jpg

 

en door de kou laten ze al wat haartjes zien...de kou is inmiddels verholpen en komt weer terug als de meisjes sterk genoeg zijn..

 

gallery_25470_13462_165560.jpg

 

aangezien ik geen tijd heb, en de stekken zijn aangeslagen.. gaat nu de klok om, 3rde lamp aan.

 

Temp moet ik nog ff kijken..maar zal zo rond de 30 zijn (en zo niet dan stook ik bij of koel ik af naar 30), de nacht mag min 18 zijn. Later gaat deze omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice MRT, die kleintjes gaan ook gelijk op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep die kleintjes ook (helaas) ik weet dat ik het (net) niet vol ga krijgen, maar tis ff niet anders....;)

 

ik ga ff sporten, goed voor lichaam en geest.

 

vraagje: ik heb behoefte aan kei goede muziek... beetje lekkere knallers... lekker chil/vrolijk.. zou iemand wat lekkers kunnen posten,

 

ik trap af:

 

 

 

 

Thnx :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zegt dat ik kennislink wegwuif.....

Wegwuifen doe ik als ik op de kade sta ;)

 

Jij als bronnenzoekert heb dan waarschijnlijk de verkeerde wichelroede.

Meneer de Haan zegt niks fout jou overname en eigen inzicht maakte het incorrect.

 

Dat zal ook nooit gebeuren ook dat ik hier een brandnetel of distel laat zien :tu

 

Maar genoeg gebitcht, speciaal voor jou ph bronner. :lol:

 

 

http://www.gfactueel.nl/Glas/Weblogs/2012/...maken-1087133W/

 

http://www.rijkzwaan.nl/wps/wcm/connect/ff...pdf?MOD=AJPERES pag 19

 

http://www3.syngenta.com/country/nl/nl/Doc...htMinipruim.pdf

 

http://edepot.wur.nl/183841

 

Zoals je ziet voorbeelden te over hoe er dagelijks met voornachten wordt gewerkt en hoe het gewas gemodelleerd kan worden dmv temperatuur.

Een juiste zoekterm doet wonderen ;)

 

p.s Wil je met me trouwen, nu ik de laatste weken ook begin met aandikken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou das mooie info!

 

Daar krijg je zoals te zien is idd mooie dikke natte vruchten van!

Maar willen wij hier wel vruchten ?

 

Ik niet! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeikte zowat in me broek van het lachen over die opmerking van osmose ..ph bronner whahahaha ;) :tu ;) (sorry ph, maar die was wel echt grappig gevonden)

 

maar goed, ik volg met interesse jullie discussie, hou het wel vriendelijk, opbouwen en vooral grappig.

 

Jaapie: smakelijk!

 

Ik heb besloten om in den beginnen de min temp op 19 te houden, niet ideaal voor de groei, maar ik gok het erop.

deze wordt na week 3 van 12/12 naar beneden gebracht naar 16...

 

ik zal ff wat picaas schieten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd.. goeie tip Lion :tu.

 

Maar ideaal zou zijn (en ik zou wel kunnen doen dat me temps zo lijken als ik opnoem, maar das voor mij nog best lastig om constante temps te hebben zonder echt ehulpmiddelen... en ik wil graag wel de waarheid vertellen zoals die zich voorschoteld)

 

ideaal zoals ik deze test wil doen (al doende leert men) is:

week 1 min (temp) 20

week 2 min 19

week 3 min 18

week 4 min 17

week 5 min 16

week 6 min 15

week 7 min 15

week 8 min 15

week 9 min 14

week 10 min 14

 

 

Ik heb nu me temp vanaf begin laag gehad, zie de foto met temp meter, maar das niet goed ;) stekken lopen achter op voorgaande rondes, en ontwikkelen zich kut met lage temps (wist ik natuurlijk, maar ik dacht..ik doe het toch) dat was verkeerd gedacht. Dus vanaf vanavond probeer ik bovenstaand schemaatje aan te houden..

 

ik ben ff niet thuis geweest, dus me tensioos staan te bliepen op 750.. vanavond krijgen ze allemaal heerlijk wat te drinken... alles krijgt hesi wortel complex en wat bac groei (bac groei omdat ik die van een maatje heb mee gekregen, ik gebruik normaal hesi groei)

 

Aangezien me stekken wel erg licht van kleur zijn zit ik te denken om miss ook wat A en B mee te geven. (ik gebruik de Atami Bçuzz line)

 

 

paar picaas:

 

min temp..te laag voor eerste weken...

 

gallery_25470_13135_683529.jpg

 

sugar punsh:

 

gallery_25470_13135_3594885.jpg

 

link achter K2

 

gallery_25470_13135_3930604.jpg

 

zilver haze:

 

gallery_25470_13135_3979292.jpg

 

S5

 

gallery_25470_13135_4009347.jpg

 

zilver haze:

 

gallery_25470_13135_3656315.jpg

 

gallery_25470_13135_2187435.jpg

 

de kleinste van allemaal:

 

gallery_25470_13135_1766302.jpg

 

tips, advies, vragen?

 

shoot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je aan het eind je Temp verlaagt moet je zorgen dat je LV ook laag blijft, schimmel gedijdt goed op koude vochtige plekken.

Verstandige keuze om nu je temp wat hoger te houden ivm groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...