Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vlakspaan

overstappen van aarde naar Auto pot

Recommended Posts

Hallo daar allemaal

Ik wil graag overstappen van mijn aarde naar het autopot systeem.

Heb na de laatste ronde een hele hoge ec rest waarde in mijn aarde.

Ik heb de laatste 2 weken gespoeld met alleen watermaar bleef er

dus mee zitten.

Nou heb ik me laten vertellen dat je met het autopot systeem hier geen last meer van heb.

Heb het systeem gezien maar heb een paar vragen.

Gaan de dunne leidingen niet verstopt zitten?

De wortels die in het water hangen de hele kweek kan dat kwaad?

Het vullen van de binnenpot waarmee? cocos aarde oid.

En welke voeding kan je het beste gebruiken?Ik gebruik nu de lijn van metrop.

Alle info is welkom alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken metrop niet, maar autopot is niet heel erg kritisch met wat er door stroomt. Biobizz gaat ook goed. Wil je het zeker derder weten dat ie niet verstopt kun je natuurlijk ook GK door je aarde werken.

Ben het net aan het testen : HIER

Dus als je geen haast hebt en echt zekerheid wilt, zou ik een rondje waten en de andere autopot verslagen volgen op het forum.

 

Of je gebruikt de cocos /korrel mix en de hydro lijn van Gold Label, dan kan het eigenlijk niet mis gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb sinds mn aanmelding een paar jaar terug nog niks bijgedragen aan het forum en vooral gelezen maar deze wil ik wel delen. Normaliter draai ik op een 800 liter aardebax met drainigeslang onderin en alles op zn Sannie's om het zo maar te noemen maar momenteel ben ik ook de autopot aan een BIO- testje aan het onderwerpen. Ik gebruik alleen niet het autopotsysteem met de vierkante emmers maar de aquabox van dezelfde leverancier

auquabox

 

Bij mij staan er 4 grote smartpots (125liter per stuk) in 4 wasmachinelekbakken. Onderin de lekbak, onder de grote smartpot, ligt er een bewateringsdoek ter grote vd bodem vd lekbak. tussen 2 van die wasmachinelekbakken staat er dan zo'n aquabox waarvan het bewateringsdoekje weer onder de bewateringsdoek ligt. Deze doek bevochtigd dan de grote doek en de smartpot wordt op die manier van beneden van water voorzien. De cappilaire werking van die smartpot werkt goed, al moet het medium wel lekker luchtig zijn.

 

Ik heb er zo'n flexitank (opvouwbaar vat) naast staan van 225l. voorzien van verwarminkje en 2 zuurstofsteentjes.

Vat vul ik af met kraantjeswater...(Eventueel vat automatisch vullen laten dmv een vlotter...)

 

Mijn medium bestaat uit zo'n 30% seramiskorrels,30% cocos, 35% Atami bio- aarde en 5 % wormenmest. Door het medium is biomix van plagron, Biovin, beetje BAC kalk, bacto, schimmeltjes en wat buffertabs gegaan, (Hierbij van alles ongeveer de helft tot 3/4 van de laagst aangeraden hoeveelheden aangehouden). Alles is netjes afgewaterd naar een tensiostand van 50 met water voorzien van worstelstimulater en nog wat bacto.

dag of 5 voorgroei, wat toppen, dieven, buigen....zodra de tensio rond de 100 komt gaat de kraan van het vat open en wordt de auquabox van water voorzien en zodoende ook de smartpots...

 

1 x per week geef ik zoals Krasi al aangaf van boven water met een scheutje BAC bloei en een ml-tje bloeistim en eens in de 2 weken wat bacto.

Afgezuurd wordt er verder niks..Heb er momenteel 28 amneesjes over verdeeld en er hangt 1200Watt boven.

Elke smartpot heeft een tensiometer...tja dat wat het zo'n beetje...

Zo'n voedinglijn van Adv. Nut. die zelf de ph regelt lijkt me ook goed geschikt voor dit systeem alhoewel ik er de voorkeur aan geef om mn vat enkel van water te voorzien en dat beetje voeding wat ik wil meegeven wel van boven doe..

 

Succes met deze test, zal m zeker volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlakspaan

 

Wat ik handig vond is deze info: Autopot tips

 

Maatje van mij werkt met tabs en doet alleen water in het vat. Ik zal eens wat meer info vragen want details weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@vlakspaan

 

Wat ik handig vond is deze info: Autopot tips

 

Maatje van mij werkt met tabs en doet alleen water in het vat. Ik zal eens wat meer info vragen want details weet ik niet.

beste Vaporist420

thanks voor de info

ik ga steeds meer voor dit systeem voelen

deze ronde haze afmaken en dan denk ik de overstap maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...