Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Rare topgroei, of is dit normaal?

Recommended Posts

Het is intussen een kleine 3 weken geleden dat ik in mijn DS 90 tentje 9 plantjes had staan. Na een week of 2 in de tent bleek al dat 3 van de 9 een ander soortje waren wegens de explosieve groei, en een lengte verschil van ca 40-50 cm met de overige 6.

 

De vorige plantjes waren dun iel, met amper topvorming, 6 plantjes gedroogd was net genoeg om 1 klein weckpotje mee te vullen... Trial and Error, en ik weet wat ik allemaal fout gedaan heb.

 

Intussen hebben de laatste 3 die nu al 3 weken alleen in de tent staan, een flinke boost gekregen en zijn de toppen verdubbeld qua omvang. Maar tevens heb ik er maar een rare kijk op. De toppen doen me denken aan een bepaalde cactus, allemaal bolletjes die opengebarsten zijn, en daar komen de haartjes uit. Ook zijn de blaadjes die tussen de topjes uitpiepen glad, en niet gekarteld. Misschien is dat gewoon het soortje, misschien gaat het gewoon fout I don't know. Dit zijn de foto's (gemaakt met iPhone) en ik hoop dat je kan zien wat ik bedoel:

 

gallery_35305_14519_503481.jpg

gallery_35305_14519_1512.jpg

gallery_35305_14519_390574.jpg

gallery_35305_14519_802255.jpg

gallery_35305_14519_229472.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel toprot :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke soort ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel of die weer wil groeien ipv bloeien, pinnetje op de timer verkeerd? oftewel krijgen ze ergens een kwartiertje licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen rot, op de foto lastig te zien maar pistils zijn allen mooi van kleur. Ik zeg al, het is net of het allemaal balletjes zijn die opengebarsten zijn en daar komen de pistils uit... Ze staan er fris en gezond bij, op de bruine plekjes op de bladeren na. Dat is mede veroorzaakt door een beetje overvoeding, en de PC fans die te lang op 1 blad blazen.. (Staat nu timer tussen half uur aan, half uur uit)\

 

Soortje weet ik niet, het had Big Bang moeten zijn, maar van de 10 zaden in het zaden pakket van Greenhouse bleken het dus 2 soortjes te zijn...

 

Timer is goed, digitaal klokje, controleer ik elke week (als de batterij zwak is kan de timer van slag raken) maar dat is niet het geval.

Ze staan donker zonder een spatje licht.

 

Wat ik wel moet vermelden is dat voorheen die andere 6 erbij stonden en de LV niet naar beneden te krijgen was, 70-80% met licht uit en temp van 17 graden, dus ik heb mijn verlies genomen en die 6 geoogst (krap aan 80 gram droog) kachel in de tent gezet, en de laatste 3 laten afbloeien, dat is nu dus al 3 weken, met die rare uitstulpsels met de pistils als gevolg. Het doet me heel erg denken aan cactus:

cactus-03-wallpaper.jpg

 

Misschien dat ik beter wat foto's kan maken met een gewone fotocamera. Maar dit komt dus niet bekend voor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de afstand van je lamp naar top ? en hoeveel watt

denk namelijk dat je lamp er te dicht opstaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een 250W HPS, de bulb is van GIB.

 

De afstand is ca 30 cm, ik hou mijn hand vlak boven de top en voel of het te warm is of niet.

 

Net nog een keer gecontroleerd; de lamp gaat van 20u tot 8u, de LV in het donker is nu tussen de 47% en de 56% en de kachel houdt de temperatuur tussen de 18.3 en de 21.7 graden.

 

Sinds die overige 6 eruit zijn zijn de topjes echt verdubbeld, met die 'opgebarsten balletjes' als gevolg. Er is verder niets aan de plant en of voeding veranderd.

 

Qua voeding maak ik 2 liter water aan met:

 

8 ML Terra Bloom van Plagron

ca 10-15 ML No Mercy Bat Guano

1 ML BN TML

1-2 ML BN PK 13-14

1-2 ML Canna enzymen

 

En ik water om de dag, met de ene keer schoon water, en de andere keer voeding. Dus ca 2 voedingsbeurten per week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

psies pacman...de lamp er te dicht op

of het nou 30 cm is , en je hand oke voelt - dat zijn toppen die teveel zout en teveel water krijgen voor de hoveelheid licht jij er op schiet....

minder licht

ietsje verder die gloeipeer

 

weet ik zeker..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die blaadjes tussen de toppen die groeien ook niet zo uit, en t is volgens mij heel normaal wat ik zie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah en dan loop je tegen de beperking van een tent aan; hoogte... De lamp kan niet hoger... :rolleyes:

Ik kan een paar cm winnen door de EasyRoller er tussen uit te halen, maar that's it.. Dan zit de kap zowat tegen het plafond van de tent..

 

Ik ben in elk geval blij dat het toch heel normaal is, kenmerkend voor dit soortje misschien ? Ik heb het in elk geval nog nooit gezien, vandaar mijn vraag :lol:

 

Volgende hokje wordt iig 2 meter hoog, om hoogte problemen te voorkomen want ik weet eerlijk gezegd niet wat ik kan doen, ze staan in 11 liters ronde potten, waarvan 1 plant zo hoog is geworden dat nu dus die hoogte beperking heb...

 

Any thoughts on that ? De toppen vertonen nog geen bruine haartjes dus ze moeten nog wel een week of wat..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt wel toprot :rolleyes:

 

lijkt er wel wat op idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die blaadjes op de 2e foto boven in de top lijken op reveggen door stress, en die bruine vlekken op je blaadjes gaan meestal gepaard met toprot.

 

Misschien een idee om even de stam onder de top van dat specifieke topje op foto 2 te bekijken (top beetje uit mekaar trekken).

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie bloeiende planten, niks geks aan.

Misschien kun je zo'n hitteschild monteren onder de peer. Weet niet hoe dat precies heet. Volgens mij krijg je ze bij de Wing of hoe die heet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg een verdapingsprobleem lampen te dicht erop is te zien aan je blaadjes :lol: probeer ze op 50cm te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey all, sorry voor de late reply. Ik had even wat andere problemen die mijn aandacht vroegen.

 

Omdat de plantjes in de tent maar niet klaar leken te zijn, heb ik besloten ze ff uit de tent te halen en jawel, alle haartjes waren donkerbruin, en merendeel van het blad begon ernstig te vergelen, dus heb ik de lamp afgekoppeld en ze nu 2 dagen in het donker laten staan, met de kachel in tent.

 

Die bruine plekjes komen door de 3 pc fans die ik naast elkaar gemonteerd heb, en dus constant op 1 punt van de plant blijft blazen. Het zijn brandplekjes van de ventilator. Dat is dus iets wat ik niet meer doe in mijn volgende setup; dat wordt gewoon een oscilating fan.

 

Sommige topjes lijken inderdaad tekenen te hebben van revegging, maar dat hebben de andere plantjes tot nu toe ook gehad, en dat kan wel kloppen aangezien de digitale schakelklok even van slag is geweest.

 

Geen rot, geen andere problemen, alleen die wratachtige toppen dan en dat schijnt nu juist typerent te zijn Big Bang, die andere plantjes die er in stonden waren dus overduidelijk een ander soort; korter, andere toppen, ander blad.

 

Ze staan vandaag voor de 4e dag zonder water, en de 3e dag in volledige duisternis, dus misschien vandaag maar even knippen.

Ik zal nooit meer een tent gebruiken, want het koelt veel te hard af in de tent, hoogte vormde een probleem met de lange planten in 11 Liters potten, en de lucht in,- en uitlaten zaten op een voor mij vervelende plek.

 

Bedankt voor al jullie reacties, ik dacht echt de plantjes in de problemen zaten maar de topvorming op die manier is dus typisch Big Bang. En de PC fans die op 1 punt blijven blazen kunnen dus de bladeren beschadigen, zoals je kunt zien op de foto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...