Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
THC_Onderzoek

Cannabis onderzoek

Recommended Posts

Hallo allen!

 

Voor mijn stage aan de Universiteit Leiden doe ik momenteel onderzoek naar het effect van cannabis op creativiteit en ben ik op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in deelname in mijn onderzoek. Hier volgt een korte omschrijving van het onderzoek:

Cannabis gebruik kan leiden tot een verhoogde productie van de neurotransmitter dopamine. Recent onderzoek suggereert dat er een correlatie bestaat tussen dopamine en creativiteit. Om erachter te komen wat voor een effect cannabis gebruik kan hebben op creativiteit zijn wij op zoek naar mensen die voor een langere tijd cannabis roken. Tijdens het onderzoek zal je gevraagd worden om een aantal cognitieve taken uit te voeren (op de computer of op papier) en zullen er EEG metingen gedaan worden. Voordat je begint met de taken zul je damp inhaleren van een medische graad cannabis (Bedrocan). De damp bestaat uit 1 van 4 verschillende doses: laag, medium, hoog, of placebo. Het onderzoek vindt plaats in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) te Leiden en zal ongeveer 2 uur duren. Als dank voor deelname ontvangen participanten een geldbedrag van €20,-.

Persoonsgegevens worden in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens strikt vertrouwelijk behandeld. Gegevens zullen van een nummer worden voorzien en worden opgeslagen als genummerde bestanden en formulieren. Gegevens zullen niet langer dan 4 jaar bewaard worden. Ook in publicaties zullen geen gegevens herleidbaar zijn naar de identiteit van de deelnemers. In overleg met de admin van wietforum.nl mocht ik dan ook deze advertentie plaatsen.

Lijkt het je wel wat om mee te doen aan dit onderzoek, neem dan contact met ons op via het e-mail adres: cannabisonderzoek.....geen email adressen op 't forum .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

tientje per uur dus ... :lol:

 

nee geintje ...

 

mooi dat er onderzoek gedaan word :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd intressant die onderzoeken

 

maar rond welke periode willen jullie de onderzoeken houden

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vraagje over die Bedrocan die gebruikt gaat worden, wordt deze bestraald of niet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dit:

 

Meedoen

 

Wij zoeken voor dit onderzoek gezonde mannelijke vrijwilligers die:

 

Tussen de 18 en 45 jaar oud zijn

Rechtshandig zijn

Geen medicatie gebruiken

Af en toe cannabis gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

van maar 1 critria haal ik nipt de bovengrens nl de leeftijd

sjammer de bammer

 

uhm 2 ik is ook man... lezen is ook een vak en zekers een opgave met de K2 die ik smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
medische graad cannabis (Bedrocan)

Waarom Bedrocan? (Overheid?) er zijn ook ander soorten die erom bekend staan om de creativiteit te versterken (zODd love his database).

Tevens heeft elke soort ander uitwerkingen en dan met maar 1 soort onderzoek doen naar creativiteit, hoe ga je dat oplossen?

Of word het echt met 1 soortje gedaan.

 

 

cognitieve taken uit te voeren (op de computer of op papier)

Hoe word eigenlijk de mate van creativiteit bepaalt.

Iets doen waar je geen talent in hebt, Dan ben je natuurlijk minder creatief.

Dat geld ook voor probleem oplossing heb je er geen interesse in het des betreffende onderwerp dan is de creatief om iets op te lossen ook erg ver te zoeken

Dus hoe bepaald je per persoon de opdrachten om de creativiteit te meten?

 

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: altijd goed als er onderzoek wordt gedaan natuurlijk maar dan komt r een stagiare daar hier naar vragen.

waar mensen zitten die echt wel heeeeel veel ervaring hebben :lol: ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die bubble barst :lol:

 

iig heel veel suc6

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je mij meer informatie kunt verstrkken via een PM ga ik eens in mijn vriendenkring rondvragen wie intresse heeft. Ik ben zelf gestopt met blowen op 1 september, dus ik val zowieso al af. Maakt het nog uit of de testkonijnen weinig tot heel weinig blowen? Zelf zat ik op 5 gram per dag, de mensen in mijn persoonlijke kring roken 1 á 2 joints per maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle variabelen op een rij ( los van de testpersonen)

 

1 set - welke mensen? met welke mensen wort er geblowed?Het maakt voor mijn creativiteit veel uit met wie ik een blow rook , of in mijn eentje.

2 setting- hoe is de ruimte ingedeeld? welke geuren ruik ik ? wat is de kleur van het licht?muziek?

3 ben ik lekker bezig met mijn kreatieve projekt?zonder goede flow wordt de flow ook niet magies

 

rook ik een cannabis die een betoverende werking op mijn smaak zintuigen heeft?Met andere woorden: is het cannabidoïdenprofiel van de beschikbare soort geschikt of speciaal bestemd voor het prikkelen van fantasie ? ( of medicinaal effect?)

 

Ik stel dat Pakistaans landras, bekend om hoog thvc aandeel, de meest geschikte soort is voor het prikkelen van creaticiteit.

( ook verkrijgbaar onder soortnaam Indigo)

 

succes met je onderzoek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik stel dat Pakistaans landras, bekend om hoog thvc aandeel, de meest geschikte soort is voor het prikkelen van creaticiteit.

( ook verkrijgbaar onder soortnaam Indigo)

Waar verkrijgbaar?????

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

en moet dat niet

thcv zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's helemaal waar Elmo

THCV moet het zijn.

 

ben wel nieuwsgierig maar val een beetje uit de toon

academsich afgestudeerde veelgebruikert creatieveling valt buiten de boot.

mag je wel cannabis als medicatie gebruiken?

45? moet wel binnen 8 maanden afgerond zijn dan. :lol:

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al best wel lang bekend dat juist de combinatie van verschillende cannabinoïden veel invloed heeft op het effect. Voor een onderzoek moet je echter een gestandaardiseerd product gebruiken, dus ik kan me de keuze voor Bedrocan wel voorstellen, het is ook het enige wat legaal gebruikt kan worden in een onderzoek.

 

Of het representatief is voor alle cannabis vind ik inderdaad ook de vraag. Bedrocan heeeft ook andere variëteiten, wellicht zou het interessant zijn om te zien of er een verschil is tussen de verschillende soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steve Jobs, co-founder of Apple, told government investigators during a background check in 1988, “The best way I would describe the effect of the marijuana and the hashish is that it would make me relaxed and creative.”

 

Je onderzoekt dus het effect van cannabis op creativiteit bij rechtshandige mensen van 18 tot 45 jaar oud die het reeds langdurig, doch slechts af en toe gebruiken.

 

Marijuana_Muse_For_Creativity.jpg

 

Hoe hoog is die hoge dosis?

 

Komt er ook een vervolgonderzoek met 45-plussers die het langdurig en frequent gebruiken?

 

Het placebo-effect treedt op bij ziekten en medicatie, niet bij het creatieve proces.

Of onderzoek je dat tegelijkertijd?

 

MarijuanaCreativityWEB550.jpg

 

Worden de resultaten ook hier gepubliceerd?

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Uit welk onderzoek blijkt dat THCV verantwoordelijk is voor dopamine stijging??? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vragen vragen . die hebben we hier wel bij een dergelijk onderzoek..

je bent niet de eerste die zoiets hier vraagt. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3_creativity-fun-pack-wmm2.jpg

 

Wat is dat eigenlijk, creativiteit?

 

iIk lees: Creativiteit wordt in de verschillende wetenschappen nogal verschillend geïnterpreteerd...

 

en: Een goed begrip van het creatieve proces bestaat niet...

 

Dus hoe meet je dat?

 

creativity_504x428.jpg

 

Nieuw woord geleerd vandaag: slodderwetenschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant onderzoek!

Krijg je ook reiskosten vergoeding, dit is namelijk bij de meeste onderzoeken.

 

Als je een PM stuurt waar ik mij moet aanmelden dan zal ik ook eens mijn vriendenkring rondvragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory ik heb al een die wiet gerookt maar is niks voor mij kvoel me benen niet meer van die

 

Veder een goed initiatief kweet wel zeker dat het creativiteit vergroot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...