Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leila

Hoe moet ik het aanpakken?

Recommended Posts

Hoi

 

Misschien heb je mijn andere topic al gezien; met de vraag of het zin heeft om op het noorden ons geliefde plantje te kweken. Hieruit is naar voren gekomen dat het toch zin kan hebben, en wil ik het een keer proberen.

Ik ga deze tunnelkas kopen ; tunnelkas van 145,-

 

 

Dit is de tekst van de leverancier van de tunnelkas.

 

 

Ook verkrijgbaar in 4.5 mt & 6 mt uitvoeringen.

•Wit frame van 19mm dike stalen buizen (geen plastic!)

•Komt compleet met een buizen langs de grond en op midhoogte voor extra stevigheid en stabiliteit

•Rits deur aan de voorkant en 6 oprolbare ventilatieraampjes (inclusief muggennet)

•Compleet met plaatjes instructies, die precies laten zien hoe u de tunnelkas het best en het meest standvast kan opzetten

•UV doorlatende bedekking, om natuurlijke UV levels door te laten

•Sterk UPVC (PE) & UVI 150g/sm geweven bedekking. Anti rot. Ook verkrijgbaar in de maat 4.5 mt x 2mt x 2mt voor slechts 159 euro!

•Kijk ook op onze webwinkel

 

Nieuw!! Gegalvaniseerde Tunnelkas - Kwaliteit, functioneel en ruim!

 

Nieuw in ons assortiment! Deze gegalvaniseerde tunnelkas is 400cm lang, bij 200cm breed en maar liefst 200cm hoog (dus veel meer comfort dan de 175cm!)

 

Frame van 25mm dikke, gegalvaniseerde, anti-roest, stalen buizen (geen plastic!)

 

Deze tunnelkas komt compleet met buizen langs de grond en op midhoogte voor extra stevigheid en stabiliteit.

 

Ritsdeur aan de voorkant en 6 oprolbare ventilatieraampjes (inclusief muggennet)

 

Compleet met beeld instructies, die precies laten zien hoe u de tunnelkas het best en het meest standvast kan opzetten.

 

UV doorlatende bedekking, om natuurlijke UV levels door te laten.

 

Sterk UPVC (PE) & UVI 150g/sm geweven dakbedekking, wat ter verankering in de grond gegraven moet worden. Anti rot.

 

Gegalvaniseerde Tunnelkas ook verkrijgbaar in 3m x2m x2m variant.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik wil verduisteren zodat ik tegen het einde van de zomer straks een redelijk rookbaar wietje heb alleen weet ik niet hoe ik het moet aanpakken, en kan ook geen voorbeeld vinden van hoe andere het hebben gebouwd! En watvoor matriaal moet het doek zijn? Vijverfolie oké? Bedenk me nu dat ik een gordijnrails zou kunnen gebruiken alleen ben ik bang dat er toch licht door komt met de kans op herma's!

 

Ik ga hoe dan ook een soort stelling bouwen om een softbox + filter op te zetten omdat ik die niet aan de kas kan laten hangen denk dat t teveel gewicht is!

 

Hopelijk krijg ik wat tips...

 

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht ff een filter voor zo'n kassie ?

dan is het geen amateur kweek meer/zal als profesioneel gezien worden

 

niet teveel inzetten en wat andere ruikende planten/bloemen erbij

 

geur valt buiten wel mee is mijn mening

 

en die kas is zekker wel nice :lol: alleen je moet idd een zijl binnen of buiten langs kunnen spannen

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduistren met wit zwart plastic is lekker licht in gewicht en verduister goed trek je zo over die tent heen

is in iedere growe shop te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kas hoor. :lol:

 

Bedenk wel dat je een paar maanden (soms) in weer en wind moet verduisteren.

Het moet dus een eenvoudig maar solide systeem zijn.

 

Worteldoek laat licht door dus dat is sowieso geen optie tenzij je het dubbel slaat.

Zwart wit folie lijkt erg dun voor dit doel, ik krijg visioenen van loswapperende stroken zw folie die natgeregend onder de prut zitten en door de wind alle kanten opgaan. :lol:

Vijverfolie lijkt qua materiaal een betere optie maar dan nog, hoe ga je dat monteren om de hele kas te verduisteren?

 

Enfin, dagelijks een kas van dit formaat compleet verduisteren lijkt me een hele opgave!

Misschien zou je beter kiezen voor vroeg bloeiende outdoor soorten of de planten in potten zetten en die dagelijks in een donkere ruimte zetten als een schuur of kast.

 

Ik hoop zelf nog eens aan de slag te kunnen met een geautomatiseerd (timer) markies/zonnenscherm bedekt met (vijver)folie.

Iets als dit.

Helaas heb ik daar nu nog niet de ruimte voor.

Hier is nog iemand met zoiets bezig (geweest).

 

Succes! Benieuwd hoe je het op gaat lossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag in deze documentere een man die kweek ook in zow tent als wat jij wil gaan doe alleen die is een stuk groter :lol:

maar hij verduister via de binne kant met zwart wit folie als je de film door spoel naar 0.21:56 krijg je al het idee hoe deze man het doet :lol:

 

ook leuk om deze doc helemaal te :lol: kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha :rolleyes: ouwe fries

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker een mooie kas, Op een goeie locatie zeker de moeite waard.

 

Zooitje autoflowers erin en 3 keer draaien en binnenwiet oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn bedrijven die zich bezig houden met doeken voor in de kas daar hebben ze hele mooie soorten reflectie doeken maar ook verduisterings doeken.

heb ooit bij zo n bedrijf gewerkt :rolleyes:

 

daar maken ze de doeken zowiezo op maat met niet licht doorlatende naden ook erg fijn en uiteraard vocht bestendig

volgens mij als je dit in de lengte langs je kas lecht trek je m dr zo overheen.

 

kan je zelfs nog brainstormen om met een elektro motor dit te automatiseren zal best wat kosten maar denk dat je ook aardige opbrengsten zal hebben

 

suc6 iig

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een zwart zijl hebt (aan de buitenkant camouflagenet of camo) en dan 2 bogen waarvan je er 1 zo over de kas draaid.

 

Net als een berenklem prenciepe met 2 bogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je verduisterd, dan moet je eronder wel ventileren in een kas anders krijg je rot.

ik had een rail gemaakt waar ik het doek overheen kon trekken. en dan een ventilator met wat bochten erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb wel eens contact met de vertegenwoordiger van een bekende

voedingslijn.

Die spullen levert voor de medicinale wiet kweek in Israel, daar lichten

ze de planten tijdens de groei bij.

Met energie zuinige lampen, en op het moment dat hun ze willen laten bloeien

doen ze de lampen uit en schieten ze in de bloei.

Omdat de lichtintensiteit minder worden, en dat het signaal voor hun is

om te gaan bloeien.

 

Maarja hoe sterk de lampen moeten zijn, en om wat voor lampen dat het

gaat dat weet ik niet precies.

 

Grtz Loco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ agent orange

oja hebbie in de scherming gezeten . waro dan ?

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie filmpjes. :engel

 

Ben beniieuwd naar de volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoor ik draai broeikas en verduisteren?

 

Ik heb ooit een filmpje gezien van hoe ze dat in Amerika ooit hebben aangepakt, prachtig gewoon.

 

Ik heb hem gevonden, check it uit :engel

 

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ruimtes vooral die van de biologische boer uit t Noorden!

Het laatste filmpje heeft me aan het denken gezet, ik wil t op die manier doen. Ik moet een folie vinden die zich om mijn kasje vormt zoals in het laatste filmpje.. Het word nog een hele klus om 2maanden lang eraan te denken om eea weer open en dicht te maken. Maar dat komt goed. Dan heb ik ook mijn eigen wietje!

 

 

Wat is dat voor folie wat ik zie in het laatste filmpje? HEt heeft een groenige kleur...

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat geen folie, zijn gewoon militaire tenten die ze gebruiken, en gebruiken ze de bijhorende zeilen om te verduisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn als het goed is industriele kas-zeilen, die zijn niet te krijgen voor de particulier maar met een beetje zoekwerk zijn we wel te krijgen neem ik aan. Je moet ook niet denken dat je met een paar euro klaar bent.

 

Ik heb dit afgelopen jaar geprobeerd met een kas van 3x6meter en 2,5m hoog ik heb er ook foto's van. Hij is helaas opgerold na anderhalve maand door een toevallige passant maar was erg mooi gelukt.

Ontwerp helemaal uit me kop met de maten en de materialen waren gratis die nam ik mee van het werk.

 

Maar je hebt hele mooie kassen voor weinig geld kijk hier maar eens.

 

TUNNELKASSEN

 

Mooi spul! Alleen dan ff een zijltje eroverheen trekken om te verduiseteren, je kunt er een paar kassen achter mekaar zetten als je er een paar honderd euro tegenaan kunt gooien. Maar dat verdient zich wel terug. Zooitje AutoHaze erin en twee keer draaien maar.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...