Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

18 bubbels de autopot op, in GK complete

Recommended Posts

Yep het is een experment dus ik heb ook geen idee hoe het afloopt. Ik zie al dat ze heel veel water gebruiken nu. En het lijkt er op dat de spint een beetje lager is gaan zitten. Maar ja, het is nog maar kort.

Roofmijten heb ik niet op voorraad en eerlijk gezegd zou ik die nu ook niet meer inzetten. Gezien de hoge temperatuur (tegen de 30 graden) voelen roofmijten zich nu niet zo op hun gemak en planten zich ook nog eens langzamer voort dan de spintjes. Ik gebruik wel roofmijten, maar dan alleen als ik de stekken of zaailingen net gezet heb. Als ik het dan niet vertrouw zet ik een grote overdosis van die vretertjes uit zodat ze van meet af aan een zwaar overwicht hebben op de eventuele spint.

even een fotootje:

gallery_22580_15027_551104.jpg

 

Toen nog 1 door het microscoopje voordat ie tussen de potten verdween, die zien we met het oogsten wel weer terug:

 

gallery_22580_15027_24303.jpg

 

Niet erg gelukt, maar laat nog net een beetje zien dat de lager toppen ook grijze trichomen hebben gekregen.

 

latersss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chassie,

Meer dan 12 uur licht is natuurlijk wel vloeken in de kerk. God Jezus en het energiebedrijf hebben immers bepaald dat een plant alleen op 12 uur bloeit!

Ik kreeg toevallig 3weken geleden een paar hele mooie amneesjes binnen. Die zijn op 13uur licht keurig gaan bloeien.

Geen spint of rottigheid, maar ik heb wel bij binnen komst meteen op dag 1, 4 en 7 abamectine met een goede uitvloeier gespoten.

Ik ben zeer benieuwd naar het effect van licht, misschien durf ik het ook wel aan om in de laatste week eens flink gas te geven hierop. Ik ben wel een half uurtje terug gegaan omdat ik wat aparte blaadjes in de toppen zag het laatste rondje, maar ik sluit zeker niet uit dat andere factoren zoals een relatief koude wortel hieraan bij hebben gedragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Dog. Tsja dat lange licht is een experimentje. Ik zie nu al wel dat de spint vertraagd in haar ontwikkeling. Maar een snellere afbloei moet ik nog zien. Natuurlijk had ik me ook een week verrekend zodat mijn verwachtingspatroon afwijkt van de werkelijkheid. Ze staan nu even drie dagen weer op 18/6 om wat bij te komen.

Op 13 uur licht in bloei is vrij normaal voor veel soorten. Ik heb wat Marocjes staan die zorgeloos op 18/6 in bloei zijn gegaan, dus daar ga ik eens naar kijken of ik er een buitenzoort voor NL uit kan selecteren. Vanavond of morgenochtend ga ik weer updaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de wekelijkse opdateersessie. Zo, mooi nieuw woord.

Vanaf vandaag krijgen de dames weer wat nachtrust. Een uur of zes per nacht gaat het licht uit.

Vandaag ook even naar de trichomen gekeken met het gekende microscoopje en er zitten nog een hoop heldere tri's tussen. Wel wat meer grijs, maar nog geen amber gespot.

Dus ze moeten nog minimaal een week denk ik, of anders bijna een week. Nu ben ik wel nerveuzer dan met het op 24 uur licht zetten: De luchtvochtigheid gaat nou net buiten omhoog en de toppen zitten erg dicht. Dus toprot is een serieuze bedreiging, vooral omdat de vorige ronde daarmee geëindigd is en er dus best nog wel wat sporen rond zullen hangen.

De spint lijkt wel last gehad te hebben van 24 uur licht. Ik zie nauwelijks uitbreiding en dat lijkt me goed nieuws. Maarja, nu met weer donker erbij kunnen ze weer hard aan de slag natuurlijk en een week is best wel lang met die monsters.

 

De fotsessie:

 

gallery_22580_15027_1046788.jpg

 

gallery_22580_15027_336114.jpg

 

gallery_22580_15027_63646.jpg

 

Als het morgen donker is maak ik er nog een paar, want dat is wel een stuk mooier en ook informatiever.

Dan is ook goed te zien dat de herfst er stevig inzit en kunnen we ook zien of er tekorten zijn ontstaan. Met licht aan zien de planten in het midden er wat beter uit, maar die zijn ook wat kleiner dus dat zou een oorzaak kunen zijn. Morgen weten we wat meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wat foto's met licht uit beloofd. Hier zijn ze dan:

 

Dit is de "andere" kant:

gallery_22580_15027_669706.jpg

 

 

De gewone kant, maar iets meer in close-up:

gallery_22580_15027_435008.jpg

 

Een topje uit het midden:

gallery_22580_15027_618860.jpg

 

Ander topje, tevens het centrum van de spint-uitbraak:

gallery_22580_15027_295434.jpg

 

Nu even een blad probleempje. Ik had even niet goed opgelet, maar nu ik terug kijk zit het er al een tijdje aan te komen

 

gallery_22580_15027_73636.jpg

 

 

Het lijkt mij een tekort van een sporen element, bijvoorbeeld Zink. Ik weet het niet zeker. Een dergelijk tekort kan optreden als er teveel fosfaat beschikbaar komt en dat zou betekenen dat ik te ruimhartig ben geweest met de thee die ik gebrouwen heb. De grote hoeveelheid bacteriën en schimmels die daar in zitten kunnen heel veel voeding losmaken dus ook fosfaat/fosfor. Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik dat heeeeeeeeeel graag. Zal er nu niks meer mee kunnen oplossen, maar voor de toekomst is het natuurlijk wel van groot belang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge pH waardoor mindere opname micronutriënten? Lijkt n.l. op wat ik buiten had van de zomer. Toppen bleven desondanks wel lekker gelukkig, volgens de theorie zouden die ook crispie B) kunnen/moeten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt idd een ph probleem, je toppen gaan wel redelijk, zijn ze ook compact?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groen Gif: Tsja het zijn levende organismen die plantjes van ons. Dus jouw stelling is net zo goed als die van mij. Ik heb echter "gekozen" voor een overdaad aan bodemleven. Enerzijds omdat het medium van zichzelf uit zuur is en de voeding van GK zo zuur stonk als de thuisbasis van een wereldstand van zwerfkatten en een te hoge Ph wat minder voor de hand ligt. Anderzijds weet ik ook dat ik alle bestaande ideeën over het toevoegen van bodemleven met een thee zwaar overdreven heb (laten we zeggen een factor 1000). Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Ik ga nog wel verder zoeken want met knippen is me opgevallen dat het alleen de aller bovenste stukjes van de planten betreft. Net daar onder (zeg een centimeter of 5 a 10) zijn ze tot het einde toe echt groen gebleven, zelfs tot helemaal onderaan toe.

 

@ Krasi: Nu bij het omhakken zijn de toppen echt hard. Het is nog wel even afwachten hoe ze zijn als ze droog zijn, dus ik juich nog maar met twee vingers.

 

Gisteren was het bijltjesavond De dames zijn van hun voetstuk gesleurd en van de grote bladeren ontdaan. Onder de bovenste bladeren waren zelfs de geelste planten alweer lekker groen. Toch ga ik als ik deze soort weer doe wat meer blad weg halen.

Nu gaan ze even voor-drogen tot ik ze droog kan manicuren.

Even een fotootje van de dames terwijl ze aan de rekstok hangen:

 

gallery_22580_15027_242433.jpg

 

 

Tot zeer binnenkort voor de uitslag van de test en de plannen voor een vervolg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassie ben heeeeeeeel erg beniewd namelijk wat je opbrengst is, want ik zit op de rand van de twijfel voor autopot heb gezien dat je weinig problemen hebt, en dan het heel erg betrouwbaar is

ben beniewd! hierna weer een ronde op autopot?? :lol: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey chassie, ben ook wel benieuwd wat eindgetal zal wezen en/of de spint daar grote rol in speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan man! wij zijn benieuwd ;)

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooooooo die is klaaar.........

 

Droog in de zak is het 890 gram geworden.

 

Dat is net ietsje boven het gemiddelde van deze tent op deze plaats.

Dus ik durf de conclusie te trekken dat de combinatie van Autopot, met Gold Label Custom No Perlite en GK Complete voeding niet onder doet voor andere systemen die ik getest heb.

Over de problemen die ik tegen gekomen ben:

- Spint. Heeft niks met de opzet te maken. Maar het lijkt of de oplossing van een week 24/24 licht zowel de afbloei versneld heeft als de groei van de spintpopulatie afgeremd heeft. Ik heb alleen grijze vlekken op de bladeren gezien en wat eieren en spintjes op het blad. Géén spinnenwebben en geen spint in de gedroogde toppen.

- Drooglopers. De weigerende vlottertjes wijt ik aan eigen foutjes. één was een kartonnetje blijven zitten wat er als bescherming bij het transport in zit :vape: . En twee hebben 1 keer geweigerd wat ik zelf zie als nieuwigheid, want ik heb ze zo uit de doos geplaatst. Het kan ook zijn dat er lucht in de leidingen is gekomen toen het vat leeg is geraakt, maar ik weet niet of dat zou kunnen.

- Fosfaatoverschot. De gele bladeren die ik op het eind had kwamen toch waarschijnlijk door de groet hoeveelheid bacteriën en schimmels die ik toegevoegd had aan het voedingswater.

 

De volgende ronde:

 

ik ga door in de potten die nu zich staan te vervelen. Ik wil zien hoe ver die komen met alleen wat wormenmest voor de stikstof erbij, en misschien wat kalk. Zodra ik voedingstekorten zie ga ik bij voeden met BAC bloei, of als het al in de groei is (wat ik niet verwacht) met BioBizz groei. Het fosfaat overschot wat er nog in zit is mooi meegenomen voor de wortelvorming dus ik ga geen roots gebruiken. Ik laat de aarde zoveel mogelijk intact in de pot om de uitgebreide schimmelnetwerken te behouden.

 

Het was mij een waar genoegen om de commentaren te lezen die jullie geplaatst hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog een eindresultaat! En het bewijs dat dit systeem wel werkt. ;)

 

Op deze manier kan iedereen z'n planten groot brengen. Zelf doorgaan als je op vakantie ben al moet je afvragen of dat verstandig is.... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Congratz met de afronding Chassie, en wat vindt je van het resultaat van op die manier drogen?

Ik kreeg een mail van Autopot dat binnenkort ook de 25ltr pot systemen verkrijgbaar zijn, nu nog de 50ltr pot systemen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chassie,

 

Proficiat met je ronde.

Super verslag en heeft mij aan het denken gezet om zo'n systeem in de toekomst te proberen.

Zou voor mij een handige oplossing zijn omdat ik niet elke dag aanwezig ben waar ik mijn groei/bloeihok ga bouwen.

Wel om de 2 à 3 dagen.

 

Grtjs

 

Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou chassie ik vind het erg goed gedaan!! Voor mij de volgende ronde ook autopot gewoon omdat je met blumat veel moet afstellen

En je opbrensgt is ook prima of goed zelfs!! Ik volg je volgende keer zal mijn ervaring met autopot straks ook delen!! See ya next round!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus een grote droge zak maakt het verschil tussen serial killer en serial killer moderator? :vape:

Veel plezier met het wegpaffen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel bedank voor de reacties.

@Bromsnor: idd het werkt en het resultaat is voor mijn kweekplek gewoon goed te noemen. Dus iedereen kan kweken, en het hoeft niet eens een bescheiden resultaat op te leveren 3/4 gram per watt kan gewoon door iedereen gehaald worden want ik heb opzettelijk niets bijzonders gedaan. Voor de vakantie is het misschien nog niet ideaal, maar als de keuze is tussen een paar maanden stil staan en de gok nemen op deze manier is voor mij de keuze snel gemaakt.

 

@Krasi: Deze manier van drogen bevalt me wel en niet. Het is een stuk makkelijker en ook mooier dan met de hand nat knippen. Maar ik ben een spinprootje gewend (die uit elkaar begint te vallen) en dan spant het er om qua moeite. Maar subjectief gezien vindt ik de smaak en geur wel een stuk beter op deze manier.

Die grote 50 liter potten zit ik ook op te wachten, want dan ga ik op 4 of 6 potten draaien, gewoon om te kijken hoe ver ik dan kom. Misschien al de volgende ronde.

 

@ Tune: Met een blik naar binnen redt je het wel om de 2 à 3 dagen. Al zul je dan wel wat intensiever moeten kijken om eventuele plagen en ziektes op tijd te spotten.

 

@ camaro: Leuk als je het ook gaat proberen. Nog leuker als je er ook een verslagje van maakt. Dan ben ik in ieder geval één van je vast lezers !!

 

@ GroenGif: Serial plant killer, ja dat ben ik. Maar er zit ook een goede kant aan: Van je fouten leer je volgens het spreekwoord. En achter elke dode plant schuilt een fout van mijn eigen hand.

En dat Modden daar moet ik nog erg aan wennen. Ik zou me bijna voorbeeldig gaan gedragen :rofl

Weg paffen zal ik zeker een deel er van. Maar het grootste deel gaat in m'n productie van zalf zitten. Ik ben helemaal in de ban geraakt van de recepten van Gerrit Ooijmans uit zijn boek "Natuurlijk genezen met Marihuana" . Vanaf het begin dat ik ze gelezen heb ben ik gaan experimenteren met zijn zalfrecepten tegen huidproblemen. Eén van die recepten ben ik gaan aanpassen (ja ik ben eigenwijs :) ). Dat ging tot voor kort zo van een testje hier en een testje daar. Tot ik vorige week zelf stevig letsel heb opgelopen aan mijn gezicht (o.a. een verbrijzelde neus). Toen ben ik die zalf gaan smeren op de kneuzingen, alleen niet waar m'n haar groeit. Nu, een week later, zijn de kneuzingen weg, behalve waar ik niet kon smeren: die zijn nog zwart en geel !!. De sporters in mijn vriendenkring zeuren me gek om die zalf nu (kickboksers en pentjak silat beoefenaars voorop natuurlijk). Aangezien ik bijna een ons topjes op 1 liter zalf gebruik moet ik nu heftig met mezelf discussieren welk topje waarvoor gebruikt gaat worden.

 

Nu is de nieuwe ronde uit de startblokken: Masterkush.

En natuurlijk gewoon door met testen: Ze staan op de plek waar de vorige planten uit gekomen zijn. Ik doe er niks aan zolang ik geen tekorten zie!!! Volgens mijn gevoel zit er nog zoveel in de grond van de GK Complete dat ik wil zien hoe ver ik er mee kom. Deze vorm van organisch kweken is toch nog steeds een beetje onbekend voor mij. Zodra er tekorten komen ga ik dan bij voeden met BAC bloei of met een andere organische voeding die toevallig mijn pad kruist.

 

Dus we gaan door............. HIER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor je resultaat!

Voorts ben ik - al dan niet positief - verrast door het aantoonbare resultaat dat de autopot in deze gesorteerd heeft!

 

2 dingetjes: (getriggerd door de in dit verslag meermaals gemaakte vergelijking met Bluemat)

- autopot is een feitelijk significant duurdere oplossing dan bluemat, zeker wanneer je Bluemat "uitbuit" door 1 of meer z.g. probeersetjes te gebruiken en voorbij te

gaan aan dat gehele onderdrukverhaal;

- Het vermeende voordeel qua beperkte aandacht is volgens mij eerder een nadeel; het klopt idd dat Bluemat - eigenlijk onevenredig - veel afstelling behoeft.

Afhankelijk van je medium samenstelling zul je dit eigenlijk sowies vrijwel dagelijks moeten checken. Maar ik wil hierbij nogmaals benadrukken dat dagelijkse

aandacht allesbehalve overbodig is, indien je serieus met je dames bezig bent!

 

... :wave:

 

...even de potentiële juridische consequenties van automatische bewatering buiten beschouwing gelaten... :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HarryvG. Voor al dat soort systemen geldt natuurlijk dat je ze goed schoon moet houden. Dus ook voor de AP. Wat betreft de bluemat ben ik best tevreden met dat systeem, al vind ik m wel kwetsbaarder dan de autopot.

Wat betreft de dagelijkse aandacht heb je in principe gelijk, al zijn er altijd omstandigheden denkbaar die dat tijdelijk onmogelijk maken en dan is een systeem dat een paar weekjes vooruit kan toch wel fijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...