Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

18 bubbels de autopot op, in GK complete

Recommended Posts

@camaro: De tank moet wat hoger dan de vlottertjes. Ik heb 'm op de afzuiger staan (ook al weet ik dat dat een hele verkeerde plaats is, maar het kan ff niet anders).

 

Klein opdateertje:

Ze leven nog. Dat lijkt heel overbodig om te vertellen, maar bij mij is dat niet altijd zo geweest dus vandaar.

Ze krijgen nog steeds kraantjes water. Dus zonder af te zuren.

Ik heb net een foto gemaakt, met licht uit. Ik dacht dan kunnen we allemaal zien dat ze nog niet bloeien en nog steeds wat groeien (ben wat laat met Sinterklaas gedichten dit jaar).

Helaas wil m'n telefooncamera dan niet echt scherp stellen en schakelt een hele hoop resolutie terug.

Dus straks, met licht aan, nog even een extra plaatje.

 

Het is wel makkelijk die autopot en dan de voeding door de aarde gemengd, maar zo'n kweekverslag wordt er niet spannender op. Geen gele bladeren, geen verbrandde bladpunten, geen interessante voedingstekorten, geen uitdroging zelfs geen verzuipende dames. Het is zo saai als wat.

 

Dus als er straks een knappe oogst uit komt doe ik het nooit meer anders denk ik (grapje, altijd hetzelfde past niet echt bij mij, ook niet bij m'n vriendin trouwens al wordt het nu wat koud buiten ;) )

 

Dus tot zo voor de foto met licht aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even de foto met licht aan ..........

 

gallery_22580_15027_89588.jpg

 

 

Zo, roept U maar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

woooooow, die gaan als een speer en dat op een week ;)

 

zijn jouw stammen ook een pak dikker of groeien ze normaal ?

 

wat ik goed vind aan een bewatering systeem is dat je de planten niet kunt beschadigen tijdens het watergeven

 

want op het einde van men vorige ronde begon het toch ambetant te worden om met een 1L maatbeker water te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht toch echt dat ik ook de foto met licht-uit had geplaatst. Maar kennelijk toch wat verkeerd gedaan.

Dus voor de liefhebbers toch nog de foto van de Dames in het Donker:

 

gallery_22580_15027_471099.jpg

 

Beetje vaag, maar wel lekker.

 

@ Ouwe Zak: De stammen ziijn idd wat dikker. Niet zo heel veel dikker, want ik had in het begin de circulatie-fans niet goed hangen (Veel te hoog).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje onscherp maar te doen, de 2 foto`s bijelkaar geven dan weer een completer beeld, de kleur van de planten is goed (vage foto), groeien doen ze ook lekker (foto1) hoeveel dagen 12/12 zitten we?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi: Yep, vage foto is altijd nog goed genoeg voor de kleur. Hij had er de eerste keer al moeten staan, maar ik ben waarschijnlijk even de weg kwijt geraakt met heen en weer klikken enzo.

Zo ook dit moment. Nu kan ik even niet ver genoeg terug kijken hoe lang ze op 12/12 staan. Maar ik d8 zo vanaf sinterklaas. Dus nu elf dagen 12/12. Op de vage foto is nog geen bloemetje tezien, en ik denk dat dat wel vrij snel zal gaan gebeuren. De plant die even droog had gestaan laat wel al wat echte bloei verschijnselen zien.

Voor de volgende licht-uit foto krijg ik hulp van één van m'n kinderen die ik tenslotte heb genomen om mij met de moderne techniek te helpen (dat begint kennelijk dus nu al) en die gaat bij lichten met een lampje om de camera de kans te geven om scherp te stellen.

Dus er komt zeer binnenkort nog een misschien WEL scherpe groen foto aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze is misschien wat informatiever. (scherp gesteld met de hulp van een zaklampje)

 

gallery_22580_15027_831481.jpg

 

,\/..

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHassie...

 

Dat gaat een mooie veldje worden...Het is lekker dichtgegroeid....

Beetje ongelijk nog maar bubblels kennen de worden het mooie knotsen.!

 

Kleur is mooi groen,de eerste bloemen worden al zichtbaar ;)

 

Alles werkt naar wens nog....?

 

Bc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bellen-kaasje: Nou ik ken de bubblegum niet uit eigen ervaring, maar nu komt het een beetje op bekend terrein dus ik ga me meer op m'n gemak voelen. Ik had erge twijfels of het niet óf te klein zou blijven óf te groot zou worden. Geen idee waar het heen zou gaan want bijna alles is nu anders in m'n tentje. zowel de voeding als het watersysteem, de 15 liter potten ( ik ben gewend aan 6,5 liter) en ook nog de strain. Maar ik begin er nu aan te wennen.

Tot nu toe bevallen al die veranderingen mij goed ik kom weer langzaam terug in m'n comfort-zône.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé leuke verrassing Chas, ik word net wakker uit m'n zomerdip. Vet ;) kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bubbel gaat jouw wel blij maken hoor....

Is mooie en goede wiet,op kweek en rook gebied...heb je getop t ?

Als ik ze top heb ik meestal alles op 1 hoogte doe je niks worden het dikke zware ballen en mooi compact!!

Goed klimaat hanteren :-)

 

Bc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie pic die laatste, 11 dagen 12/12, dan heb je binnen een week wel beginnede bloei, houdt rekening met nog wat groei dus, autopots hebben op een of andere manier toch m`n aandacht, alleen jammer dat ze geen 50ltr potten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groen Gif: Uit jer zomer dip? Dat is mooi. Ik ga net m'n winterdip die begint steeds als het onder de 15 graden komt. Ik heb dan ook geen idee waarom ik hier geboren ben.

@ Bubbele Cheese: Daar ben ik blij mee om dat te horen ! Over een week of 7 weten we al wat meer ;)

@ Krasi: Er gaan grotere potten komen heb ik begrepen, dus blijf kijken. Als ik wat meer weet zet ik het hier neer. Die autopots blijven me verbazen. Ze staan veel natter dan ik ooit gekweekt heb (inclusief verzuip momenten) en toch doen de meiden niet moeilijk. Misschien dat ook de special mix custom no perlite een rol speelt. Dat weet ik nog niet maar als dit goed afloopt ga ik daat zeker en vast achter komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat als een speer daar.

Mooi veldje aan het worden :)

 

Ik duim voor je dat dit een ronde wordt, die jezelf overtreft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha het is weer tijd voor de wekelijkse update. Ik blijf me verbazen hoe veel deze dames groeien.

De plaatjes:

 

Donker, gisteren:

gallery_22580_15027_836514.jpg

 

En in het rare licht:

 

gallery_22580_15027_26473.jpg

 

 

gallery_22580_15027_793115.jpg

 

Om het doorgroeien te beperken heb ik ze dinsdag op woensdag maar in het donker gelaten.

Aan de zijkanten zijn ze nu ongeveer 1.10 meter vanaf de grond gemeten.

 

Ze krijgen nog steeds gewoon water, maar deze week ga ik een thee'tje brouwen van wormenmest met schimmel/bacteriën van LePlantage

 

Roept U maar........................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tussendoortje.

Ze groeien kennelijk nog steeds. Bij de deur zijn ze nu 1,25 meter hoog vanaf de grond gemeten.

Bij een minerale kweek zou ik nu wat pk13/14 geven om de groei af te remmen, maar nu "ben " ik organisch.

Iemand nog een organisch kunstje om de groei te remmen?

 

fotootje:

gallery_22580_15027_553986.jpg

 

Iets onder een andere hoek, maar dezelfde planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat goed daar.!!!

 

Ze vinden het allemaal prima daar..

Waarom heb je ze niet getopt?waren ze minder hoog geworden...

vind sowieso bij bubble toppen veel beter,haal je er veel meer van af :)

Z'n grote keiharde bubblehoofdtop is altijd wel extra rot gevoelig..

 

Ga je ze nog dieven?die remt meestal ook je groei een beetje

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bellenkaas: Ze zijn getopt hoor, twee keer zelfs, maar hun formaat hebben ze denk ik vooral te danken aan de grote potten van 15 liter.

 

Zo even een opdaatje:

Picjes eerst:

 

Even met de deur open onder de rokjes gluren. Zijn wel lange beentjes hoor.

gallery_22580_15027_451613.jpg

 

Dan de bovenkant. Er komt al aardig wat haar op de bolletjes:

 

gallery_22580_15027_486094.jpg

 

gallery_22580_15027_385664.jpg

 

gallery_22580_15027_598525.jpg

 

Gisteren hebben de Dames lekker thee gedronken. Eergisteren de kraan dicht gedraaid om te zorgen dat de thee snel genoeg door zou lopen, want ik denk dat ze anders in de warme slangen gaat bederven of sterven.

De thee maak ik op een simpele manier:

- Bouw emmer ongeveer half vol water.

- Aquarium lucht pompje met bruissteen in het water

- Handje wormenmest er in.

- theelepeltje bacterie-schimmelmix er in.

- Scheutje batboost van gold-label er bij voor de koolhydraten en extra sporen.

 

Vervolgens luchtpompje aangezet en een nachtje laten pruttelen. 's middags de pomp uitgezet en een halfuurtje laten bezinken.

4 maatbekers van 1 liter thee in het voedingsvatje gegooid (zat nog een liter of 20 water in) en de kraan weer open gezet. Het lijkt of ze het erg lekker vonden: Blaadjes kwamen al snel wat hoger toen het licht aan ging en het lijkt er op dat de bloemen wat meer aanzetten.

 

Voor de rest is het water wat ze drinken.

 

De megalux kappen heb ik nu vervangen door lucilu-kappen omdat ik in de hoeken echt weinig licht zag en de lamp niet veel verder omhoog kan. Nu is de lichtverdeling een heel stuk beter. Misschien straks even kijken of het te zien is op een foto met licht aan.

 

Dat was em weer voor even.

Roept U maar ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk is de groei er een beetje uit nu. 4 weken 12/12 ongeveer toch?? Misschien inderdaad onderin wat dieven of wat bladeren weghalen. Licht vangen ze toch niet en het zal de planten remmen. Of je knakt hier en daar wat vlak. Krijgt in princiepe de top meer licht ook...

 

Wel leuk om te zien die autopots. Planten staan fier omhoog!

 

Lijkt wel een beetje op dit systeem..... Dit heeft alleen geen bewegende onderdelen.

 

 

Succes goos :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@renessy

Vanavond zijn ze toch echt op 12/12 gegaan.

29-5=24 dagen

 

Mooie organisch kapkunstje :lol: doe je daar nog een plaatje van met licht aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurde even, maar nu toch wat met het licht aan:

 

gallery_22580_15027_1263302.jpg

 

gallery_22580_15027_1662654.jpg

 

Op de eerste is goed te zien hoe de planten daar last hebben van de circulatie fan. De andere kant heeft het ook net onder de fan

 

Op de foto is het minder goed te zien, maar vergeleken met de situatie voorheen is het licht in de hoeken een stuk sterker.

Dat geeft me ook te denken over mijn testje van de cooltubes waar de opbrengst zo sterk afnam. Die test ga ik overdoen maar dan haal ik de reflectors uit de cooltubes en stop ik er lampen met een Interne reflector in van Gavita.

Ik blijf natuurlijk altijd dingen veranderen, en soms zelfs verbeteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een foto in het donker. Ze hebben nu een paar dagen gelden Thee gedronken en ze zijn meteen een stuk opgeschoten in de topvorming. De foto is aan het einde van de donkerperiode dus ze zijn nog wat slaperig. Ik hoop dat het er een beetje goed uit ziet voor bubbeltjes. We zitten nu net in de vijfde week bloei en ze zijn nog steeds groen en dat heb ik wel eens anders gehad.

 

gallery_22580_15027_643218.jpg

 

Schattig zijn ze, hè?

Edited by chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...