Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zzap

myconate

Recommended Posts

Om mijn verhaal van gisteren nog even wat uit te werken hier nog wat info over myconate.

 

De gisteren beschreven harpine geeft de plant z'n stofwisseling een boost; maar dat betekent dus ook dat ie goed bij als z'n voedingsstoffen moet kunnen komen anders heeft het allemaal weinig zin.

 

Nu ben ikzelf een biologische kweker en dus ook altijd op zoek naar een natuurlijke oplossing.

 

En die lijkt nu ook weer gevonden te zijn met de stof myconate.

 

De nu volgende info komt van de site:

 

http://www.planthealthcare.com/technology/myconate/

 

Het gaat erom dat myconate een isoflavone bezit die formononetine heet en die komt dan weer veel voor in de rode klaver.

 

Ik heb me dan ook laten vertellen dat dat de reden is dat schapen niet te veel rode klaver mogen eten, want daar worden ze door ontregeld en onvruchtbaar.

 

Formononetine is dan ook een phyto oestrogeen en dat betekent dus dat het moleculair gezien verdomd veel weg heeft van het vrouwelijke hormoon oestrogeen.

Deze stof wordt dan ook met succes toegepast bij behandeling van overgangsklachten (opvliegers).

Dus als je zou willen dat je dochter of vrouw niet zwanger wordt, gooi je gewoon een handje rode klaver door haar eten, en klaar is kees!

 

Oké, die laatste zin mag je vergeten.

 

Formononetine dus; het stimuleert tevens de verschillende wortelschimmels waar onze plant mee in symbiose leeft, en het werkt direct na toediening.

 

 

Volgens mij kunnen we dus aanstaand voorjaar op zoek gaan naar de rode klaver en en een soort van bodemactiveringsmiddel van maken.

 

Voor wie niet tot volgend voorjaar wil wachten is er altijd nog de gedroogde versie te koop.

 

Groet, zzap. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myconate is dus hetzelfde als de anticonseptiePil :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en meer dan dat, het werkt (blijkbaar) ook tegen botontkalking en prostaatkanker.

 

Maar ja, voor nu vind ik het snelle groeien van de schimmels even belangrijker. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien iets van dit erbij doen? http://www.vitaminesperpost.nl/Rode-Klaver...CFerItAodCHMAzg

of http://www.gekruid.nl/rode-klaver.html?gcl...CFXHLtAod13QA2g

Is misschien wat goedkoper, als je het in een kleine hoeveelheid wilt proberen. :tu

100 gram gedroogde rode klaver bevat iets van 1,3 gram formononentine en voor zover ik weet zou 1% toevoeging aan je mycorhyzza's genoeg moeten zijn, dus pakweg evenveel schimmels als gedroogde rode klaver gebruiken. HOE je dat moet doen weet ik helaas niet, maar misschien weet iemand dat hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vitamines & kruiden komen bij Now Foods vandaan. :tu

 

Myconate stimuleert de groei van mycorrhiza waardoor de bodemgezondheid toeneemt

 

Doet gesteentemeel ook ;)

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf heb dit weekend gedroogde rode klaver uit polen besteld en ga daarmee an de slag (testje op één plant)

 

Maar dat gesteentemeel???

 

Heet dat in het engels rock phosphate? (vervanger van bat guano)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Maar dat gesteentemeel???

Heet dat in het engels rock phosphate? (vervanger van bat guano)?

Heet rock dust, maar natuurfosfaat is er 1 van maar niet compleet :tu

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor deze nuttige informatie.

Eindelijk weer wat geleerd :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ikzelf heb dit weekend gedroogde rode klaver uit polen besteld en ga daarmee an de slag (testje op één plant)

Waarom helemaal in Polen bestellen :tu

 

Klik, via bestel kan je 30 g rode klaver bestellen voor euro 2.30.Rode klaver bevat ook genisteine & daidzeine.Ga je borsten van groeien. ;)

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, weet je wat het is, ik ben een impulsieve koper.

 

Ik zag die klaver op ebay en heb nu dus 130 gram voor 10 euro.

 

En op zo'n moment zeg ik "voor een joet ken je je geen buil vallen" :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Tja, weet je wat het is, ik ben een impulsieve koper.

Tsja, gelijk hebben maar met een beetje meer geduld

 

Klik

 

Nog een studie

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

myconate stimuleerd alleen de groei van mycorrhiza.

Is het dan niet sneller om mycorrhiza in een potje te kopen of schiet ik mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus als je zou willen dat je dochter of vrouw niet zwanger wordt, gooi je gewoon een handje rode klaver door haar eten, en klaar is kees!

 

Rode klaver bevat ook genisteine & daidzeine.Ga je borsten van groeien.

 

Wonderspul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...