Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zzap

Harpine eiwitten

Recommended Posts

Oké

 

Na bijna twee jaar hier op het forum me ingelezen te hebben en in de praktijk door schade en schande wijzer te zijn geworden, ben ik nu eens aan zet om nuttige info op het forum te deponeren. :)

 

In mijn zoektocht naar meer .... stuitte ik (toevallig) op een stofje dat planten in de alarmfase doet schieten, met alle gevolgen van dien. :tu

 

Er is aan dit onderwerp al een begin gemaakt, maar dat is al even terug en toen was er blijkbaar nog niets op de markt. hier de link;

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...8&hl=harpin

 

Maar... het is nu dus wel verkrijgbaar en de recenties over dit produkt liegen er niet om.

 

Ikzelf heb het nog niet gebruikt, maar wel besteld.

 

Even een korte beschrijving van de werking:

 

Het betreft een eiwit, dat de plant triggert haar verdedigingsmechanisme te gebruiken.

 

Met andere woorden; de plant schrikt van de chemische boodschap, die ze krijgt en gaat als een dolle tekeer (stofwisseling) om klaar te zijn voor een aanval (die niet gaat komen ;) ).

 

Dit alles resulteert in een snellere groei, heftigere bloei, meer wortels en uiteraard een betere afweer tegen oa schimmel en tmv.

 

Het eiwit tast de plant niet aan, is niet giftig voor planten of dieren en breekt vrij snel af.

 

Toedienen is simpel, gewoon als bladvoeding.

 

Het eiwit is verkrijgbaar onder de naam axiom van rx green solutions, en Halo (heb ik besteld).

 

Hier nog een linkje met info voor de leergierigen onder ons;

 

http://www.planthealthcare.com/technology/harpin/

 

 

En dan nog de prijs:

 

Ik kan wel een linkje geven met waarschijnlijk de goedkoopste prijs, maar dat doe ik niet. :P

 

Wel dank ik jullie allemaal voor de kennis die ik, mede dankzij jullie, heb opgedaan.

 

 

Groet, Zzap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant. Enige dat ik me afvraag is, wat dit soort 'stress' van invloed heeft op de 'herma factor'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...