Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijnd

Blumat vs Schaaltje met water onder smartpots

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Aangezien ik soms een 2-3 tal dagen niet thuisben ben ik opzoek naar een (semi-)automatisch watersysteem voor mijn plantjes (topic). Hiervoor zit ik met het volgende dilemma:

 

Optie A: Schaaltjes onder mijn Smart Pots (morgen pot ik mijn plantjes hierin over)

 

Twijfel hierbij:

 

- Om de hoeveel dagen zou ik nieuw water moeten bijgeven? Gaat dit langer dan 2-3 dagen mee?

- Ik heb een DS100 tent (100x100x200), hierin komen 9 smartpots (15,1L met een breedte van 31cm) wat dus maar juist zal passen in mijn tent. Als ik hieronder nog schaaltjes moet zetten zal er niet genoeg ruimte zijn voor alle smartpots. De oplossing hiervoor zou zijn dat ik 1 plantje in zijn kleinere pot laat (11L pot).

 

Optie B: Troph set van blumat (klik) in combinatie met het blumat watervat (klik)

 

Twijfel hierbij: Heb ergens gelezen dat een blumat set de wortelactiviteit van de plant niet ten goede komt (plant wordt lui) en ontwikkelt zich niet meer goed.

 

 

 

Algemeen: hoe zit het met voeding in beide gevallen (heb BAC bloeivoeding en BAC Pk booster)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoever zit je in je cyclus, hoeveel dagen ga je weg?

Blumat is een no-go, omdat je met Bac werkt, deze zou je druppelaars kunnen doen verstoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

De plantjes zijn nu 10 dagen aan het groeien, ben iedere week een 2-3 tal dagen van huis.

Kan ik eventueel dan de voeding apart geven (aangezien dit toch niet dagelijks moet)?

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de dagen dat je weg bent idd alleen water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen beslist: ik heb het blumat systeem + tensiometer gekocht :tu

 

Nu hopen dat ik alles juist afgesteld krijg. Tips.. Altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit er op dat vat een aansluiting voor de 4mm blumat ? kan het er op die site niet uit halen,

 

ben zelf ook vanplan binnen kort te gaan bestellen maar dan op blumat.nl :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

darm voor aanvoer is 8mm.....

druppel slang is 3mm :tu

 

 

tip voor aftestellen: heel rustig aan doen niet overhaast te werk gaan. 2-3 dagen controleren of het goed verloopt indien gewenst beetje meer / minder zetten en afblijven nadien.

Zorgen voor circulatie pompje in je vat --> water blijft in beweging en voeding beter gemengd.

 

Groete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...