Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NiTrOgEn

Hoelang blijven stekken goe???

Recommended Posts

Ik heb nu een paar stekjes van men white rhino en shiva genomen en ik ben ze van plan om in mijn tuin te plantenn maar ik vroeg mij gewoon af hoelang dat die goed blijven want ik heb ze nu in een kom water gestoken maar eens dat ze wortels hebben hoelang blijven ze dan goed als ik ze niet zou planten???

 

Of zou je die kunne bewaren op een speciale manier ofzo???

 

 

GrTz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf ben ik geen voorstander van wortels laten krijgen in een potje water aangezien mij dat te lang duurt.

Normaal gesproken blijft een stek 14 dagen goed als deze gewortelt is en de stekken uitsluitend met kraanwater worden besproeid. Wil je stekken voor langere tijd in leven houden dan zal je ze na het wortelen moeten overpoten in een potje aarde. Wil je ze heel lang goed en klein houden dan zal de temperatuur omlaag moeten.

Maar ik neem aan dat de stekjes niet tot volgend jaar wilt houden.

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh?

eerst wortelen, dan pas in de grond?

ik snij mijn stekken af, doe de vertakking(en) aan de zeikanten weg, en stop ze direct in een potje grond?

is dit verkeerd? ik heb vandaag weer zo eentje gestekt B)

de andere stek staat al 10 dagen ofzo in de grond, hij ziet er goed uit, volgens mij gaat ie wel lukken :S

Share this post


Link to post
Share on other sites
de andere stek staat al 10 dagen ofzo in de grond, hij ziet er goed uit, volgens mij gaat ie wel lukken

 

Ik hoop voor jou dat je ze in de stek en zaaigrond hebt gezet. In gewone potgrond sterfven de meeste stekken uiteindelijk af omdat de grond te scherp is. Dat de stek er nu nog zo mooi bij staat is een kwestie van tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kheb ze alle2 in stekgrond gestoken

ik zal wel zien B)

over 2 weekjes zullen wel zien.. kdenk wel dat die eerste survived

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik ook gedaan met me eerste stekjes gewoon in coco grond ..

 

Na 7 dagen was de stengel geelen geen wortel te bekennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm

Mijn stek1 staat toch al meer als 7 dagen in de grond.. duss..

we've got some !H0PE! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm wij hebben ook een stekje genomen van onze white rino. gewoon stengel afgeknipt daarna met een scherp mes afgesneden. gewoon in potgrond gezet en 1dag folie over de pot gedaan.

 

hij staat nu nog steeds en hij is 3 dagen oud. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat had ik ook gedaan met me eerste stekjes gewoon in coco grond ..

coco pead kwekertje?.. moet werken B).. is stek/zaai grond namelijk ph 5,6-6,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK ben bijna aan het eind van men eerste kweek en die zal nog weken duren maar zou ik op geen enkele manier mijn stekjes dat nu al dagen in water staan kunnen bijhouden???

 

 

 

En hoe kan je zo de tekst van iemand anders in een kadertje zetten???

Share this post


Link to post
Share on other sites
IK ben bijna aan het eind van men eerste kweek en die zal nog weken duren maar zou ik op geen enkele manier mijn stekjes dat nu al dagen in water staan kunnen bijhouden???

 

 

 

En hoe kan je zo de tekst van iemand anders in een kadertje zetten???

van de stekskes weet ik et niet maar et "kadertje" heet quoten en dat vint je rechts bovenaan aan the reply zelf B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekpoeder gebruiken helpt ook de wortelstimulatie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar hoelang kan ik dat nu bijhouden????

 

Wat bedoel je hier precies mee hoelang je je stekken kan bewaren in een bak water ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah, ze staan nu 24/24 in water en ik ben al bijna 4 dagen bezig hoelang kan ik die nog bewaren in die kom water???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah jah dat zou nog is een idee zijn maar als ik zen dan binnen zet zullen ze dan niet heel hard beginnen te stressen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan een plant het hebben als hem steeds van buiten naar binnen zet of verplaats of maakt dit niks uit.

 

 

Xnaady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weken. totdat er kluiten met wortels in dat glas water hangen.

haha bambo B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan een plant het hebben als hem steeds van buiten naar binnen zet of verplaats of maakt dit niks uit.

 

 

Xnaady

kan paarse stengels ten gevolge hebben omdat de temperatuurs overgang te groot kan zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BushDoctor
On 5/16/2004 at 1:26 PM, H0MER007 said:

heh?

eerst wortelen, dan pas in de grond?

ik snij mijn stekken af, doe de vertakking(en) aan de zeikanten weg, en stop ze direct in een potje grond?

is dit verkeerd? ik heb vandaag weer zo eentje gestekt B)

de andere stek staat al 10 dagen ofzo in de grond, hij ziet er goed uit, volgens mij gaat ie wel lukken :S

Dat gaat ook lukken, ik doe het zelf ook en met succes, dip z in wortel stimulator,na schuin te hebben afgesneden, en dan gewoon in de potgrond, goed nat met bij wortel stimulator en de rest gaat vanzelf, zelden dat er eentje niet goed gaat, By the way, mijn naam is Bush doctor,was f vergeten voor te stellen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...