Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

secret jardin

9xAmnessia onder Gavita 1000DE zonnetje

Recommended Posts

Ik zou me niet te druk maken SJ, er komt vast nog wel een 2e bloei overheen :engel .....mooi plaatje man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit SJ! Ziet er tog goed uit man!

Je hebt meer toppen dan mij iig!

En ook zo mooi diep nog toppen zitten!

Nice! :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat best goedkomen :engel

 

Zal ook even onderbouwen waarom het een stuk makkelijker is m een goede opbrengst te halen op een groter opp met dezelfde lamp:

 

post-5211-1357863311.jpg

Hier zie je de invloed van de lichtintensiteit op de fotosynthese van cannabis bij verschillende temperaturen. Bij 1500 zit je op je piek, daarna neemt de fotosyntese zelfs af en is er zelfs sprake van schade. Je ziet dat de sprong van 500 naar 1000 umol veel groter is dan van 1000 naar 1500. Ergo: meer licht toevoegen ná 1000 umol heeft minder effect dan tot 1000 umol. Dat betekent dat als je je licht inzet op een grotere oppervlakte met minder licht je automatisch meer opbrangst zult hebben.

 

Met de lamp tegen het dak en je planten op 1.2m hoogte krijgen ze gemiddeld 1300 umol met pieken van 1500 links en rechts van de lamp. 10 cm dichter bij de lamp zit ik op gemiddeld >1400 umol, met pieken van >1800. En dat is op 1000W.

 

Daarnaast melde je al dat het moeilijk is je klimaat goed te houden zo dicht bij de lamp. Dat is mogelijk ook de oorzaak van je gele verkleuring van je bladeren, de lichtintensiteit (in combinatie met de warmte).

 

desalwelteplus zal het best goedkomen in je tentje hoor: Met 750W zit je op 1.3m hoog gemiddeld op bijna 1000 umol en dat is echt niet weinig hoor, dat is meer dan je gemiddeld zou krijgen met een 1000W in een 1.5x1.5 tent. Sterker nog, voor een 1.2 tent is dat ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi en shiva thx!

Whazzup, het is nog vroeg dus moest het 2 keer doorlezen maar snap het nu haha..

Wist niet dat de fotosyntese zelfs minder werd op die manier, maar goed blijf op 750watt draaien dan..hoop dat het idd ideaal is, alleen is mijn afstand 52cm dat is minder dan de helft dus nu niet echt ideaal..

Dus eigenlijk zou ik de volgende rond het beste vanaf week 3/4 op 750 blijven draaien?

 

Zondag eindeweek update

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

Duidelijk onderbouwd :engel

 

SJ,

Aardig wat toppen,komt helemaal goed.Ik dim ook vanaf week 6,en daarna steeds een stapje terug,vooral tegen het einde vinden de planten zo'n bak licht niet meer leuk.

Die foxtails had ik ook onder 600Watt,als de tweede bloei inzet wordt het mooie oogst,staar je niet blind op een kilo maar tussen de 800/950 gram is goed haalbaar,en dat is knap hoor voor zo'n oppervlak!

 

Toppen worden witter en harder onder het spectrum van de Gavita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De double ended 1000w Philips Greenpower 400v EL lampen zijn speciaal gemaakt voor plantengroei (glastuinbouw) en niet voor straatlantaarns.

Er zit een spectrum in wat is bepaald door PAR en niet door Lumen.

Daardoor zie je dat de plant breder wordt en kortere intenode groei heeft.

En zoals je van Art hoort worden je toppen ook witter. :engel

Ook de hoeveelheid fotonen (Micromol) die deze lamp aan output heeft maakt het de meest krachtige HPS lamp die er verkocht wordt.

173A57CA-A487-082A-6789CF4AC62422B8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gavita 1000watt double ended die eraan komt, is die net zo goed of beter dan de Philips, en qua prijs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ssssssssst das geheim :engel

Maar als gavita een DoubleEnded lamp zou maken dan moet hij of goedkoper of beter zijn anders zou het zinloos zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit in die tent :engel

Je moet inderdaad weten wanneer je terug moet schakelen met die lamp.

Daar ga je je voordeel mee doen. Ook duidelijk te zien aan de grafiek van Whazzup ...

 

Succes met aandikken!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pietje, ook weer van de partij:), hoe staat het met je nieuwe hokkie? komt er een verslagje? nog succes met je OC(y)

@Art, dim je na week 6 naar 825?, of ook 750? ik hoop ook dat de tweede bloei komt(foxtails had ik vorige ronde ook) en ik reken zoiezo niet op een kilo maar op 750gr dan valt het altijd mooi uit haha..

worden het echt hardere bonken dan onder een hpsje? vond ze vorige ronde al erg hard!

@Doc, maak ze goedkopen EN beter :) , hoop idd dat ik ze ook zo wit weet te houden maar moet vanaf nu geen probleem meer zijn als het goed is.. ik ben supertevreden zou niet meer voor een gewone HPS kiezen en je haalt de kosten er al na 1 ronde uit dus :engel

@watzeggie, klopt helemaal denk dat ik net iets te laat was, maar het word allemaal genoteerd zodat ik volgende ronde daar mijn voordeel mee kan doen..de grafiek is idd erg interessant alsook het stukje tekst en uitleg(nu nog in lekentaal en dan is het helemaal goed:p)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even verhaaltje goed doorgelezen van whazzup,

dus eigenlijk zou de ideale opstelling zijn

 

*lamp helemaal bovenin(hangt ie wel 20cm lager door de evsa) daardoor houd je 180 over

*180cm min 120cm ideale hoogte lamp min de smartpots van ong 24hoog= 36cm plant om 1300umol met 1500umol piek links en rechts..(berekent op 1000watt)

 

dat worden dan wel erg kleine plantjes, dus DOC moet er voor gaan zorgen dat ze ook de 120x120x215 in productie gaan nemen :) :engel

 

of klopt mijn berekening niet? Whazzup?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, je moet geen 1000W gebruiken in een 1.2 meter tentje. Eigenlijk zou een 750W veel idealer zijn, en dan bijvoorbeeld twee van die in een 150 tent :engel. Twee keer 600 is net iets te krap voor een 150, en twee keer 1000 is te veel.

 

Ander HEEL BELANGRIJK gegeven uit de grafiek: fotosynthese is tot 30% hoger bij 30 graden dan bij 20 graden, en ook snel heel veel lager als je over de 30 graden gaat. Energie in de vorm van warmte heeft echt wel zin. Dit ook voor de led en plasma growers onder ons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pietje, ook weer van de partij:), hoe staat het met je nieuwe hokkie? komt er een verslagje? nog succes met je OC(y)

 

 

ik ben altijd nog van de partij geweest,alleen dan op de achtergrond

forum is te verslavend,hahaha :engel

met me nieuwe speelgoed gaat het prima!! dat gaat als een trein

met die oc!!

ik ga binnenkort wel weer een verslag maken alleen niet van mijn grotere

projecten.

ik plaats alleen nog 5 planten hobbie kweekjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, je moet geen 1000W gebruiken in een 1.2 meter tentje. Eigenlijk zou een 750W veel idealer zijn, en dan bijvoorbeeld twee van die in een 150 tent :engel. Twee keer 600 is net iets te krap voor een 150, en twee keer 1000 is te veel.

 

Ander HEEL BELANGRIJK gegeven uit de grafiek: fotosynthese is tot 30% hoger bij 30 graden dan bij 20 graden, en ook snel heel veel lager als je over de 30 graden gaat. Energie in de vorm van warmte heeft echt wel zin. Dit ook voor de led en plasma growers onder ons.

 

Denk dat die 30 graden zeker soort afhankelijk is , met een amnees brengt me dat een slechte oogst .

 

Mischien met co2 toevoegen dat dat weer anders is . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb m`n vorige ronde goed van de Amnees geoogst, ondanks af en toe temperaturen van 30 en erboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal dan wel met de co2 te maken hebben, hier ook altijd prima met 30 of zelfs meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat die 30 graden zeker soort afhankelijk is , met een amnees brengt me dat een slechte oogst .

 

Mischien met co2 toevoegen dat dat weer anders is . :engel

soort afhankelijk misschien, maar niet CO2 afhankelijk, dat is een fabeltje volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een beetje speuren rond de nacht/dagtemp kwam ik dit tegen(P H Donners topic)

 

''BLADVERBRANDING DOOR TE GROOT VERSCHIL VAN NACHT NAAR DAG TEMPERATUUR.

 

Nu met deze koud nachten kan de nacht temperatuur enorm dalen ten opzichte van je dag temperatuur.

Overdag kan het wel 30 graden of meer worden, terwijl de nacht temperatuur kan dalen naar 17 graden of lager.

Hierdoor moeten de planten bij het opstarten naar dag temperatuur te veel vocht verdampen in een te korte tijd, hierdoor ontstaan de zogenaamde brand koppen c.q. brand toppen.

Dit is te zien als je bladeren van de toppen droge bruine randen vertonen, omkrullen en of helemaal bruin worden.

Je planten zullen hierna wel weer nieuwe toppen gaan vormen, maar je teelt word wel enorm vertraagd en zal zeker enkele weken langer gaan duren.

Het maximale verschil tussen dag en nacht temperatuur mag slecht ‘n graad of 5 zijn.

Dus het is verstandig met dit koude weer s’nachts wat bij te verwarmen.''

 

vraag me af wat jullie ervan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de verwarming aan in de nacht,de afkoeling en opwarming moet geleidelijk gaan vindt ik,ik probeer de temp niet lager dan 20graden te laten komen.Vooral met de smartpots worden de wortels snel koud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij wil er bij mij wel eens onder schieten, maar gemiddeld zit ik nu op 30/20...dat geleidelijke is me wel duidelijk, maar om daarvoor nou een kacheltje bij te gaan zetten en weer zoveel meer stroom te laten vreten, twijfelgevalletje eerlijk gezegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...