Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aelus

Probleempje met vervormde bladeren

Recommended Posts

een foto is te zien hier, scrollen tot aan 2004-05-14 foto 2.

 

Van m'n 3 kleinste planten zijn er 2 die gelijkaardig vervormd zijn, beide van verschillende soort. Ze staan naast elkaar reeds enkele dagen buiten. De vervormingen op de ene plant waren reeds vanaf het begin zichtbaar, bij de plant op de foto nog maar recentelijk.

 

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel water jonge...veel te veel. Stop even voor een dag of 5. Of geef ze gwn elke dag maar dan 30%..

 

Ik heb vorigjaar precies hetzelfde probleem gehad. Even stoppen met drinken geven en alles komt weer in orde. Waarschijnlijk zul je in de zomer vaker die bladeren krijgen als ze buiten staan. Maak je niet druk..meestal gaat het niet verder dan een paar takken.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd teveel water heb ik ook gehad. gebruik gewoon een geefschaal (die al onder je planten staan) geef ze daar water in... kan je nooit teveel geven.

 

Mooie Pic !

 

Damn man deze foto vind ik echt mooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt voor het advies. Vorig jaar had ik wel eens wat teveel water gegeven, maar dat gaf heel verschillende reacties (of misschien in dit geval veel erger). Ik ga ze nu een weekje laten uitdrogen :lol:

 

Spijtiggenoeg is m'n grootste wel van het verkeerde geslacht B)

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grootste 3 zijn Hindu kush * Durga mata, uit de special van seedsdirect, kleinste is M39 (rechtstreekse link naar een vervormd blad ervan staat iets hoger) en de laatste 2 zijn Hindu kush * hashplant. De grootste hebben een gemengde look die soms iets meer sativa is en soms iets meer indica. De M39 is een pure sativa denk ik, terwijl de hashplanten pure indicas zijn met zeer brede bladeren en korte dikke stengels.

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst, ik vind ze er ook prima en gezond bij staan. Je geeft denk ik net al de anderen, net ff teveel water. Geefschalen werken inderdaad uitstekend als je een gulle hand van geven heb. Alles wat er na 24 uur nog in staat aan water gooi je gewoon weg.

 

Spijtiggenoeg is m'n grootste wel van het verkeerde geslacht

 

Waaruit conludeer je dat en welke soort is dat? Als het een mooie Sativa is moeten we ff contact houden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://users.pandora.be/aelus/wiet/2004-05-16%20foto%201.jpg

http://users.pandora.be/aelus/wiet/2004-05-16%20foto%202.jpg

 

beide macro's van de plant die hier links staat.

 

Volgens mij is het niet echt een sativa, met die hindu kush erbij is het al minstens 50% indica, en de bladeren zijn ook redelijk breed, het enige sativa kenmerk is z'n lengte...

 

nuja, tenzij ik witte haartjes zie (zoals bij de plant die er rechts van staat) binnen een paar dagen vliegt ze eruit B)

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verrek, hebben die planten al ff gebloeid? Qua groeiwijze vind ik het ook een echte man. Maar zolang die plant nu buiten staat zal hij of zij gewoon verder groeien. In augustus zal hij of zij pas echt gaan bloeien en dan ben je nog vroeg genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je dat die bolletjes mannelijke zaden zijn>??????

 

Daar ontstaat gewoon weer een nieuwe uitloper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar had ik ook op m'n planten na 1-2 maanden wat voorbloei, ik verwacht dat dat nu gaat hetzelfde zijn. Ik zou ook niet graag hebben dat die paar mannelijke bloempjes de paar vrouwelijke bloempjes gaan bevruchten, wie weet wat er dan zou gebeuren...

 

En dat is weldegelijk voorbloei hoor, ik heb nog nooit meer dan 2 zijscheuten zien ontstaan zonder dat er getopt was.

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://users.pandora.be/aelus/wiet/2004-05-16%20foto%201.jpg

http://users.pandora.be/aelus/wiet/2004-05-16%20foto%202.jpg

 

beide macro's van de plant die hier links staat.

 

Volgens mij is het niet echt een sativa, met die hindu kush erbij is het al minstens 50% indica, en de bladeren zijn ook redelijk breed, het enige sativa kenmerk is z'n lengte...

 

nuja, tenzij ik witte haartjes zie (zoals bij de plant die er rechts van staat) binnen een paar dagen vliegt ze eruit :whistling

 

Aelus

Ik vrees dat het een mannetje is. zijn ook de eerste tekenen van het geslacht. Bij mij toont nu ook al 1 plant haar geslacht een klein topje met een haartje eruit vrouwelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was idd een mannetje, en hij is reeds naar de slachtbank geleidt, uiteindelijk heb ik van m'n 6 plantjes nog 3 vrouwtjes over, dus er mogen er nog een paar sneuvelen eer de voorziening in het gedrang zou komen :whistling

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...