Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Protput..

2 x Shackzilla in de kast

Recommended Posts

Ik scrogg al jaren en altijd fan onder de scrogg . 1 keer niet en er was meeldouw en schimmel . :)

 

Ja als je binnen afblaas wel goed ventileren , kan je niet naar een andere kamer of keuken afblazen , en een raam open zetten op ventilatie stand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan ga ik het sowieso ook doen! Hoe richt jij je fan? Helemaal op de grond naar de potten of wat hoger naar het bladerdek?

 

Uitblazen in een andere kamer is geen optie, ga hier geen gaten maken in muren of plafond, en meters slang door het huis leggen is ook niet zo subtiel. De ramen hebben geen ingebouwde ventilatieroosters, ze kunnen wel op kipstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedieft, ziet er al een stuk beter uit :lol:

 

Lekkere dikke stammen hebben je dames, gaat wel goedkomen bij jou, hopelijk krijg je geen last van schimmel straks

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) kaboom zeg

zien die er goed uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grr zijn er er nog mensen die een hele lap tekst typen op dit forum, een nieuwe regel beginnen met enter waardoor de pagina opnieuw begint te laden en je alles kwijt bent? Dit gebeurt bij voorkeur wanneer je 95% van je bericht getypt hebt ;) opnieuw dan maar:

 

 

bedankt iedereen voor de reacties!

 

De plantjes hebben niet stilgestaan de voorbije week en ik ook niet :D

 

op dag 57 begon ik te merken dat er wat kleine blaadjes onder het net afvielen als ik er tegen botste met water geven. Ik heb deze dus verwijderd samen met redelijk wat halfgezond blad dat volgens mij niet veel funtie meer had. Had dit misschien toch beter eerder gedaan (zoals ik bij veel kweekjes zie) aangezien dit het water geven een stuk makkelijker maakt en ik plots (volgens mij) een mannelijke stuifmeelballetje zag hangen ;) . De foto op de plant is mislukt maar in mijn hand ziet het er zo uit, iemand bevestiging? Ik hou het in de gaten maar verder niets veracht meer gezien.

 

gallery_35979_14964_612435.jpg

 

Redelijk wat blad zag er op het eerste zicht gezond uit maar als ik het afknipte zag ik dit. Een tekort aan het een of ander of normaal plantproces in deze fase?

gallery_35979_14964_1409681.jpg

 

totaal weggehaald blad

gallery_35979_14964_2007991.jpg

 

De volgende dag nog een paar bladeren weggehaald juist onder het net, ze verdrongen zich daar waardoor ze rare vormen aannamen en volgens mij de luchtstroom niet ten goede komen. Is het trouwens best om één dag heel veel bladeren weg te halen of elke dag een paar? Dus één keer veel stress of een paar keer een beetje?

 

gallery_35979_14964_1795595.jpg

 

Zo ziet het er nu langs onder uit

gallery_35979_14964_1177351.jpg

 

gallery_35979_14964_2494233.jpg

 

Overzicht van gisterenavond,

 

dag 59 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

32 dagen 12/12

 

gallery_35979_14964_1999367.jpg

 

Op een week tijd zijn die toppen plots 30-40 cm boven het net uitgegroeid

gallery_35979_14964_2227646.jpg

 

topjes in the making

gallery_35979_14964_3245650.jpg

 

gallery_35979_14964_1741937.jpg

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een herma dus , dat mag je wel heel goed nakijken nu want alles zit onder met zaad straks !

 

Ik hoor alleen maar herma verhalen de laatste tijd . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit dit meen je niet...

Idd Podhead ik lees ook niks anders dan herma gevallen!

Echt klote dit!

Ook omdat je er maar 2 hebt staan.. als die herma doorzet is meteen 50% verneukt!

 

Succes kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei... Jammer van de herma. Hoop dat het je niet te veel schade geeft.

Voor de rest ziet het er lekker uit Protput! Succes man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees inderdaad ook regelmatig over hermagevallen. Ook regelmatig bij zaden van Sannie maar goed, half het forum kweekt met zijn zaden.. Lichtlekken zijn er sowieso niet, extreme koudestress kunnen ze ook niet gehad hebben, de ruimte is een tijdje geleden soms tot 15-16° gekomen maar kouder niet.. Ik steek dagelijks mij kop zover als mogelijk in mijn kast om te controleren op ballen maar alles bekijken is nogal moeilijk in deze opstelling. Behalve die ene ook niets meer gezien dus voorlopig valt het wel mee gelukkig.

 

Misschien kan iemand mij vertellen waar ik die ballen kan verwachten? Degene die ik gevonden heb was ongeveer aan een zijtak van de vierde internode, ongeveer 2 internodes hoog op deze zijtak.. 15cm onder het net denk ik. Misschien vage beschrijving maar ik bedoel maar, komen deze vooral in de oudere oksels of ook in de oksels van de toppen boven het net? Daar is controle redelijk onbegonnen werk, alle toppen vrij dicht opeen en heel veel okseltjes..

 

Ik vroeg me ook af of planten hermaverschijnselen ontwikkelen op het moment dat ze stress ervaren, of dit ook doen omdat ze bv 2 weken vroeger of zelfs tijdens de zaailingfase hebben afgezien?

 

 

 

Gisteren is mijn bestelling van eugrowshop toegekomen. Wow, topservice, op 18 december betaald en nu al in huis ;) . Ok het zijn feestdagen geweest maar er bleek niets van mijn bestelling (aptus regulator, aptus startbooster, brimex insectenspray, brimex smellkiller, brimex plakkaarten, davin dv12, verwarmingsmat 140W, verwarmingsmat 65W) in huis te zijn dus alles moest nog besteld worden bij de leverancier waardoor het een tijdje geduurd heeft.. Niet echt normale gang van zaken voor een growshop (of gewoon winkel) die zichzelf serieus neemt vind ik.

 

Maar goed, voorlopig had ik vooral de verwarmingsmat van 140W nodig aangezien ik de cv in de ruimte liever uit laat. Ik heb al eens uitgelegd dat de ruimte moeilijk te verwarmen is omdat deze 3 verdiepen verbindt, dus deze 12 uur per dag vol laten draaien vind ik er wat over. Er zit een thermostaat met grondsensor in, had deze vandaag ingesteld op stand 2.5, en dit kwam volgens mijn vleesthermometer ;) overeen met 24 graden, iets te warm dus nu op 2.0 ingesteld. De cv is vandaag uitgebleven en in het hok was het 20 graden terwijl het in de kamer 18 graden was, dus die mat is niet alleen positief voor de worteltemperatuur. Je zal er geen schuur mee verwarmen in de winter natuurlijk maar ik denk dat het voor mij wel een goede oplossing is.

 

Dat ziet er zo uit, thermostaat is ondertussen op de zijkant bevestigd, eens ik de juiste temperatuur gevonden heb gaat die vleesthermometer er weer uit.

gallery_35979_14964_2903171.jpg

 

Eens een foto met flits voor de lamp aanging. Kleuren zijn wel mooier/realistischer als in mijn vorige foto's. De plant rechtsachter is iets lichter groen en heeft wat minder slanke vingers.

gallery_35979_14964_2601111.jpg

 

Kastoverzichtje :D boven het bloeihok zie je de camouflagekast van de sonoconnect.

gallery_35979_14964_951853.jpg

 

En dan nog het volgende waar ik jullie hulp voor inroep. Ik merk dat redelijk wat van de oudere (niet alleroudste) bladeren afsterven/zwart worden aan de randen. Ze voelen ook wat knisperig aan en krullen soms wat op aan de punt. Ik zei vorige post al dat er soms kleine blaadjes aan de onderkant afvielen als ik er tegen botste (alhoewel die er niet echt ongezond uitzagen). Een paar punten dus die ik las in de growguide over magnesiumtekorten.

 

Tekort aan Magnesium

BIj een tekort zie je in chronologische volgorde de volgende symptomen:

de eerste 3 à weken zijn er geen symptomen zichtbaar, de plant groeit goed en is mooi donkergroen.

Rond de 4de tot 6de week worden de gebreksymptomen zichtbaar. Er treden dan kleine roestbruine necrotische vlekjes en/of wolkachtige gele vlekken tussen de nerven (chlorose) in de middeloude bladeren op. Kleur van jonge bladeren en de ontwikkeling van de bloemen is normaal.

Bladranden voelen droog en knisperig.

Soms krullen de bladpunten en bladranden omhoog.

De grootte en het aantal roestbruine vlekken breidt zich uit op het blad. De chlorose wordt geler en eveneens erger.

Bij ernstige tekorten worden uiteindelijk ook de jongste bladeren lime-groen van kleur.

Bladeren vallen zonder eerst te verwelken.

Ernstige tekorten zullen de opbrengst verminderen.

 

Zo zien sommige bladeren er uit, niet echt volledig vergelijkbaar bij magnesiumtekorten die ik vind op het forum. Voorlopig is het nog geen ramp, en misschien is het een normaal proces maar dan hoor ik het graag als bevestiging.

gallery_35979_14964_1109000.jpg

 

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, anders open ik een apart topic, misschien lezen meer mensen het in de bladproblemensectie..

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ballen ontstaan in de oksels van vertakkingen, en later ook in de oksels daarvan, aan het einde van de bloei zijn ze moeilijk te vinden, omdat ze zich ook in de toppen gaan vormen, ook in de vorm van banaantjes, echt hoofdpijn problematiek ;)

Hopelijk blijft dat je bespaart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al tijdje geleden dat ik geupdate heb, het was wat druk hier maar op die manier zie je de vooruitgang ook wat beter B) foto's uploaden is ook niet echt een pretje trouwens..

 

dag 73 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

46 dagen 12/12

 

LV: min 18%, max 62%.. binnen de perken lijkt mij

Temp: min 15 °C, max 27 °C..

 

minimumtemperatuur is wat aan de lage kant, maar de warmtemat houdt de grond constant op 22-23 °C

 

Er hangt nu ook een draadloze temperatuursensor in dus kan ik tijdens de donkerperiode de temperatuur wat in de gaten houden. Aangezien de lichten 's nachts aanstaan en ik het raam op een kier laat voor luchtverversing in de kamer koelt deze bij de huidige vriestemperaturen wel stevig af, in de ruimte is het ongeveer 13°C wanneer de lampen uitgaan. Ik dacht dat je de temperatuur best niet sneller laat zakken dan 1°C/kwartier maar dat is natuurlijk onmogelijk in mijn situatie, vanmorgen toen het licht uitging eens de temperaturen bijgehouden, na 5min was het al 6°C kouder, na 15min 8° kouder, na 45min stabiliseert de temperatuur rond de 16° door de verwarmingsmat. Heb al een paar keer gelezen dat koudere nachttemperaturen niet veel kwaad kunnen als de bodem op temperatuur blijft dus ik maak me niet teveel zorgen, de theorie dat koude zorgt voor extra thc ontwikkeling kan ik wel begrijpen, bladeren en toppen beginnen goed wit te worden. Sommige steeltjes worden wel wat paars aan de bovenkant..

 

Over het bladprobleem had ik een apart topic geopend waaruit bleek dat het zeker geen kwaad kon om de voeding wat te minderen. Ik geef nog steeds elke dag regulator mee (1,5 ml/10l), de éne dag komt daar topbooster bij (verminderd naar 1,5 ml/10l), de andere dag BAC bio bloeivoeding (15 ml/10l). Elke dag krijgen ze 7 à 8 liter onafgezuurd kraanwater met deze toevoegingen. Ik haal nog altijd elke dag langs onder een paar bladeren weg die los zitten of er niet zo goed uit zien, maar niets dramatisch voorlopig.. Beneden komt toch geen licht dus lijkt mij geen probleem, bovenaan ziet alles er goed uit, misschien wat minimaal gele bladpuntjes wel.

 

Overzichtje, planten linksvoor en rechtsachter zijn 20cm groter dan de andere 2, lamp hang op 40cm van de grootste 2 maar daar hebben ze geen last van..

De plant rechtsachter heeft veel meer/grotere bladeren in de toppen en is lichter van kleur. Gewoon ander phenotype of zoals in het bladprobleemtopic vermeld werd het resultaat van twee planten in één pot? Geen idee, maar ben momenteel geen fan van die plant, moeilijk in te schatten hoe de toppen dichtgroeien, ben al benieuwd naar het eindresultaat..

gallery_35979_14964_2696777.jpg

 

gallery_35979_14964_3009257.jpg

 

topopbouw plant linksvoor, wat gestrekter

gallery_35979_14964_2765257.jpg

 

topopbouw plant rechtsvoor, mooi compact

gallery_35979_14964_1284460.jpg

 

topopbouw plant linksachter, moeilijk te fotograferen maar lijkt sterk op plant rechtsvoor

gallery_35979_14964_359425.jpg

 

topopbouw plant rechtsachter, weet niet goed wat ik ervan moet vinden

gallery_35979_14964_2805361.jpg

 

topje plant rechtsvoor

gallery_35979_14964_1680258.jpg

 

voorbeeld van weggehaalde blaadjes

gallery_35979_14964_1909204.jpg

 

 

Volgende update binnen een dikke week ofzo!

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 graden is wel egt behoorlijk koud he, waarom is het nodig om perse de lucht van buiten te pakken? Kun je niet gewoon kamerdeur open hebben staan? Heb ik hier ook, verwarmt ook meteen gratis de rest van het huis :)

 

18% LV? Heb je je eigen woestijnklimaat gecreëerd ofzo? B)

 

Vind tog dat je 2 bomba planten heb gekweekt :)

 

Over af en toe een blaadje wat afvalt zou ik me niet te druk om maken, je werkt in een beperkte ruimte en volgens mij kiest de plant soms zelf wat uit wat ergens onderin verstopt of verdrukt zit waar ze tog niks aan heeft, heb dit bij mn eigen scrog ook een aantal keer gemerkt.. zolang je planten in het algemeen ma geen rare dingen vertonen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er vrij goed uit, vooral linksvoor in je hok, ik zie vrij weinig paarse steeltjes, dus van de kou hebben ze weinig last, denk door je verwarmingsmat, wel jammer van de verkleuring in de toppen onder de lamp, hoever hangt die er vanaf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

13 graden is wel egt behoorlijk koud he, waarom is het nodig om perse de lucht van buiten te pakken? Kun je niet gewoon kamerdeur open hebben staan? Heb ik hier ook, verwarmt ook meteen gratis de rest van het huis :)

 

18% LV? Heb je je eigen woestijnklimaat gecreëerd ofzo? B)

 

Als ik het raam niet wat open zet geraken de ruiten enorm bedampt (zeker met deze buitentemperaturen), denk ook niet dat het gezond is om 7-8 liter water per dacht in de lucht te brengen.. had eerder al last van schimmels op mijn smartpot, dus wil dit niet op mijn toppen hebben, en liever ook niet op de muren van heel het huis :D

 

Die 18% komt door de vrieslucht die bijna geen water kan bevatten en opgewarmd wordt, vb 100% RV bij 0°C geeft 20% RV bij 25°C. Diagram van Mollier voor de wetenschappers onder ons :)

 

@Krasi: lamp hang 40cm van de hoogste toppen, 60cm van de laagste, maar slechts 1 vd 2 hoogste planten heeft die lichte kleur dus denk niet dat het ermee te maken heeft, zie ook geen verbrandingsverschijnselen ofzo. En die plant ziet er volledig anders uit, ook veel en grote bladeren in de toppen dus denk niet dat dit een gevolg van de lamp kan zijn? Anders hoor ik het graag natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je planten? Ben wel benieuwd naar een paar nieuwe kiekjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er vanavond nog eens wat foto's nemen Wolfie! Alles gaat zijn gangetje, nog altijd wat afstervende bladeren soms, ondanks sterk verminderde voeding, maar nog altijd geen drama.

 

Wel vervelend is dat mijn lamp (gavita pro 600) nu al 3x niet automatisch is aangesprongen ;)

 

Eerste keer was al 3 weken geleden, had het niet echt vermeld omdat ik dacht dat het een slecht contact was met de voedingskabel, toen ik deze uithaalde en weer instak sprong de lamp gewoon aan.

 

Maar 4 dagen had ik opnieuw hetzelfde probleem.. en gisteren weer. Er is een ledindicator die knippert waaruit je het probleem kan afleiden (en de oplossing). De led knipperde 1x en in de handleiding lees ik:

 

EOL-timer verlopen

1 x knipperen

Ballast is uitgeschakeld

Lamp is defect/ vervangen

Voedingsspanning resetten

 

Voeding resetten lost het probleem inderdaad op maar ik wil niet teveel gekloot met mijn lichtcyclus dus gemaild naar PUK en ze hebben ondertussen een vervang lamp opgestuurd, volgens de handleiding zou dit het probleem moeten oplossen. Ze stelden eerst voor om langs te komen, maar dat is 3u rijden (enkel) dus niet echt handig, of op te sturen maar dan zit ik een week zonder lamp dus dat was ook niet echt een optie.. Maar goede service dus :wacko: mocht het probleem niet opgelost zijn maak ik wel dus nog eens een daguitstapje naar het verre noorden.

 

Gisteren was ik wel meer dan 2u te laat bij de kast om de lamp te checken, dus er is een nachtperiode geweest van 14u, dan 10u licht en nu weer gewoon verder 12/12.

 

Zou dat voor een probleem kunnen zorgen?

 

En moet ik in het vervolg niet de tijdsklok wat aanpassen om bijvoorbeeld 14u donker - 12u licht - 10u donker - verder 12/12 te krijgen of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel een paar foto's. Vind het geen extreem opvallende vooruitgang eigelijk, ze dikken op hun gemak wel wat aan en binnen een paar weekjes komt dat wel goed denk ik..

 

ik geef nu als volgt voeding:

 

dag 1: water + 15 ml/10l regulator

dag 2: water + 15 ml/10l regulator + 150 ml/10l BAC bloei

dag 3: water + 15 ml/10l regulator

dag 4: water + 15 ml/10l regulator + 15 ml/10l topbooster

 

en dan opnieuw..

 

iemand opmerkingen over? eventueel p-boost of k-boost lichtjes toevoegen of beter niet icm mycorrhiza en bacto?

 

 

gallery_35979_14964_421689.jpg

 

top plant linksvoor

gallery_35979_14964_144482.jpg

 

top plant rechtsvoor

gallery_35979_14964_694814.jpg

 

 

Opmerkingen over het lichtschema uit vorige post zeker welkom ;)

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan op 12/12, zolang ze 12uur donker krijgen is het niet erg.

Verder kan je idd P en K toevoegen, wel je basis voeding temperen dan, je hebt er al mooie "linkse" knuppels bij zitten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 91 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

64 dagen 12/12

 

Er zijn dus 9 weken 12/12 voorbij, ik heb de indruk dat ze wel nog eventjes mogen blijven staan, nog niet heel echt veel bruine haartjes te zien en ze dikken nog goed aan.

 

Voeding is nog altijd hetzelfde als vorige post, P en K ga ik toch achterwege laten voorlopig.

 

Ik heb ondertussen de Gavita Enhanced lamp gekregen van PUK ter vervanging, voorlopig geen opstartproblemen meer gehad. Er zat origineel een Master Greenpower in, heb nog gehoord dat dit geen goede combinatie is met de gavita pro..

 

Temperaturen kunnen snachts rond de 16° worden, grondtemperatuur blijft wel stabiel op 22° dankzij de verwarmingsmat. Superwarm wordt het niet met de lamp aan, ik meet wel aan de zijkant van de kast en niet recht onder de lamp maar daar is het meestal 22° ofzo.

 

LV baart mij soms wel wat zorgen, als het buiten een paar dagen pisweer is loopt die soms op tot een kleine 70%.. Meestal ligt LV rond de 40-50%. Voorlopig niet veel zin om een ontvochtiger aan te schaffen, er staat één clipfan onder het bladerdek te blazen en twee erboven dus circulatie zou wel in orde moeten zijn. Ik hoop dat rot mij bespaard blijft.

 

gallery_35979_14964_794073.jpg

 

plant linksvoor

gallery_35979_14964_1387926.jpg

 

plant rechtsvoor

gallery_35979_14964_1084464.jpg

 

plant rechtsachter, begon wat torenachtige uitsteeksels te krijgen en gekrulde bladrandjes, heb de lamp ietsje hoger gehangen

gallery_35979_14964_2196150.jpg

 

Langs boven ziet alles er goed uit, als ik mijn kop onder het net steek zie ik af en toe nog altijd wat minder gezonde bladeren, die haal ik weg. Af en toe vind ik ook een blaadje dat van de ene dag op de andere volledig opgedroogd lijkt, weet iemand wat dat kan zijn? Langs onder zijn er ook wat kleine blaadjes die er klauwvormig uitzien, misschien heeft het iets te maken met die fan langs onder en de frisse temperaturen.. Maak er mij allemaal niet teveel zorgen meer over.

 

gallery_35979_14964_2602353.jpg

 

gallery_35979_14964_1168374.jpg

 

gallery_35979_14964_887130.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat met de bladeren heeft denk ik idd met de fan te maken, jammer dat je de waarden van je dagtemperatuur en vooral de lv niet wat beter kan beheersen, kou en vocht is een dodelijke combo wat betreft schimmel en/of rot, verder lijken je toppen idd nog niet rijp, wel zien ze er mooi uit :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:vape: dat zijn idd wel ferme toppen geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla is het mooist wanneer je 14 weken kan volbrengen.

 

Gram de watt is dan goed haalbaar en je smookie word echt triple AAA+ hehe!

 

Na 12 volle weken bloei over gaan op alleen water en dan kijken of je ze nog 2 weken kan laten af rijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de comments!

 

Triple AAA+, daar gaan we voor :) gram de watt zou ook mooi meegenomen zijn maar dat lijkt mij sterk.

 

Het is al meer dan 14 weken geleden dat de zaadjes in de spongepots gegaan zijn dus ik heb nu ook wel nog genoeg geduld om nog eventjes te wachten. Ik heb wel liever een een lekker high wietje dan één waar je je zetel niet van uitgeraakt dus ga ook wel niet overdrijven.. Heb zo een led-microscoopje gekocht dus ga het ideale moment proberen bepalen adhv de trichomen maar héél erg duidelijk vind ik dat ding niet. Maar aan de witte haren te zien kunnen ze voorlopig wel nog eventjes..

 

Ik denk trouwens dan de plant rechtsachter een stukje langer gaat mogen als de plant rechtsvoor, dat is wel vervelend ivm spoelen natuurlijk aangezien ze in één pot staan..

 

foto's dan maar

 

dag 101 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

74 dagen 12/12

 

gallery_35979_14964_1133446.jpg

 

linksvoor

gallery_35979_14964_1813014.jpg

 

linksachter (moeilijk fotografeerbaar)

gallery_35979_14964_1915877.jpg

 

rechtsvoor (moeilijk fotografeerbaar)

gallery_35979_14964_1609872.jpg

 

rechtsachter

gallery_35979_14964_1031499.jpg

 

Langs onder ziet het er zo uit, beetje bij beetje worden hogere bladeren afgeknipt

gallery_35979_14964_2738949.jpg

 

Dagelijks haal ik er wat bladeren af die beginnen af te sterven, die zien er zo uit en dat lijkt mij niet op de gele, leeggezogen bladeren die ik bij andere kweekjes zie.. Ik heb het hier al een paar keer gevraagd maar weet nog altijd niet echt waaraan het kan liggen.. Niemand?

gallery_35979_14964_2039812.jpg

 

 

Ondertussen is het mij wel duidelijk dat ik een pak meer had mogen dieven, niet alleen zijtakken, maar vooral ook zijtakken van zijtakken. Langs onder zitten een heleboel sprietjes waar met moeite iets van topjes aanzit.. Heb ook al redelijk wat fanleaves boven het net weggeknipt op plaatsen waar het allemaal wat teveel door elkaar groeide. Ik merkte dat deze er dikwijls ook niet zo goed meer uitzagen, beetje teveel licht/lucht/ruimte concurrentie denk ik. En ik ga de toprot ook niet uitdagen..

 

Volgende ronde gaat dat scroggnet er ook uit.. Beetje knakken/buigen zal ook wel lukken. Het is echt hels om in die kast te liggen manoeuvreren om te controleren op slechte blaadjes. Pot er eventjes uithalen en alles goed bekijken lijkt mij veel handiger..

 

Tot de volgende,

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...