Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shiva2013

9x Kolossus Fem.. 18,5 smartpots.. 600W

Recommended Posts

Heey Pirus... Welkom!

 

Nou ik kan je vertellen dat ik daar ook erg benieuwd naar ben wat het ongeveer gaat worden.. :D heb egt geen idee!

Over die imitatie smartpots... Ze zullen vast voordeliger zijn maar waarom bezuinigen op iets waar je te vrede over bent.. dan bezuinig ik liever op andere dingen zodat ik dit hierbij niet hoef te doen!

 

Shiva

i

 

Inderdaad , ik bespaarde op m,n 600l aarde en zal t geweten hebben , kga me ook s met echt beginnen bezighouden . Ben benieuwd of dat m,n kolossus ook nog zo hoog gaat doorgroeien tijdens hun nu al 2 weken bloei :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Update

 

Dag 46 12/12

 

-Lv 38%/43%

-Temp 27graden/19a20 graden

-Elke dag 1,5L water en om de dag BAC bloei

-Tensio waarde tussen de 70mBar en 140mBar soms als ik een beetje te laat ben 210mBar

-Ongeveer een week geleden heb ik een 2e fan opgehangen Honeywell ht900e erg fijn ding!

 

Ik heb t gevoel alsof t stil staat in mn tent..

Zie de afgelopen dagen niet veel verandering..

Zelf trooste ik me met de gedachte "dit zal wel komen omdat ik ze elke dag zie" totdat mijn vriendin kwam kijken en zei "hier gebeurd ook niet veel meer he" :D mahja

De toppen zijn al aardig dik maar tog hoop ik dat ze nog flink wat aan dikke..

De geur is wel egt extreem.. na t water geven moet ik douchen want als ik ook maar ff in contact kom met een top dan blijf ik erna ruiken..

ik moet namelijk de plant in t midden op de achterste rij vanuit de zijkant water geven en moet ik hele maal over t veld heen hangen.

 

Waar ik veel over na denk de laatste tijd is de volgende ronden..

Wat ik allemaal op mijn verlang lijstje heb staan is:

 

-DR90ll (om voor te groeien en een kleine ronden in te draaien met een soortje met een kortere bloei periode dan die in de DR150ll) (experimenteren)

-Gavita 400watt set (puk support)

-500m3 Phresh filter

-500m3 softbox (heb ik nog staan)

 

En voor de DR150ll:

 

 

-Gavita pro1000DE Volledig armatuur

-Een schakelkast waar ik de DR90ll en dr DR150ll onafhankelijk mee kan sturen (iemand een aanrader? of gewoon 2 lossen kasten)

 

Iedereen met een koophuis hier weet dat de eerste maanden van t jaar de duurste zijn.. Dus t is ff puzzele dit allemaal te financieren!

 

Ik wil wel een week stil liggen in de DR150ll omdat ik dan tijd heb om alles perfect aan te sluiten en af te werken.

 

En nu t gene waar ik me echt vierkante ogen op kijk... Welk soortje :lol:

Bij Sannie is t een beetje dun gezaaid nu..

Veel intressante soortjes uitverkocht..

Eigelijk wou ik voor Sugar Punch gaan of Shiva haze..

Iemand goeie ervaringen... een egt aanrader?

Vanavond zal ik wat foto's droppen.

 

Shiva

 

Heb een sugarpuchke staan tussen een paradijs VN kolossus , nu al 2 x zoveel hars als op m,n andere harem ladies

Dat beloofd :D

 

Update

 

Dag 46 12/12

 

-Lv 38%/43%

-Temp 27graden/19a20 graden

-Elke dag 1,5L water en om de dag BAC bloei

-Tensio waarde tussen de 70mBar en 140mBar soms als ik een beetje te laat ben 210mBar

-Ongeveer een week geleden heb ik een 2e fan opgehangen Honeywell ht900e erg fijn ding!

 

Ik heb t gevoel alsof t stil staat in mn tent..

Zie de afgelopen dagen niet veel verandering..

Zelf trooste ik me met de gedachte "dit zal wel komen omdat ik ze elke dag zie" totdat mijn vriendin kwam kijken en zei "hier gebeurd ook niet veel meer he" :nerd mahja

De toppen zijn al aardig dik maar tog hoop ik dat ze nog flink wat aan dikke..

De geur is wel egt extreem.. na t water geven moet ik douchen want als ik ook maar ff in contact kom met een top dan blijf ik erna ruiken..

ik moet namelijk de plant in t midden op de achterste rij vanuit de zijkant water geven en moet ik hele maal over t veld heen hangen.

 

Waar ik veel over na denk de laatste tijd is de volgende ronden..

Wat ik allemaal op mijn verlang lijstje heb staan is:

 

-DR90ll (om voor te groeien en een kleine ronden in te draaien met een soortje met een kortere bloei periode dan die in de DR150ll) (experimenteren)

-Gavita 400watt set (puk support)

-500m3 Phresh filter

-500m3 softbox (heb ik nog staan)

 

En voor de DR150ll:

 

 

-Gavita pro1000DE Volledig armatuur

I-Een schakelkast waar ik de DR90ll en dr DR150ll onafhankelijk mee kan sturen (iemand een aanrader? of gewoon 2 lossen kasten)

 

Iedereen met een koophuis hier weet dat de eerste maanden van t jaar de duurste zijn.. Dus t is ff puzzele dit allemaal te financieren!

 

Ik wil wel een week stil liggen in de DR150ll omdat ik dan tijd heb om alles perfect aan te sluiten en af te werken.

 

En nu t gene waar ik me echt vierkante ogen op kijk... Welk soortje :D

Bij Sannie is t een beetje dun gezaaid nu..

Veel intressante soortjes uitverkocht..

Eigelijk wou ik voor Sugar Punch gaan of Shiva haze..

Iemand goeie ervaringen... een egt aanrader?

Vanavond zal ik wat foto's droppen.

 

Shiva

 

Heb een sugarpuchke staan tussen een paradijs VN kolossus , nu al 2 x zoveel hars als op m,n andere harem ladies

Dat beloofd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over die imitatie smartpots... Ze zullen vast voordeliger zijn maar waarom bezuinigen op iets waar je te vrede over bent.. dan bezuinig ik liever op andere dingen zodat ik dit hierbij niet hoef te doen!

 

Groot gelijk heb je. Was eigenlijk alleen even bedoeld als informatieve doeleinden. :lol:

Echter zijn er imitaties/ soortgelijke die vierkant zijn. Dit heeft het voordeel dat je meer medium hebt per m2, dus meer wortel ruimte.

Natuurlijk niet tegen mekaar aanzetten, dan heeft je pot weer minder effect. Hij moet natuurlijk kunnen ademen van de zijkant. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De extrema van knutsel en de shiva van eskobar zijn allebij goede keus.

Anders moet je keer regulier nemen en dan zelf selecteren moeders in je nieuwe dr 90 :lol:

Scheelt weer zaden kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow nighthaunter!

 

Ik denk dat ik volgende ronden Shackzilla ga zetten in de DR150.. weet t nog niet zeker :lol:

Ben aant denken om de DR90 uit te stellen en een dp90 te kopen om wat in voor te groeien..

Eerst aanschaffen wat egt nodig is en dat is tog de Gavita Pro1000DE :D

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben aant denken om de DR90 uit te stellen en een dp90 te kopen om wat in voor te groeien..

Eerst aanschaffen wat egt nodig is en dat is tog de Gavita Pro1000DE :lol:

 

Shiva

 

goed idee die dp90;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed aan het komen, mooi bezig!

 

Ik herken het als je zegt dat je al met de volgende ronde(s) in je kop zit, ben ook al aan het plannen, had ook graag de sugarpunch gehad maar die is jammergenoeg uitverkocht, maar killing fields lijkt wel een mooi alternatief, wel wat verschillende bloeitijden maar het aantal prachtige verslagen dat hiervan te vinden is kunnen je wel helpen. Shackzilla kan ik je voorlopig ook niet afraden :lol:

 

Ik vroeg me af hoe het met je Honeywell ht900e is, want dat lijkt mij wel handiger dan zo een clipfan om aan mijn kastwanden te bevestigen. Maakt die veel lawaai in vergelijking met die clipfannetjes? Ik heb er een paar en het lijkt dat hun as niet zo goed gecentreerd is waardoor ze soms vervelend beginnen te brommen, ziet er ook chinese rommel uit. Als dit bij de honeywell beter is zijn ze misschien wel hun geld waard..

 

Succes nog met het afronden en de uitbreidingsplannen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey PP!

 

hoe staat t bij jou ervoor nu?

Die honeywell doet t prima en is stiller dan de clipfans, maar niet stiller dan mijn softbox :D

Ik heb de Honeywell schuin naar beneden gericht tussen lamp en plant door zodat de warmte van de lamp wat omlaag gedrukt word!

Ik vind t een fijn ding :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar pica's... gewoon omdat t kan! :lol:

 

Ik zie t nu pas op de foto dat ik wat gele blad punten heb... te veel BAC bloei?

 

gallery_35970_14795_3487674.jpg

 

gallery_35970_14795_2620820.jpg

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel voeding of hoge ec?? grond erg droog? zelfde probleem kamp ik ook mee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou mn voeding wat omlaag gooien ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik geen tensio... Volgende x misschien....

Weet bij ma dat het niet aan de voeding ligt ik neem de

Volgende keer ook een ec meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johny Sack

 

Ja ik gebruik Tensio... Ik ben er erg te vrede over.. niet meer raden of schatten hoeveel je moet geven, maar t gewoon weten door 1 druk op de knop!

 

@Jeice

 

Dan ga ik dat doen!

 

@Gupsel

 

Niet volgende keer misschien :lol: voor dat geld is t egt te handig om te laten liggen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt shiva, als mijn portefeuille het toelaat zal ik misschien toch eens die honeywells overwegen dan! Bij mij maken die namelijk een pak meer lawaai dan mijn stalenbox (misschien wordt dat in de zomer weer een ander verhaal). Ik zal vanavond nog eens updaten, heb het wat druk gehad laatste dagen! En die tensiometer is inderdaad een aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zijn mooi donkergroen, dus buffer zat, zoals Jeice zegt stappie terug, en straks later die herfst forceren door alleen water te geven de laatste 10/14 dagen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow Krasi!

 

Ze gaan vandaag week 8 12/12 in!

Ik ga de dosis BAC bloei halveren.. en volgende week ofzo ergens beginnen met spoelen! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit!

 

De afglopen dagen me blind gestaard op de toppen en helemaal niet bezich geweest met de rest van de plant...DOM!

Ik zie bijna overal verbrand blad punt, en op 2 plaatsen zijn de bladeren gewoon egt krokant bruin verbrand..

Dit is niet dat verbrand wat komt door warmte van de lamp, maar volgens mij egt van te veel BAC bloei!

Ik zal vanavond wat foto's posten.. lampen zijn nu aan B)

Zou het beter zijn de komende dagen alleen water te geven?

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou volgende week toch stoppen met voeding, planten zijn nog mooi groen. Zou nu helemaal stoppen met voeding geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de info

 

Dan krijgen ze vanaf nu alleen nog water!

Wel nog een keer Bacto meegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten zien er mooi uit , heel erg mooi van kleur wel donker groen zoals je zit op jou foto's

heb ook beetje topic doorgelezen en zie in reacties toch meerdere growers zeggen dat je moet gaan minderen met de bloeivoeding van b.a.c , het is niet omdat het stilstaat in je tentje dat ze meer voeding gaan lusten dat is verkeerd ik zou gewoon vanaf nu alleen maar water geven want ze hebbe voeding zat volgens mij !

 

en die bacto kan volgens mij niet zoveel kwaad verbetert alleen maar het bodemleven =) alleen niet te veel geven he B)

 

Groetjes en suc6 verder

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow Shining..

 

Ze krijgen vanaf nu alleen nog maar water.. maybe volgende week nog een x bacto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's verbrand blad

 

Foto's van uit de zijkant van de tent genomen..

 

tog wel heftig.. jammer dat ik dit niet eerder heb gezien! B)

 

gallery_35970_14795_1567296.jpg

 

gallery_35970_14795_2255910.jpg

 

gallery_35970_14795_969392.jpg

 

gallery_35970_14795_2039870.jpg

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd zonde man, wel kolossale budz in maak, `t zal wel lekker ruiken bij je B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...