Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djalwhy

Jantje heeft last van vochtproblemen.

Recommended Posts

Beste medekwekers,

Jantje woonde in een trailer en Jantje is sinds vorige maand begonnen met een 400W binnenkweektentje in zijn caravan.

In het begin blaaste jantje de uitlaatlucht uit zijn tent in de caravan. Hierdoor kreeg Jantje na verloop van tijd ophoping van vocht in de caravan.

Daarom besliste Jantje om de uitlaat uit het raam te leiden. Het probleem is op dit moment echter dat de o zo kostbare warmte uit Jantje zijn caravan naar buiten wordt geblazen. Het is dus ofwel warmte en vocht of droog en warmteverlies.

Daarom dacht Jantje de uitlaat aan te sluiten op de inlaat om op die manier de lucht te laten recirculeren. Hierdoor zullen de vrouwtjes dan waarschijnlijk weer te weinig verse lucht kijgen.

Kan iemand Jantje helpen dit vraagstuk op te lossen?

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

jantje moet een raamkast/constructie op het raam maken. raam op een klein kiertje, slang op de constructie. geen tocht meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of Jantje moet een ontvochtiger kopen!!

Kan die ook de was droog mee krijgen.

 

greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of Jantje moet een ontvochtiger kopen!!

 

 

....al het water dat jantje aan zijn plantjes geeft...wordt verdampt door jantjes plantjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kouder wordt in december /januari dan zakt de relatieve vochtigheid vaak tot 20/30%.

En dan kan dat extra beetje water in de lucht vaak behaaglijk zijn.

 

Misschien moet je een drieweg klep op je uitlaat maken.

Als het vochtig is dan blaas je naar buiten, en als de vochtigheid laag is dan blaas je naar binnen.

 

 

Carpe(trien) Diem.

 

Wat een eng idee dat ik per week wel 300+ liter vocht afblaas.

Gelukkig heb ik een Phresh filter.

 

greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een eng idee dat ik per week wel 300+ liter vocht afblaas.

 

:huh: ...das maar goed ook...anders heb je zo een zwembad vol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jantje moet een raamkast/constructie op het raam maken. raam op een klein kiertje, slang op de constructie. geen tocht meer.

Dat heb ik al. Maar het gaat over het feit dat ik met die afzuiging naar buiten de warmte uit mijn caravan zuig.

 

jantje moet een raamkast/constructie op het raam maken. raam op een klein kiertje, slang op de constructie. geen tocht meer.

Dat heb ik al. Maar het gaat over het feit dat ik met die afzuiging naar buiten de warmte uit mijn caravan zuig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet jantje zn frisse luchtaanvoer op dezelfde manier fixxen

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet alles naar buiten blazen...gedeeltelijk recirculeren...met een verdeelklep... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas wel op voor de constructie van je caravan.. paar latjes teveel wegzagen en het stort in

Share this post


Link to post
Share on other sites

een lv ontvochtiger kan werken maar denk een plaat voor je raam met daarop een flens waar je de slang weer op doet

 

zou niet in de caravan gaan zagen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals al eerder gezegd. je inlaat op dezelfde manier fixen. niet de lucht binnen in de caravan gebruiken voor je inlaat dus.

haal je inlaat uit hetzelfde raam als je uitlaat als je geen ander raam hebt, of uit de vloer.

 

Zagen in die caravan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat Jantje z'n caravan haha :D

 

Pas op Jantje, als je dit forum z'n beloop laat woon je straks in een rijdende wietkwekerij :huh:

 

OT: als je van zagen e.d. houdt.. maar een luchtvanger is makkelijk gekocht, goedkoop, en als je vindt dat dat je probleem oplost..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wil dat de vocht uit je caravan ga moet je toch een extra af zuigertje plaatsen ja je verlies warmte maar je moet ook zorgen dat je frissen lucht heb

anders gaan de plante dood + jantje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
gedeeltelijk recirculeren...met een verdeelklep... :)

 

Enige oplossing volgens mij of de tent naar buiten en inrichten als hoofdverblijf en de planties de caravan gunnen :P :lol:

 

Hoe is het met de schimmeltjes in de caravan?

Zou goed op blijven letten na dat eerder zompige klimaatje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle info. Dat van die verdeelklep valt zeker te overwegen. Verhuizen zit er voor jantje niet echt in . De caravan is ook eerder een trailer :lol: I love to live here

 

gedeeltelijk recirculeren...met een verdeelklep... :)

 

Enige oplossing volgens mij of de tent naar buiten en inrichten als hoofdverblijf en de planties de caravan gunnen :P :lol:

 

Hoe is het met de schimmeltjes in de caravan?

Zou goed op blijven letten na dat eerder zompige klimaatje :P

 

Veel vochtvreters en een deftige verwarmingsinstallatie en je leeft beter als in een huis en Je werkt je niet dood om je lening af te betalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...