Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robdh

'Toeristen welkom in coffeeshops'

Recommended Posts

Toeristen zijn ook na 1 januari welkom in coffeeshops in Amsterdam. Het nieuwe regeerakkoord van de VVD en de PvdA biedt daarvoor de ruimte, zo zegt burgemeester Eberhard van der Laan donderdag in de Volkskrant. In het akkoord staat dat de wietpas verdwijnt en dat gemeenten een belangrijke rol gaan spelen in het naleven van de regels.

 

Van der Laan zegt minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) te hebben beloofd dat hij de criminaliteit en overlast rond coffeeshops streng zal aanpakken en wietgebruik onder jongeren verder zal tegengaan.

 

Bron: ANP

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt eberhart

 

ziet grote rekbaarheid in het accoord :D

 

 

jongens...

face it

 

het hele plan gaat niet door

 

....... een glas en een plas ....en alles blijft zoals het was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...

Toch vind ik dat uittreksel weinig goeds

Namelijk als je nou een aanvraag indient weten ze alsnog precies wie er smoked!

Ik vind dit een beetje doortrapt.

Mag inderdaad hopen dat het zo blijft als het was.

Maar als een tourist dat niet hoeft in a'dam straks waarom wij wel, ik voel hier jurisprudentie.

Tevens het in rekening brengen voor het aanvragen van een uittreksel (met daarbij als doel om iets illegaals te doen vervolgens)

Lijkt mij het zelfde als de wietpas dus. REGISTRATIE ! en ga er maar van uit dat elk uitruksel word geregistreerd..

Maargoed we zullen het wel weer zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gvd.. heel netwerk opgezet met de plaatselijke hangjeugd.. zitten ze straks WEER zonder inkomsten.. terwijl ze net gewend zijn bakken met geld te verdienen.. hopelijk gaan ze gewoon weer bij de Appie achter hangen.. en geen overvallertje spelen omdat ze het geld nu gewend zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

legalisatie staat om de hoek

nu ligt het hele veld weer open

 

 

drammen en vervelend doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Eberhard niet teruggefloten wordt, dan ben ik reuze benieuwd wat ze in Limburg gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, toch teruggefloten

 

bron

 

Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam heeft geen toestemming van minister Ivo Opstelten van Justitie om toeristen toe te laten in coffeeshops. De burgemeester is 'voorbarig' met zijn conclusie dat het regeerakkoord daarvoor ruimte biedt, stelt het ministerie.

 

Van der Laan zei vanochtend in de Volkskrant dat coffeeshops in de hoofdstad open blijven voor toeristen. In het regeerakkoord staat namelijk dat alleen inwoners van Nederland toegang krijgen tot coffeeshops, maar dat de controle daarop 'gefaseerd' en 'in overleg met de betrokken gemeenten' zal worden ingevoerd. Volgens de burgemeester kan dat maar een ding betekenen en wel dat de shops gewoon open blijven in Amsterdam. Jaarlijks bezoeken ruim anderhalf miljoen toeristen een coffeeshop in Amsterdam. Hen weren zal leiden tot meer straatverkoop en overlast, stelt Van der Laan. "Die anderhalf miljoen toeristen gaan niet zeggen: dan maar geen wiet. Die zwermen uit over de stad op zoek naar drugs. Meer straatroof, ruzies over nepdrugs, geen controle op de kwaliteit van de drugs - alles wat we hadden aan ellende komt weer terug."

 

Een woordvoerder van Opstelten is het daar echter niet mee eens en stelt tegenover de NOS dat er inderdaad maatwerk zal worden toegepast, maar dat nog moet worden uitgewerkt hoe dat uitpakt. Het ministerie zal overleggen met gemeenten die behoefte hebben aan maatwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

legalisatitie om de hoek.. en dan 4e straat links, alsmaar rechtdoor, net voor de T-splitsing rechts, en dan moet u het daar nog maar een keer vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als toeristen komend jaar niet meer worden toegelaten, dan c'est fini met Amsterdam.Andere steden zoals Barcelona gaan het overnemen, wat ze nu al in feite doen.In de Social Clubs kan je goedkoper inkopen doen & het weer is ook tig malen beter.

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens, als je je beseft wat die Asscher allemaal in A'dam geflikt heeft, dan moet je je toch beseffen dat die criteria voor wietverkoop ook gewoon daar gaan gelden. 'Gunnen' noemen ze dat tegenwoordig. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik als toerist dan legaal in spanje mijn wietje kopen ?

tuurlijk . daar zijn ze niet zo moeilijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af wat ik zou moeten zeggen als ik een uitreksel haal,

aangezie ze dit altijd vragen.

Niet dat ik een uitreksel zal halen voor een natuurproduct aangezien ik dat krankzinnig vind ,

maar als men zegt het voor wiet te kopen gebruiken komt er dan niet meteen een soort kruisje in je database?

 

Ik vind het een raar idee en accepteer deze onwaarschijnlijk krankzinnige vertoning niet.

Pasjes of niet of wat dan ook, i keep smoking legaal of illegaal. :D

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja..... als je er niet in gelooft dat het kan ....... gebeurt er ook niks he

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nederwierie

 

Gewoon zeggen dat je zeker wenst te weten dat je bestaat, want dat is heel de point van zo'n ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ponix,

Ik heb mn id kaart al :P

Zelf vind ik het zwaar belachelijk dat ze eerst komen met een wietpas met uitreksel en al,

iets wat je bij leningen aanvragen ziet maar niet bij een natuurkruid.

De wiet word illegaal aangevoerd maar men wil wel dat mensen zich registreren om het te kunnen kopen.

 

Beetje vreemd allemaal,

ik ben bereid mn id kaart te laten zien op zn allerhoogste uitzondering, maar niks geen kopietjes maken.

Mn bsn nummer staat er ook op, ik zou zo gek zijn dat in combinatie met een officieel uitreksel achter te laten bij een shop.

Zelfs al zou ik achter de wietpas staan zou ik op dat punt me nooit registreren. Wie weet wat men met je uitreksel en kopie van je idkaart doet.

 

Of het word legaal of ze geven me een oldskool memory terug,

namelijk langs de huisdealers waar het goedkoper is.

Ook die tijd was leuk, hoe stiekemer ik het rookte hoe stoneder ik werd van de spanning :P

Die oldskool sfeer dat je bij de dealer binnen zat te roken en er elke keer mensen wiet kwamen kopen.

Ik heb er veel mensen leren kennen destijds, wat dat aan gaat is het een sociale aangelegenheid bij een huisdealer.

Je komt de meest interesante mensen tegen als de dealer enkel wiet verkoopt.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me af wat ik zou moeten zeggen als ik een uitreksel haal,

aangezie ze dit altijd vragen.

Niet dat ik een uitreksel zal halen voor een natuurproduct aangezien ik dat krankzinnig vind ,

maar als men zegt het voor wiet te kopen gebruiken komt er dan niet meteen een soort kruisje in je database?

 

Ik vind het een raar idee en accepteer deze onwaarschijnlijk krankzinnige vertoning niet.

Pasjes of niet of wat dan ook, i keep smoking legaal of illegaal. :P

 

Nw

 

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Uittreksel-GBA.htm

 

In de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (GBA) staan de gegevens van de Nederlandse bevolking. Vroeger heette dit het Bevolkingsregister. Gemeentes verzamelen de gegevens die hierin staan. Soms veranderen uw gegevens, bijvoorbeeld als u verhuist. U kunt ook uittreksels uit de GBA opvragen. Deze heeft u bijvoorbeeld nodig als u zich inschrijft voor een opleiding. Een uittreksel GBA is een verklaring dat u staat ingeschreven in de basisadministratie van de gemeente. Op het document staan de persoonsgegevens die bekend zijn bij de gemeente. Zoals uw adres.

 

Instanties kunnen u soms om een uittreksel vragen. Bijvoorbeeld als u zich inschrijft voor een opleiding. Of als u een uitkering aanvraagt.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

°°°

 

niemand die jou vraagt waarom je een uitreksel haald :) ...

 

laat staan dat die argumentatie die je zelf zegt genoteerd wordt.... :lol: ...of zelf genoteerd mag worden...laat staan opgeslagen....fabeltjes... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kan je dan in Spanje legaal wiet kopen?

Want ik weet er enkel growshops zijn, geen coffeeshops zover ik weet.

 

Grts! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn `social clubs`.. en die kan je zien als een soort van coffeeshops :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

in spanje zijn ze in ieder geval een stuk rationeler en relaxter omtrent cannabis

het wordt tijd dat nederland ook weer wat chiller wordt

mja dewiet pas is van de baan .. erg mooi trouwens haha

dus lobbyen maar voor die legale teelt ......

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja..... als je er niet in gelooft dat het kan ....... gebeurt er ook niks he

 

Ik geloof al jaren dat de wereld een betere plek word, het word alleen maar slechter dus ik ben gestopt met geloven.

Ik heb mijn geloof omgezet in ondernemen. Tot nu toe heb ik meer aan mijn zaken die ik onderneem dan het afwachten

en geloven dat iets wel of niet gaat gebeuren.

 

Sommige mensen dromen teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je verdient je scheel met wiet kweken dus ... . fijn . prima . jouw ding ..

er zijn er alleen meer die het gewoon legaal willen hebben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet ik als Nederlander de moeite nemen om een uittreksel bij me te dragen als een toerist gewoon binnen kan wandelen in Amsterdam....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...