Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietlutvlierefluiter

overkill ventilatie voor de zomer

Recommended Posts

Beste mensen ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, ik heb al

heel wat theorie gelezen in sticky's hier op het forum en ik zou graag nog advies

krijgen voordat ik veel geld uit ga geven en van de zomer er achter kom dat ik een te kleine

afzuiging heb gekocht.

 

Ik ben van plan 2 kasten te laten draaien. 1 overdag en 1 snachts,

de kast die overdag draaid kan van de zomer dus behoorlijk warm worden.

Het gaat om 2 x 400 watt in een ruimt van 1.5 meter hoog sog ontkieming op 12/12.

Bedoeling is dat de plantjes niet hoger worden dan 60 tot 80cm hooguit, 25 tot 30 op 1m2.

Ik heb in de sticky's gelezen en wat ik heb begrepen is het advies " net zoveel kuub als watt plus 20%.

Nou zat ik te denken om gewoon ipv 20% overcapaciteit 100% overcapaciteit te nemen of misschien nog meer,

ik wil dus gewoon niet lopen klooien met de temperatuur en het liefst dat het hok in 5 seconden leeg gezogen word

als het te warm wordt.

 

Nou wat is nou echt overdreven en wat is een geinige overkill die mijn hok met 400 watt in 5 seconden leeg blaast?

ik heb al wat theorie gelezen maar ik kom er niet uit met al die formules.

Share this post


Link to post
Share on other sites

700m3 in het dagtentje?

 

enkel als de omgevingstemp 25 graden is blijft het moeilijk koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de aangevoerde lucht ook warm is (zoals in de zomer), dan kan je wel harder gaan afzuigen, maar dan trek je alleen maar sneller warme lucht binnen. Pointless. In de zomer is de kunst om je aangevoerde lucht koel te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klimaat is belangrijker dan lumen.

Ik zou de 400 wat overdag op een groter oppervlak laten schijnen ( = al minder warm) .

eventueel alles op savonds zetten.

andere optie is een cooltube voor overdag te nemen, of een envirolite voor de overdag kweek.

 

sommigen zweren bij high outout tl buizen in de zomer.

 

je kan ook een ras uit zaad zetten in je overdag hok.

zaad kan beter tegen hoge temperaturen.

een 90% sativa al helemaal.

gewoon de sativa terug blijven binden tot en met week 5.

groot blad verwijderen , en veel vertakkingen op kleine hoeveelheid kobieke centimeterproduceren= veel kleine topjes zonder dat je gewas te hoog wordt.

een ventilator op de bulb gericht (, de ander tussen de lamp en de toppen van het gewas.)

 

ach .. het kan allemaal , en er 10000 wegen naar Klaphoedjesveen, via Rome

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn idd heel veel opties... ik ken mensen die op zolders kweken in de herfst/winter gewoon, en in de zomer doen ze er cooltubes op, anders wordt de temp abnormaal hoog.

 

 

su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...