Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goodspeed

Hennepzaad voorkeur vogels ?!

Recommended Posts

Heej Guys!

Zo dit jaar ga ik weer beginnen met een klein plantage. Ahum...iniminie klein B)

Ik zet bij mijn vriendin in de tuin 5 planten (waaronder een mannelijke). (Haar moeder vindt het mooie planten). De zaadjes zouden morgen binnenkomen. Maar back 2 the point:

 

Ik wil dit jaar één vrouwelijke plant bestuiven en die bij mij thuis zetten. Vorig jaar had ik weed, dit jaar wil ik zaadjes proberen. Maar nu de vraag: Hoe zit dat met de birdies ??? Vreten de vogeltjes mijn zaadjes niet op als ik een dagje niet thuis ben ??!!!

 

Klinkt ironisch..maar stel voor dat je plant leeggeplukt wordt door een stel highe merels ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een kas als je dat kan regelen, of hebt.

 

Of natuurlijk een vogelverschrikker. :lol: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat vogels interesse hebben in die zaadjes. Als die vogels langs zo'n plant vliegen, dan gaan ze gelijk high in de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een net vind ik gwn te veel kutten.. B)

Als het een keer te hard regent wil ik em makkelijk kunnen verzetten..vandaar.

Ehmm..en ruimte voor een kas heb ik al helemaal niet.

 

Nou ja..is er dan NIEMAND bekend met het kweken voor zaad, buiten ?! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel hoor........... Ik kan je gerust stellen. Heb je wel eens een bestoven plant gezien op het eindstadium? Dat barst van het zaad, zelfs al eten vogels ervan (wat ik niet gezien heb), je hebt zoveeeeeeel zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het voorgaande bevestigen - ik heb jaren planten bij m'n ouders in de tuin gehad en die tuin had een enorme populatie mussen, merels en duiven.

Ik kweekte regelmatig nieuwe zaden en heb van onze gevleugelde vrienden nooit de minste last of schade ondervonden.... :lol:

 

Greetz, B)

 

Seraph.

songbird.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan die antwoorden heb ik tenminste iets !

 

Alweer bedankt dan maar jongens B)

 

Cya - GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet in ieder geval dat parkieten hennepzaad eten, ik weet niet of mussen en merels dat ook doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...