Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

Knakken, buigen, plompen, 10x PP onder de 1000DE

Recommended Posts

Dank je BC!

 

Ik heb dit zelf ook nog nooit gezien :lol:

De bedoeling was nog twee weken en twee dagen, maar misschien toch wat langer.

Ik weet niet wat ze nog gaan doen.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk Jeice. En bedankt voor het linkje naar jouw verslag!

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 41 12/12

 

Temperatuur max. 29

Temperatuur min. 23

LV rond de 50%

 

Om het verslag zo compleet mogelijk te houden vermeld ik alles wat goed en fout ging. Al is het maar voor mezelf....

De laatste week dronken ze wat minder en wat meer rode stelen. Vermoedelijk toch wat overvoeding.

Gisteren (van onderen) 9 ltr afgezuurd water gegeven + 25 ml zym + 25 ml Cannaboost + 5 ml Rhizotonic. PH 6,2

Dat vonden ze schijnbaar zo lekker dat ze meteen weer zijn gaan drinken en er net effe frisser bijstaan.

Vandaag dus nog een keer gedaan, maar dan alleen van boven met 10 liter totaal, zelfde toevoegingen.

Ik laat ze nu lekker indrogen en dan morgen of overmorgen de volle laag plompen met EC 1.4 + 5 ml PK13/14.

 

Topvorming is hard doorgegaan met dikke puisten.

Lichte verkleuring zichtbaar van grote fanleaves van 1 plant rechts achterin. Dat was al langer aan de gang.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Watzeggie!

 

Ziet er mooi uit! De ervaring/ verhalen die ik ken over PP is dat het varieert tussen de 63 en 70 dagen. Rooie stelen is toch stress ergens van, misschien de te snelle temp daling van 29 naar 23? Jij zuigt natuurlijk van buiten aan. Check het even, jij zal het sneller weten dan dat ik het doe vanachter mijn PC :lol:

 

Keep 'm green, en verwen ze maar flink :rolleyes:

 

Groeten,

Beamer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Beamer!

Ik denk zelf dat dit het gevolg is van wat overvoeding. Ze dronken ook even niet zo veel meer vorige week.

Temperaturen en het verloop ervan met lamp aan/uit zijn nog steeds perfect. Ook met de kou van vandaag.

Zuipen doen ze weer als Patty Brard, maar wel wat meer bruine bladrandjes. Het einde zit er ook een beetje aan te komen.

Hooguit nog drie weken denk ik. Dan zouden ze 9,5 weken 12/12 staan.

Ze staan nog steeds op een EC van 1.4. Morgen misschien weer eens wat foto's. Ziet er leuk uit nu en ze ruiken heerlijk :rolleyes:

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

K@tzooi; gisteravond spint ontdekt. Het ging ook te gemakkelijk allemaal.....

Gelukkig op slechts 5 bladeren aan de voorkant van het hok. De bladeren hadden wat witte en gele stippen.

Deze heb ik eraf geknipt om ze onder de loupe te bekijken en idd. Per blad 2 tot 3 van die viespeuken.

 

Nu ze niet zo lang meer moeten gewoon niets doen?

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, niks meer aan doen, gaan geen noemenswaardige schade meer aanrichten, alleen na deze ronde zal je echt grondig moeten schoonmaken, naden, kieren, koolstoffilter, potten allen inclusief.....terminaten die handel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Krasi!

Hier hoopte ik al op, maar zag het alweer helemaal mis gaan in deze kritische periode :lol:

Ik zal dan flink moeten nevelen in die oude houten keet. Is Dettol afdoende?

Helaas even geen tijd voor een foto-update....

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen man, pas als je toppen ingekapseld worden komt je oogst in gevaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dettol is goed voor de ruimte, maar ik zou toch het nieuwe gewas goed preventief behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook bedankt voor de geruststelling Jeice! Net wezen kijken en er was niet veel bij gekomen.

Slechts op twee bladeren een paar van die krengen. Ik heb ze platgedrukt, geëlektrocuteerd, in de brand gestoken en toen in een baan rond de aarde geschoten.

Inkapselen van de toppen zit er dus gelukkig niet zo snel in. Verder zal er nog wel wat onder het bladerdek zitten waar de herfst nu goed is begonnen.

 

Zat nog even naar jouw foto's te kijken en het valt op dat die van mij totaal anders afbloeien. Veel meer foxtailachtige dingen of zo. Ook al erg veel bruine haartjes op de dames.

Het zo zomaar kunnen dat ik 'iets' heel anders heb staan in mijn hok. De herfst zit er ook al lekker aan te komen.....

 

@Krasi, ga ik doen met die Dettol en verder alles ontsmetten. Ik had deze wel ontdaan van spint door ze (een minuut lang) te verzuipen in een emulsie van Dislike. Dat een paar keer herhaald tot vlak voor de bloei.

Ik had gehoopt er helemaal vanaf te zijn. Maar goed dat ze niet eerder terugkwamen. LV is pas sinds kort onder de 40%......

 

Op het moment drinken ze meer dan ooit :lol:

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is ook de herfst aankomende... ik doe de 10e weer een update en de 20e. Dan gaan ze om.

 

Maak met schoonmaakazijn schoon, en daarna met detol, werkt perfect maar hou ook rekening met eitjes bovenop je aarde.

 

Een paar beestjes op het blad is ver weg van een plaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het maar een paar planten zijn , kan je ze met een stofzuiger schoonzuigen ( ik heb het zelf nooit gedaan , maar heb ik weleens gehoord van andere )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes voor 't planten kopje onder in de Brimex dopen.

 

- Weekje erna spuiten met PVP.

- Weekje daarna met Bayer Spint (Dikke overdosering 2Gr/L) Je zal dag erna hier en daar wat witte aanslag op je bladeren zien, maar dit trekt vanzelf weg. Niet bang zijn voor overdosering, ik kwam er per ongeluk achter (verwarde

0,4ML met 4gr...) Resultaat: nooit spint gezien. Planten bleven er goed uit zien en lekker doorgroeien. Dus daarna altijd maar zo gedaan.

- Weekje daarna weer PVP.

 

In je onderbroek je hok in op badslippers (geen buitenschoenen oid). Boel schoonhouden.

 

=

 

Geen spint :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok ziet er mooi vol uit! goed bezig.

Fokkop van die beestjes man, succes en hopelijk blijven doe krengen weg!

groetjes Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

weinig plaatjes ,veel gelul

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik houd niet van lullen dus kom op met die plaatjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips en overige reacties!

Morgen weer eens wat foto's. Ik krijg mijn camera bijna niet meer naar binnen tussen de toppen door :lol:

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver zijn de planten ontwikkeld voordat je dat knakken begon?

Ik krijg het nog niet goed voor elkaar.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zappie,

Eerst lekker voorgroeien totdat ze zo'n beetje bij de 10e internode zijn en dan tussen de tweede en de derde knakken.

De meesten knakken de hoofdstam niet, maar doen alleen de zijtakken, eventueel na toppen of fimmen.

Moet je wel durven die hoofdstam, maar eigenlijk komt het altijd goed. Zelfs als ze opensplijten komt het nog goed.

In dat geval zijn ze mogelijk wel even wat vatbaarder voor ellende als TMV e.d. ..

Wat ik nu doe is eerst flink knijpen, dan een paar keer nagel erin zetten en dan voorzichtig om je vinger buigen totdat ze mooi in evenwicht blijven hangen.

Als ze te ver doorhangen even een stokje eronder en een dag later blijven ze in die stand op eigen kracht.

 

Wel lekker om er nog een paar op de reservebank te hebben staan.

Daarna knak je zijtakken die als een razende omhoog komen, wanneer deze lang genoeg zijn.

 

Knak ze!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 48 12/12

 

Eindelijk weer een foto-updatetje. Was even niet in de gelegenheid de laatste week en zo veel veranderde er ook niet tot gisteren.

Gisteren is het grote zuipen tamelijk snel gestopt. Ze zitten vol.....

Tot nu is er ook niks aan de voeding veranderd: EC 1.4, PH 6.2 met de gebruikelijke toevoegingen inclusief een scheutje PK 13/14 van 5ml per 10 liter.

De lamp hangt op z'n hoogst met 70cm boven de toppen. Dit uit angst de toppen te verbranden die hun warmte niet meer zo goed kwijt kunnen.

 

De spint heb ik niet meer gezien. Gelukkig waren het er heel weinig! De herfst komt er lekker in en ik verwacht ze niet al te lang meer te laten staan.

Het is opmerkelijk hoe snel het is gegaan de laatste week. De toppen vooraan bleven lang achter, maar zijn heerlijk aangedikt.

Het ruikt megalekker :lol: Ik ga zo nog even terug om ervan te genieten.

 

Om dit magische moment goed vast te leggen heb ik er wat meer gemaakt dan gewoonlijk. Zelf heb ik dit nog nooit live gezien...... :rofl

 

gallery_36149_14899_174339.jpg

 

gallery_36149_14899_157141.jpg

 

gallery_36149_14899_209026.jpg

 

gallery_36149_14899_191171.jpg

 

gallery_36149_14899_139555.jpg

 

gallery_36149_14899_219204.jpg

 

gallery_36149_14899_121445.jpg

 

Door de groothoeklens lijkt het hier veel minder dan het is.....

gallery_36149_14899_212030.jpg

 

gallery_36149_14899_102377.jpg

 

gallery_36149_14899_120031.jpg

 

gallery_36149_14899_164747.jpg

 

gallery_36149_14899_299580.jpg

 

gallery_36149_14899_192523.jpg

 

Verder weinig toe te voegen. De eerstvolgende (Kleine) waterbeurt is uitsluitend water met wat zym en het laatste restje Cannaboost gaat er doorheen.

 

Ik heb geen idee wat eraan hangt. Wat mij betreft kunnen ervaren kwekers al wat roepen over het eindgewicht.

 

Groeten,

 

Een blije Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij liep 1 dagje voor of achter op mij???

 

ziet er lekker uit hoor!

 

van mij krijgen ze tot de 20e.

 

gezien het formaat van je hok denk dat je over de kilo gaat 1.15

perfect formaat voor die lamp, en dat bewijs dit kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG, prachtig om te zien! kan ik nog wat van opsteken en die stuctuur, je kan er blijven naar kijken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Jeice en Sir. Smokelot!

Nog iets meer dan een week denk ik, of totdat er gele blaadje uit de toppen komen.

Meer dan een kilo lijkt mij wel heel erg veel, maar sluit het zelf niet uit. Ik weet ook niet echt hoe compact ze zijn.

Ze puisten nog steeds door :lol:

Aan de linkerkant zijn ze wat minder dan rechts.... Hoewel ik niet weet wat er nog onder de bladeren zit.

Ik zie wel op tegen het knippen. Ben nu al aan het kijken wat de beste aanpak is. Alles moet in dit hok gebeuren.....

 

Jij succes gewenst de laatste weken!

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...