Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Green_poison

batguano kalong (poeder) + Bloombastic.

Recommended Posts

Hoi,

 

Zou het aan te raden zijn Batgunao kalong poeder als topdressing te gebruiken en na 5 dagen te starten met Bloombastic?

 

Of zouden ze hier door teveel voeding door krijgen.

 

Of omdat de batguano kalong na verloop van tijd pas vrijkomt en de bloombastic veel sneller opneembaar is geringe kans op te veel voeding?

 

Substraat is lightmix.

 

 

Wat is jullie mening, ervaring over deze combinatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mitsz van der Kamp: Waarom geen vloeibare.....

Nou ik wil geen vloeibare guano gebruiken.

De bedoeling zou zijn voor een van de volgende ronde deze guano door de grond te mengen (lightmix) en zo opwaarderen.

 

 

Maar dat is de vraag niet

 

M'n vraag is of dat je deze 2 goed kan combineren.

 

Batguano als topdressing en het gebruik van bloombastic.

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het nooit meer doen.

 

Even terugschakelen...

 

Je gebruikt een middel dat pas na maanden werkt: Guano poeder. Je wil het combineren met iets dat werkt als een raket.

 

Je vraagt aan ons wat de beste werkwijze is, maar je hebt een marge van maanden.

 

Zoveel antwoorden zul je ook krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem hoor.

 

 

Dus volgens jou brengt het geen meerwaarde met zich mee?

 

Kzal het wel zien dan

zo niet pech, volgende keer meteen onder me substraat mengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, maar je weet niet hoeveel je Guano al afgeeft. Kan maanden duren zoals je al zei.

Als je volgend jaar wat aan die guano wil hebben, moet je ´m nu in de grond spitten.

 

Als je vloeibare guano hebt, weet je zeker dat ze wat geeft en dan kun je af en toe een "tikkie" geven met die bloombastic.

 

Leek me de beste oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ver ben ik nog niet met die bat guano.

 

En zou graag over paar rondes volledig bio gaan.

 

Laat het me anders verwoorden.

Heb nog een hele hoop atami voeding staan.

 

Tegen volgende ronde zou ik dus de gauno door me aarde wille mengen.

En ook men eige guano thee maken.

 

(van de guanokalong site):

Guanokalong poeder geeft sneller mineralen af, in ca. 3 maanden tijd.

Meng Guanokalong met de aarde voordat de planten er in worden gezet.

Staan de planten al in de aarde, dan de guano over de aarde strooien en licht onderharken.

 

3maand later....

over 6weken kan ik starten met nieuwe ronde..... Kan ik dan beter deze grond herbruiken voor 3/4 en 1/4 vernieuwen?

dan zit de guano er een 7-8 weken in. 55gr per 11L pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter die all mix meegeven.

En thee maken van die guano in de bloei fase.

teveel Guano is niet goed in de bodem voor groeiende planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nighthaunter: all mix als substraat of??? Heb nog een 8 tal zakken lightmix liggen en wil deze eerst gebruiken en die wou ik dan opwaarderen met de batguano (poeder).

En dan in een latere fase zou ik dan over stappen op bio. Maar dan spreken we over een aantal kweken later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

All mix is bat guano.vispoeder, katoenzaad poeder, palmboom as, vulkanische aarde.

Daar waardeer je je light mix mee op.

Door bacteriën en schimmels toe te voegen en melasse creëer je bodemleven die gaat zorgen dat je vaste voeding guano kalong mix verwerkt word.

De plant kan signalen geven en het bodemleven sturen.

Zo kan de plant zelf extra voeding nemen mocht dat nodig zijn.

Gewoon ff bac bio bloom kopen 15 euro om bij te voeden.

Kijk in sannieshop bij guano kalong voor die mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nighthaunter: Hier heb ik wat aan. Als ik met die dinge van start ga mag ik je dan pm sturen voor iets meer info?

 

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wat er op sanniesshop staat:

 

Bio Grow Complete organics (2-5-3)

De Bio Grow complete organische voedingsmix is in samenwerking met Femeg – GK-Organics ontwikkeld. Deze mix bestaat uit een combinatie van Guanokalong poeder met GK-Organics producten zoals: sea weed powder, palm tree ashes, cotton seed powder, fish powder en volcanic loam. Deze unieke mix staat garant voor een volledig organische NPK waarde aangevuld met een flinke hoeveelheid aan sporen elementen.

Voor een lichte bemesting adviseren we 0,5 liter op 50 liter aarde te gebruiken, voor een medium zwaar bemeste grond mix 1 liter door 50 liter aarde en voor een zwaar bemeste grond 3 liter op 50 liter aarde.

 

Je bat guano is om thee van te maken wanneer mensen pk booster geven kun jij een thee booster geven.

Door dat spul in een kous te doen in een emmer water samen met zo een aquarium bruissteen kun je de vaste stoffen oplossen.

Het is denk ik wel geconcentreerd spul dus je moet het mixen met water.

 

Dit is wat erover batguano staat:

 

NPK 2-15-2

Afkomstig van natuurlijk gefermenteerde vleermuizenpoep uit de grotten van Indonesië. Dit product staat garant voor:

Natuurlijke stikstof, fosfor, kalium, magnesium, calcium en andere organische elementen,

Het meest belangrijke element is fosfor. Fosfor speelt een belangrijke rol in hoe planten groeien en functioneren. Fosfor helpt de plant tijdens fotosynthese en de verbranding (ademen), zaailingen en wortels groeien sneller en fruit en vrucht worden optimaal gevormd als er genoeg fosfor aanwezig is.

Gebruik :

Voor het aanplanten 2 cupjes Guanokalong Powder mengen door 15 liter aarde.

In een later stadium als topdressing over de aarde verdelen en inharken

Guano-Tea mix 2 cupjes door 1 liter lauw water (max. 60°). Deze oplossing gedurende 24 tot 48 uur meerdere malen per dag flink roeren/bewegen. Na de verstreken tijd de oplossing filteren.

Jonge planten en gewortelde stekken 0 tot 5 ml per liter water mee geven.

Tijdens de groei 10-50 ml gefilterd extract per liter water mee geven.

Tijdens de bloei 10-100 ml gefilterd extract per liter water mee geven.

Wanneer mycorrhiza schimmels gebruikt worden is het verstandiger niet de guano door de aarde te mengen maar in latere bloei in te zetten. Mycorrhiza koloniseert niet goed op fosfor rijke bodems.

 

Teveel P dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...