Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mr.bombastic

voeding bij tuincentrum

Recommended Posts

hallo ik had gehoort da je bij een tuincentra ook pervecte voeding kan hallen ze hadden het over miracle grow heeft iemand ervaring??

 

of wetten mensen nog wat voedings sotffen bij een tuincentra dat ook perfect is te gebruiken? iemand ervaring of tips geef ze effe want ik kan vanaf hier namelijk moeilijk op mij fietsje naar de growshop gaan want da is nogal ver.

 

help effe als je iets weet.

 

 

mzzl B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in topic over npk verhoudingen staan de verhoudingen van iniedergeval 2 merken, kijk vergelijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites
thnx iemand nog meer reacties

ja.. je moet eens kijken bij de boerenbond voor wortel force, goedkoop en effectief voor de groei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik heb hier voeding staan met de waarden van 7-5-6 en het is geen pokon weet iemand of die een goed of een redelijk goedje is??

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo ik heb hier voeding staan met de waarden van 7-5-6 en het is geen pokon weet iemand of die een goed of een redelijk goedje is??

het is dus wel voor de groei.. maar of t goed is.. test t uit op 1 plant en op de andere een "growshop voeding" kijken welke t beste naar voren komt B)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap dat niet B) . mensen zegge dat pokon zo slecht is!! nou ik gebruik pokon en er is niks mis met mijn plante ze groeie gewoon goed dus zo slecht is het dan volgens mij niet hoor?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 je hebt geen ervaring met groeien

2 het gaat om de opbrengst en die word door pokon beinvloed

3 pokon is niet gemaakt voor hennep plantjes

maar volges mij kan het bij jou geen kwaad ik bedoel jij doet het toch niet voor de opbrengst toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke voeding kan je nou halen bij het tuincentrum? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo doe ik het alleen voor de lol B) ik doe het ook cker wel voor de opbrengst hoor. kijk ik vind het leuk om te kweken. maar uiteidelijk gaat het om de opbrengst :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeacht welke kunstmest je gebruikt, zullen je planten mits de NPK verhouding van de kunstmest enigszins klopt ALTIJD goed groeien.

Maar dàt zegt nog niks over wat er zal gebeuren als je die planten ook droogt en rookt.....een aantal kunstmesten bevatten stoffen die blijven hangen en verdomd giftig zijn als jij ze in je systeem krijgt. :lol:

 

Wiet die verkeerd gekweekt is.

 

Klassiek is de "Nitraatwiet".

Er bestaan diverse soorten stikstof - één ervan is "nitraatstikstof".

Sommige kunstmesten (zoals Substral) bevatten zéér hoge dosissen nitraatstikstof.

De kweker die een dergelijke kunstmest gebruikt, loopt het risico dat het nitraat zich opstapelt in de planten.

Wanneer dergelijke wiet geconsumeerd wordt - zet het opgestapelde nitraat zich om in "nitriet".

Nitriet belet de zuurstofopname in het bloed - het bloed bevat daardoor te weinig zuurstof om het lichaam toe te laten goed te blijven functioneren.Het hart probeert dit automatisch bij te regelen en verhoogt de bloeddruk - intussen krijgt de gebruiker wél nog steeds zuurstofgebrek in de hersenen, wordt daardoor onsamenhangend, duizelig en bijzonder misselijk (met de nodige paniek tot gevolg, etcetera...) - doorgaans valt de bloeddruk dan plots weer als een baksteen naar beneden en volgt een complete black-out.

Zéér gevaarlijk !

Behandeling : probeer ook suiker en Vit.C - betert 't niet, laat dan iemand een dokter bellen....

Preventieve behandeling : weet wat je koopt of kweekt.

 

Zo'n flessie Substral, Pokon of soortgelijk spul - komt misschien iets goedkoper/gemakkelijker uit - maar men moet zich maar eens afvragen of de besparing een hersenletsel waard is.... :ph34r:

En vooraleer d'r hier weer eentje post dat hij al dubieus spul gebruikt heeft ZONDER gevolgen :ph34r: : sommige giftige stoffen blijven in je lichaam hangen en slaan pas toe als er een bepaalde concentratie is bereikt. B)

 

 

Greetz, :ph34r:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
welke voeding kan je nou halen bij het tuincentrum?

 

Veel soorten gedroogde dierlijke korrelmeststoffen - waarvan sommige héél geschikt zijn voor wietkweek, bvb. Guanomestkorrels 14/7/5.

 

Dergelijke korrels zijn Bio en je kunt ze oplossen in water (1 dag laten staan).

Zeker bruikbaar voor teelt op aarde. :lol:

 

Greetz, B)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie weet er iets van die voeding genaamd degro?? iemand heeft mij dat aangeraden om te kopen.(niet dat ik hem niet vertrouw ofzo) maar ik wil nie dat ik net als eerst( ik had toen pokon, wat kei slecht blijkt zijn)van die voeding koop die slecht voor de planten is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zit Seraph verdorie een heel pleidooi te houden waarom je niet van die goedkope tyfzooi moet gebruiken en wat is de eerstvolgende vraag...............Ik wor hier zo moe van..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo??? heeft die Seraph iets over degro gezegt dan. B) nee volgens mij nie hoor. ik snap denk ik wel wat je bedoeld enzo. dus degro is cker ook nie goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen iedereen doet t verschillent en heeft/ontwikkelt zijn eigen technieken voor een goeie opbrengst, dus kzou zeggen probeer lekker op je planten en kijk welke t best wordt, zo ontwikkel je jou perfecte kweekstyle en zal er misschien wat oogst mislukken, maar daar word je ook wijzer uit en zal t de volgende kweek steeds bter gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de post van seraph geleze? volgens mij kweek je niet meer als je hersenletsel hebt opgelopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...