Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sologreen

JB: op zoek naar de ultieme moeder

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben op zoek naar de ultieme jackberry moeder. Hiervoor zijn 14 dagen geleden 50 stuks JB regulier ontkiemd. De eerste 14 dagen is alles in 1 liter potjes gegaan met wat lightmix en water en onder plasma. Gisteren is de hele handel overgepot in 4 liters met lightmix en ongeveer 40% wormenmest en een scheut water. Nu staan ze onder 2x plasma.

 

De bedoeling is om de selectie man-vrouw te maken op basis van de voorbloei in week 4-5..zijn er mensen die ervaring hebben daarmee? Dit is de eerste keer dat ik uit regulier zaad ga kweken en een moeder selecteer, dus nuttige tips van mensen met ervaring zijn welkom.

 

foto's:

gallery_29076_14863_335224.jpg

gallery_29076_14863_928645.jpg

gallery_29076_14863_837660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroege bloei-inzet betekent niet perse snel klaar.

selecteer op basis van daadwerkelijk nuttige feiten : einde bloei is wellicht meer van belang voor jou?

Je selecteert op basis van de huidige omstandigheden...de ultieme moeder bestaat niet , alleen in jouw set-up.

kans is wel groot dat als je selecteert op smaak en werking dat anderen er ook wat aan hebben.

Kies de lekkerste , of de sterkste is mijn idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroege bloei-inzet betekent niet perse snel klaar.

selecteer op basis van daadwerkelijk nuttige feiten : einde bloei is wellicht meer van belang voor jou?

Je selecteert op basis van de huidige omstandigheden...de ultieme moeder bestaat niet , alleen in jouw set-up.

kans is wel groot dat als je selecteert op smaak en werking dat anderen er ook wat aan hebben.

Kies de lekkerste , of de sterkste is mijn idee.

 

Je hebt mij verkeerd begrepen. Natuurlijk wordt geselecteerd obv einde bloei. Man- vrouw selectie! Dat wil ik doen obv voorbloei. Iemand ervaring mee? Dan kan ik namelijk na 4-5 weken 18/6 de mannen eruit vissen en de dames afbloeien in mijn bloeihok.

 

Er zal trouwens regelmatig geüpdate worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ik begreep je verkeerd.

Ik zou zsm stekken nemen , en door groeien tot je geslacht van je stekjes hebt , of je bloeit je zaadplanten af , en je houdt de stekjes in groei.

Stekjes in groei houden terwijl je je zaadplanten afbloeit is trouwens de goedkoopste methode.Dan heb je alleen een hokje met wat tl buisjes nodig, en je zaadplanten kunnen zsm in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt het beste de zaailing als moeder houden

totdat de genetica een paar maanden oud is en zich geheel gesetled heeft.

Ik zou dan stekken nemen en die in waterbak hangen, met waterwarmer,bubbelaar en een strakke PH.

Da's is de snelste manier om te sexxen.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop voor je dat je jackberry zoektocht lukt en dat je net zo'n mooie vind als ik heb gevonden..

 

gallery_2875_12560_563586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een heel mooie JB, Pol! Ik hoop een mooie groene pheno en een mooie blauwe over te houden.

 

Als de methode van selecteren obv voorbloei niet werkt kies ik voor stekken nemen en deze op 12/12 zetten. Als de uitkomst man-vrouw bekend is zal ik nogmaals stekken nemen en de vrouwelijke zaadplanten in de bloei zetten. Vervolgens kan ik een selectie maken gedurende de bloei. Gaat nogal wat tijd inzitten...

 

Ik update min 2x p/w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t makkelijkste is om gewoon alles af te bloeien en dan een selectie maken.

 

bij de mooiste 3 pak je een beetje onderin een stek met topje, die reveg je en laat je wortel schieten en klaar.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok..maar ik werk met een heel grote aardebak, dus geen losse potten waar ik mee kan gaan schuiven. Om deze mooi gevuld te krijgen vul ik deze liefst met alleen vrouwen snap je? Of denk ik nou te moeilijk?

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken onderin zijn soms van incomplete dna.

majah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sologreen,

jouw topic?

Te weinig Micro / Fluo!

Te weinig bouw en techniek!

 

Verplaatst naar Indoor-Vragen! :lol:

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sologreen,

 

Interessant topic! Ben zelf ook bezig met het selecteren aan de hand van voorbloei.Vanaf kiemen tot aan vandaag nu bij slechts 1 van de 10 geslacht gezien :lol:

(en dat na 11 weken) Dus ben wel benieuwd of jij het gaat zien na 6-7 weken na het ontkiemen.Het valt mij wel dat het vrouwtje eerder geslacht laat zien dan de rest waarvan ik het dus nog niet weet.Zijn vrouwelijke planten sneller met het laten zien van geslacht dan mannen?

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang ga ik echt niet wachten! Zodra het kan ga ik stekken snijden en die zet ik op 12/12. De zaadplanten blijven gewoon op 18/6. Zodra het geslacht bekend is gaan de vrouwen in de aardebak. Ik ga zo ff kijken en wellicht maak ik een foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...