Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

g-o

Geluidsoverlast..!

Recommended Posts

Je denkt alleen maar aan het geluid....

 

Lucht die opwarmt zet uit...

 

Als je zolder gaten heeft... ga je de zolder van de buurman verwarmen.

Krijg de indruk dat het onverwarmde zolders zijn.

 

Wanneer het normaal in de winter hardstikke koud is op de buurman zijn zolder, en nu jou tentje er straks staat is het 15-20 graden dan denkt hij ook van huhhhh.

Dat + dat je geluid gaat veroorzaken welke je ondanks een softbox diep in de nacht toch gaat horen.

Zorgt ervoor dat dit een mislukking word.

 

maar, toch succes.

Opwarmende lucht zet inderdaad uit. De kweek zal echter in een tent plaatsvinden dus de warmte blijft daarin of wordt door de filter gekoeld afgevoerd. Ook zijn er geen gaten naar de buurman toe. Zijn zolder dan. Dit opslaghok wordt verder door hem sporadisch bezocht.

 

Wanneer ik de muur (zekere voor het onzekere) afdek met

 

http://www.gamma.com/assortiment/bouwmater...l/gamma-isofix/

 

en

 

http://www.gamma.com/assortiment/bouwmater...rberende-plaat/

 

Dit bij elkaar, en de softbox, moet het geluid inperken. Ook is er geluid van buitenaf, van de straat, de ruis die mijn afzuiger maakt zal ook gecoverd worden door het geluid van buiten lijkt me.

 

Dus bij voorbaat een mislukking zal ik het niet willen noemen. Je moet je niet direct door alles uit het veld laten slaan :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
De kweek zal echter in een tent plaatsvinden dus de warmte blijft daarin of wordt door de filter gekoeld afgevoerd.

 

 

je filter koelt niet :D ...

die wordt net zowarm als de lucht die er doorheen gaat...

je afgevoerde lucht naar buiten zal een fractie van aan graad minder zijn als de max temp in je tent...

je meet temperatuur in de klimaat ruimte op top hoogte...

maar het is warmer tegen het dak...waar ook je filter zit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard. Maar het zal niet te warm worden in die ruimte hoor. Lucht wordt goed afgevoerd.

 

Maar dit zijn inderdaad handige dingen om over na te denken. Ik wil gewoon alles overdacht hebben en niet tegen verassingen aanlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel leuke allemaal maar als je zo dicht tegen de buren zit dan en je afzuiging staat gedimd dan maakt hij nog meer geluid dan dat hij op volle toeren draaid.

een gebrom die je krijgt door de manier waarop een standaard fancontroller werkt.

als je nou een freqeuntieregelaar koopt dan heb je geen gebrom meer, kost alleen wel 350 euro. :D

 

denk ik reageer ook maar even omdat ik ook met deze kwestie aan het brainstormen ben.

ik hoop dat iemand wat inhoudelijke kritiek kan geven op deze post.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heel leuke allemaal maar als je zo dicht tegen de buren zit dan en je afzuiging staat gedimd dan maakt hij nog meer geluid dan dat hij op volle toeren draaid.

een gebrom die je krijgt door de manier waarop een standaard fancontroller werkt.

als je nou een freqeuntieregelaar koopt dan heb je geen gebrom meer, kost alleen wel 350 euro. :D

 

denk ik reageer ook maar even omdat ik ook met deze kwestie aan het brainstormen ben.

ik hoop dat iemand wat inhoudelijke kritiek kan geven op deze post.

Kijk!! Weer eens iets nieuws :D

 

Helaas heb ik geen toevoeging op je antwoord.. Wel een vraag :huh: Hoe bedoel je een frequentie regelaar? Zoiets als een fancontroller erop zodat je heb op, bijvoorbeeld, 70% zet?

 

En ik zie ook niet in hoe hij meer kan brommen als hij ''gedempt'' word?]]

 

En The-Predator, ik wil het al preventief isoleren... Niet ze eerst ''wakker'' maken haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die s controller van puk support werkt goed zowel op mijn buisafzuiger die bromt als ik hem probeerde te dimmen maar nu niet meer.

Als op mijn soft box.

En hij is geen 300 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je met een s controller? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt hem uiteindelijk toch niet.... Te veel risico en te omslachtig.

 

We zijn er in ieder geval niet dommer van geworden :) Bedankt voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...