Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Monti

150 watt HPS of 2x75watt T-Neon?

Recommended Posts

Ik wil binnenkort een microkweekje op gaan zitten en ik vroeg me af of jullie me konden helpen met het kiezen van de lichtbron.

 

Ik zat zelf te twijfelen tussen de tneon en hps. Het leek mij een voordeel om 150watt hps te nemen vanwege de dieptestraling. Wat is jullie mening hierover?

 

Alvast bedankt

Gr monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep 150 hps :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat dacht ik idd al. Heb je toevallig ook enig idee wat de maximale oppervlakte van het hok kan zijn met een 150 watt hps?

 

In m2, een halve m2 of minder? In de zin van wat is rendabel en hoe zal ik de meeste opbrengst kunnen genereren en ik denk dan in de richting van scrog of iig in buigen en knakken. Of is dat juist niet handig...

 

Gr en thanks voor je antwoord :rolleyes:

Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je scrog gaat doen kan je beter voor t-neon gaan vind ik, want dan gebruik je toch niet de dieptestraling van de HPS en kan je volledig gebruik maken van alle voordelen van de t-neon (minder warmte, compactere plantopbouw, etc)

Al komt de warmtestraling van HPS in de winter natuurlijk wel goed van pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in. Eigenlijk ben ik niet van plan om in de zomer te kweken ivm afwezigheid en aangezien ik dan toch buiten kan kweken (wat ik nog liever doe), is het ook niet echt nodig :rolleyes:

 

Maar los daarvan, straalt hps ook meer opzij of niet? Zoja dan zou dat betekenen dat je wat meer oppervlakte kunt hebben toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een antwoord voor de vraag hierboven?

En hoeveel oppervlakte zou je max kunnen hebben voor een 150watt hps?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je uit gaat van 400 watt per vierkante meter ongeveer 150/400 = 0,375 m2, met 600 watt per vierkante meter wordt het dan 150/600 = 0,25 m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt, dan ga ik waarschijnlijk een hokje bouwen van 60x60x160. Dat lijkt me een mooi formaat, kan ik er alles goed in kwijt. Genoeg ruimte om de lamp in hoogte te verstellen en de filter kan ook een mooi plekje krijgen.

 

Als iemand anders nog iets aan te merken heeft hoor ik het graag.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

monti niet om het een of ander maar de maten die je op geeft komen totaan overeen met http://www.growshop-outlet.nl/Secret-Jardi...-Jardin-DR-60II :lol:

ik heb dezelfde en elmo heeft een ds die is 140

 

aan gezien je niet in de zomer wil kweken kan je een tent heelmakelijk in pakken en een tijd opbergen

 

ik heb er nu een 250 wat hps in hangen

 

en over de tneon zou ik als je een kastje gaat maken toch voor iets van 65 gaan

62x21x9 zijn de afmetingen van de sj tneon de lamp zelf is al iets van 60 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

aowa

 

150 watts hps kun je jezelf bijna 2 x mee bedruipen .

en anders ben je wel heel erg cannabisverslaafd of afhankelijk .

en heb ik ook nog een stash overheerlijke chilling outdoorwiet liggen waar ik tot en met december mee uit de voeten kan .

half november de eerste indoor komt er dan nog overheen !

ik krijg het gewoon niet op allemaal .

waar gaat het nog over ?

nergens ik hoef het niet te kopen .

en word het te oud flikker ik het gewoon in de kliko .

weggeven is strafbaar dus daar ben ik heel consequent in en heb ik van ze langzalzeleven nog never ever ooit gedaan . > :lol:

dus 1 x 75 watt tnuon will do the job .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow weed: Ik vind een hokje makkelijker weg te werken n de ruimte waar die komt. Een tent is gelijk zo duidelijk. Tevens op de plek waar het komt te staan is genoeg ruimte dus in de zomer opruimen is niet aan de orde ;) Bedankt voor je mening.

 

@Macerror: Ik vind het naast dat ik wiet rook (niet heel veel)ook heel leuk om zaden te kweken. Dit doe ik meestal alleen buiten en ik heb een paar keer een zadenkweek gedaan onder tl. Verder word de wiet over 2 personen verdeeld en wat er dan nog overblijft raak ik wel kwijt B) en anders gaat het de wormenbak in :)

 

Ik hoef nu eigenlijk ook geen wiet te kopen, van mijn buitenkweek kan ik waarschijnlijk wel tot volgendjaar zomer van roken. Maar zie het als een hobby. En om te experimenteren met grondmengsels en compostthee. Planten zijn gewoon relaxed (naast bomen), maar de cannabisplant heeft net dat beetje extra :lol:

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had met 220 watt t neon 80 gr wiet en die was zo op zo lekker was die.

 

:lol:

 

Houd er rekening mee dat je een keer de planten om zeep kan helpen of dat ongediertje als spint dat voor je doet.

 

Sinds ik een keer heb droog gestaan... mislukt kweekje uit het niets... kostte me dat ontzettend veel geld aan koffiesjop wiet en nu zorg ik er altijd voor dat ik ruime voorraad heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel, met T-Neon duurt het 2/3 weken langer voordat je kan oogsten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...