Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

gedoogkweek Jeice

Recommended Posts

Drain een puntje lager terug krijgen is beter dan een puntje te hoog terug ja.

Onze plant heeft liever wat te weinig voeding dan teveel.

 

 

Mag ik nog even terug komen op het teveel aan bladeren verhaal?

 

Bij een bepaalde hoeveelheid bladoppervlak is er een optimale assimilatie.

Komt er op dat punt meer bladoppervlak bij dan gaat het de plant energie kosten om deze bladeren te onderhouden.

Om die perfecte assimilatie te berijken die je de juiste verhouding tussen aantal planten per m2 en de lengte voorgroei te zoeken.

 

In een situatie met teveel bladeren is snoeien een goede optie, ook in week 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice, het hele verhaal over schraal medium en voeding vind ik erg aannemelijk.

Ren in juni maar eens naakt door een veld brandnetels heen die op zeer schrale bodem staan :lol:

Zie ze ook lekker bloeien na een regenbui in dezelfde periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cannaz, leuk dat je er ook nog bent :lol:

 

Dan zijn we het daar over eens!

 

Idd het is een kwestie van op het juiste moment omschakelen. Maar ook het toppen was van invloed en de (nacht)temperatuur zoals nu blijkt. Heb tot wel 2x zo groot blad dan in de vorige ronde op sommige planten.

 

Vind het moeilijk om te plukken aangezien er zoveel planten per m2 staan is het moeilijk om te zien van welke plant je wat pakt maar misschien dat ik nog een klein snoeirondje doe morgen.

 

Thanks voor de feedback

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, net weer gevloed, dag 40. toppen gaan lekker. ze mogen nog zo'n 4 weken!

 

de laatste keer had ik een drain van 1.4

 

vandaag heb ik 1.3 gegeven.

 

ik kreeg 1.4 terug. ik ga er dus vanuit dat het ec in mn mapito was gestegen van 1.4 naar 1.5.

 

1 puntje omlaag is schijnbaar niet genoeg, dus geef ik de volgende keer 1.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het kunnen dat er bij jouw methode, met de open kratjes, veel water uit je mapito verdampt en de voedingszouten achterblijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat denk ik niet. maar er hangt 833 watt per m2 op 50 cm afstand dus de plantjes verdampen wel een hoop. plantjes drinken dus meer, en krijgen daardoor ook meer voeding binnen waardoor ze een wat lager ec nodig hebben. wil niet zeggen dat ze nu 1.1 nodig hebben. maar ik wil nu graag zien dat mn ec niet is gestegen. volgende keer wil ik dus niet meer dan 1.25 terug krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk, da's voor mij een overweging om met je mee te gaan in het verder verlagen van de EC.

Bedankt voor je toelichting!

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat denk ik niet. maar er hangt 833 watt per m2 op 50 cm afstand dus de plantjes verdampen wel een hoop. plantjes drinken dus meer, en krijgen daardoor ook meer voeding binnen waardoor ze een wat lager ec nodig hebben. wil niet zeggen dat ze nu 1.1 nodig hebben. maar ik wil nu graag zien dat mn ec niet is gestegen. volgende keer wil ik dus niet meer dan 1.25 terug krijgen.

 

Goed punt waar vaak overheen gekeken wordt. Andersom moet de ec omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

worden serieuze toppen, 1 van de mooiste veldjes hier imo..

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een fototje. Laatste foto is 10 dagen geleden. :rolleyes:

Ik haat het als mensen hun kweekverslag niet af

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 dagen is toch een mooie tijd voor een update

 

nog 3/4 weken

 

med_gallery_32601_14821_2579714.jpg

med_gallery_32601_14821_158437.jpg

med_gallery_32601_14821_4458847.jpg

med_gallery_32601_14821_3652997.jpg

med_gallery_32601_14821_2113944.jpg

med_gallery_32601_14821_3534421.jpg

med_gallery_32601_14821_3542492.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes.....Zelf ook een beetje tevreden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik mag zeker niet klagen. maar het kan beter. zou ik pp overdoen zou ik niet spoelen alvorens de stekken erin gaan, nog maar 2 dagen voorgroei geven in deze setup. min nacht temp gewoon lekker 20-21 houden. toch wel toppen denk ik, ik hou van volle veldjes.

maar merk wel dat ze al stukken dikker zijn dan in de vorige ronde, minder "waste" aan lange planten en takken waar geen licht komt, en een lampje erbij uiteraard. deze ronde geen extra mg en pk meegegeven, geen spraymix, geen enzymen, geen peroxide, geen bestrijdingsmiddelen. enkel a+b worstelstimulator en de afharder van 123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad is tijd van het "jaar", nice Jeice, more is less bewijst zich maar weer eens, mooie toppen man, met nog 3 a 4 weken zou ik nu al gelukkig zijn, ze lijken er nog wel even zin in te hebben. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Krasi, ze zijn nog helemaal wit ja. dus die dikken nog wel wat aan.

 

 

van onderuit wordt het sowieso altijd geel. bovenop is nog groen.

 

 

vandaag ec 1.05 gegeven, kreeg 1.18 terug. vraag me af wat er was gebeurd als ik 1.4 had gegeven.

als mijn theorie klopt dat je drain ongeveer het gemiddelde is van de gift en je waarde in de mapito voor het wateren..... dan zou ik lager terug gehad hebben. in dit geval zit ik nu een tikkeltje te laag. volgende keer 1.25

 

hmz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

knap veldje heb je daar :rolleyes:

dat gaan leuke knotsen worden ik blijf het volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen extra mg en pk meegegeven, geen spraymix, geen enzymen, geen peroxide, geen bestrijdingsmiddelen. enkel a+b worstelstimulator en de afharder van 123
Aha nog een verstandige kwekert. :rolleyes:

Ziet er erg goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi witte knotsen al!

Ik heb het ook niet op die PK. Meestal begint de ellende ermee.

Dat vergelen aan de onderkant is alleen maar lossen van overbodige ballast.

Begint bij mijn pp's ook...

 

Succes!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks zwemvis.

 

afharder vervangt de pk13/14@ watzeggie.

klopt idd, geen probleem die vergeling van onderuit. wil deze ronde de bovenkant ook mooi proberen te laten herfsten door het ec optijd te verlagen. ook ga ik de laatste 2 weken nog maar eens in de 4 dagen eb vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees ik het nou goed, ben je helemaal overgestapt op de voedingslijn van 123?

of niet de basis voeding van woma-tuintechniek toch?

dan ben ik ook echt positief verrast over de prestaties! t is volgensmij nog biologisch ook?

lijkt me toch erg chill als je hydro kweekt.. keer wat anders dan die chemische voeding!

mooi veldje verder!

Greetz Skunkmonster

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey skunk, thanks!

 

nee de basis voeding van woma 123 is niet geschikt voor hydro. ik heb A/B en wortelstimulator gebruikt van Gold Label. Volgende ronde stap ik over op hy-pro A/B en de wortelstimulator/afharder van woma 123 (is idd biologisch)

 

 

niets ten afgunste van gold label. zoals je ziet niets mis met de voeding. maar extra mg geef ik niet meer (lange dunne steeltjes) de afharder van 123 vervangt de pk13/14. enzymen doe ik niet meer aan en de ph - van GL is nog niet sterk genoeg. hy-pro heeft een naam wat betreft hydro kweken dus we gaan eens zien hoe dat verloopt. Zal allemaal niet veel uitmaken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb van hypro ook op internet het een en ander voorbij zien komen, ook dat ziet er veel belevond uit, dikke toppen zogroot als 2lts flessen cola!!

ik vind dat je in iedergeval een zeer interresant topic hebt lopen en geniet er ook in volle teugen van mee, al hobbyis die op 1 vierkante meter kweekt

blijf ik me verbazen dat je met zoveel wattage aan lampen onopgemerkt kan blijven draaien.. ik zou er persoonlijk van wakker liggen (ben nou eenmaal een angsthaas)

t heeft toch ook wel zn charmes het kweken op mapito(hydro)

ik kijk ook graag de kat uit de boom hier! aangezien mijn voorkeur nogsteeds uitgaat naar biologisch en vandaar de kweek op aarde als medium mijn voorkeur heeft.

 

 

 

als mijn theorie klopt dat je drain ongeveer het gemiddelde is van de gift en je waarde in de mapito voor het wateren.....

 

 

het hoger uitkomen van de ec op je drain:

kan het temaken hebben met de bilogiosche afharder, k weet bijv dat bij bio/organische voeding er een gedeelte direct opneembaar is voor de plant, en derest later loskomt? (of slaat dit nu helemaal nergens op?)

 

anyway

k wens je een super dikke oogst toe! en blijf stilletjes mee genieten!

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik niet weten, maar dat maakt ook niet zo gek veel uit. Feit blijft dat je plantje minder heeft gegeten dan wat je dr hebt gevoed dus stijgt je ec en pas je het aan in je volgende gift. Welke zouten dit zijn weet je ook nooit precies, maar zolang je geen tekorten ziet is dat ook niet iets om je druk over te maken. Het werkt gewoon goed dit systeem.

 

De afharder zelf geeft met 220 ML op 220 L water een stijging van ec 0.26 ofzo dus dat valt mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...