Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

gedoogkweek Jeice

Recommended Posts

Alhier een verslag van mijn 2e hobby/gedoogkweek.

 

"Jeice wil graag kleinere krachtigere planten zonder fluf, ook zal hij voor het eerst niet gaan toppen. Als het even kan ook geen rot op het eind" ps: en meer opbrengst.

 

Alle adviezen zijn dus weer zeer welkom!

 

Setup:

 

ruimte: SJ INT120 2,40x1,20

verlichting: 4x gavita pro 600W, 2 schakelkasten op 2 groepen. 4 lampen mits de temp het toelaat.

afzuig: 2500m3

fan control: cli mate 7amp

aanzuig: passief 2x 254mm

filter: 2500m3

medium: 12x50 liters gevuld met 880 liter mapito van atami

planten: 48x PP

voeding: Gold Label A/B, roots en MG. Afharder van 123. Geen pk13/14. Afzuren doe ik weer gewoon met cana ph- totdat het zuur van GL sterker is gemaakt.

 

Geen doel dit keer. Liefst zoveel mogelijk, want van de opbrengst worden betonnen pingpong tafels gebouwd in Afrika.

 

Als er de helft zoveel gereageerd als op het 1e kweekverslag ben ik een tevreden man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je gedoog kweek :P .....voor het goede doel :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen stekjes ophalen. Hopelijk zijn ze net zo mooi als de vorige keer en verkloot ik ze deze keer niet zodat ik snel op 12/12 kan.

 

Ik heb donderdag gespoeld met afgezuurd water tot ec 0.7. Lampen staan al aan om de bovenste laag(daar waar de stekjes inkomen) mapito te laten verdampen voordat ik ga inwateren. Het idee hierachter is dat verzadigde/vlokken volgezogen met kraantjeswater van het spoelen, de opname van voedingswater bemoeilijken. Anderen kiezen er voor om helemaal niet meer te spoelen (Racker en steeds meer volgelingen) ik ga eens kijken hoe dit werkt en anders moet ik misschien ook maar om. "Rode steeltjes" is FAIL.

 

Denk laten we eens gek doen, ik ga inwateren met ec 1.9. ph 5.4.

 

Hoge ec, enerzijds om te compenseren voor de verzadigde mapito, anderzijds omdat het een generatieve actie is om met een hoog ec te starten.

 

Luchtbevochtiger (7L) staat klaar voor de gewenste LV

 

Wil met 1 lamp starten, dag twee de 2 buitenste lampen. Denk dat ik de 4e lamp pas ga proberen in week 4 wanneer het gewas ook mee kan koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je volgen , denk alleen dat het beetje overkill is de 4x600 ! en zal niet makkelijk worden om op 240x120 1 op 1 te draaien .

 

Veel geluk met je kweek veras ons maar . :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jeice, nog een goededoelenkweker op WF, nu zitten we op bijna 90% :rofl

Spannend jouw keuze van een extra lamp, hopelijk laat je temperatuur het toe.

Voordat ik de keuze maakte om minder planten te zetten met meer voorgroei had ik ongeveer de zelfde aantallen als jij op dat oppervlak, 50 stuks, vaak ook pp, maar dan met 3x600watt magneet vsa`s en op aarde, best leuke rondes gedraaid.

Ik kijk weer aandachtig mee, want ook ik wil flink wat licht loslaten in de intese120 de volgende ronde.

Knal dak dak eraf man :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je volgen , denk alleen dat het beetje overkill is de 4x600 ! en zal niet makkelijk worden om op 240x120 1 op 1 te draaien .

 

Veel geluk met je kweek veras ons maar . :rofl

 

1 op 1 gaat em echt niet worden idd.

 

ik was eigenlijk gewoon kwaad dat ik 7 dagen op stekken moest wachten dus dan maar wat meer licht toch :P

 

nah, ik had aan het eind van mn laatste kweek temperaturen van 26 graden met 3x600W in dit tentje, wanneer deze planten straks 3 weken oud zijn en mee kunnen koelen zal de buitentemp ook een stuk frisser zijn dan destijds dus ik denk dat het mogelijk moet zijn! straks in de winter helemaal.

 

welkom sowieso

 

 

 

 

Thanks Krasi, denk dat je over een week of 2 misschien al kan knallen hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lucht bevochtiger koelt lekker mee....volaan zetten...90%

ik koppelde filter af ...die stekken ruik je amper... :P

heel snel de 2e lamp dr bij :rofl als het ken met de temperatuur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je die pingpong-tafels zelf brengen ? :P

Succes met deze nieuwe uitdaging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat je weer een nieuwe ronde begint!!

dus toch weer pp?? waarom geen amnesia??

door de open struktuur van de plant krijg je minder fluf toch??

 

ik hoop dat je die 2400watt kan koelen maar met de winter voor

de deur geef ik je een dikke kans!!

 

veel succes deze ronde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks

 

Dat niet alleen Piet, ik vind 70 dagen bloeien ook shit. Dat noemen ze dan een commercieel soortje :P

Komt nog bij dat andere soorten die minder lange bloeitijd nodig hebben vaak ook gewoon pp genoemd worden in de shops, dus het heeft weinig meerwaarde. Maar ja, de stekken waren al besteld. Hopelijk vind ik voor de volgende ronde iemand die me een interessanter soortje kan bieden.

 

Maar er zijn meerdere wegen die naar minder fluf leiden. Dus daar ga ik deze ronde mn best voor doen. Ben ook niet van plan te dieven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi initiatief, kweken voor het goede doel.

Heb je wat meer info erover zonder jezelf bloot te geven, wie je bent en wat je doet.

Waarom pingpongs ? en geen waterpomp of waterzuiveraar enz

 

Succes met de kweek en dat je vele pingpong tafels kan laten bouwen.

Grtz T-H-Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er klaar voor. :-)

Knalluh dan maar.

 

Succes,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man :P

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis wel best, als van 75 % lv je filter naar de knoppe gaat is het waardeloze troep.

 

Zo, de stekken staan. Geen geweldige gehad deze keer, maar heb 8 reserves geplant dus theoretisch zou het goed moeten komen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
medium: 12x50 liters gevuld met 880 liter mapito van atami

 

Hier verlies je mij al,....!

 

Wil dat wel eens zien hoe je dat klaar speelt,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

280 liter aanproppen :rolleyes: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, doe mn best Cannaz

 

 

@ Maddwarf :rolleyes:

 

Een voordeel van mapito is dat je luchtiger kweekt, maar die luchtigheid telt ook mee in je volume. Altijd zorgen dus dat je flink meer koopt dan het volume van je potten/kratten. Wordt niet gepropt. Maar scherp opgemerkt, hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen 18 uur licht gehad, ze gaan hier net slapen. lv loopt snachts op tot 90%

 

temp 18 - 27

 

er branden nu 2 lampen, ik twijfel nog of ik er 2 aanlaat of ze op 3 knal en wanneer ik 18-6 ga.

 

de middelste plantjes zijn reserves.

 

med_gallery_32601_14821_1228118.jpg

med_gallery_32601_14821_559611.jpg

 

ze zijn nog groen racker.

 

med_gallery_32601_14821_1568423.jpg

 

soms heeft prettig gestoord best goede adviezen!

perfect, nooit meer een slang die uit de ton floept.

 

med_gallery_32601_14821_403358.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...