Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MeneerJansen

IK HEB EEN ASPERGER SYNDROOM en ik gebruik cannabis,

Recommended Posts

Dit is geen thread over wat Asperger is , daarvoor zijn er genoeg forums, sites en andere plekken.

 

Dit gaat over welke soort je wanneer rookt ( voor welke activiteit) en / of inneemt ( eten , drinken , druppels op de tong).

Het kan handig zijn te vermelden of je een nevenspectrum-stoornis hebt zoals bijvoorbeeld , ADD, ADHD , schizo-affectief disorder, whatever label je maar hebt.

 

Ook kunnen sommige soorten juist een ronduit negative werking hebben , en Asperger klachten versterken.Vermeld die soort-(en) dan ook svp.

 

Rook je puur , of met tabak, of beide?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee meneer jansen,

 

Zelf heb ik geen asperge, maar wel een goede vorm van ADHD en borderline ( scoorde 8v/d 10 punten middels de dsm score lijst)en een anti- sociaal persoonlijkheids stoornis en afwachten wat voor labels ze nog meer aan mij gaan plakken.

 

Wat ik merk is dat bv autoflower soorten zorgen voor ontspanning v/d spieren en niet zo heftige high geven zodat je rustig een film kan kijken of zaken achter de pc kunt regelen bv. Helaas zorgt dit wel dat mijn hersentjes op top speed blijven draaien.

 

Indica soorten leggen mij meteen plat zodat ik heerlijk kan inslapen zonder dat ik nog is de wereld in 5 minuten wil redden voor het slapen gaan.

 

Sativa soorten zorgen ervoor dat ik me lekker voel en me niet meer zo druk maak over alledaagse zaken en lekker kan gaan stofzuigen en andere dagelijkse bezigheden.

 

een combi van indica en sativa kan goed werken maar dat ligt aan hoeveel % indica en sativa er in zit. en hoe lang zij gebloeid heeft. heeft ze tot het einde gestaan zal ik weer meer naar de indica werking neigen.

 

Zelf kweek ik nu zo'n 7 jaar buiten en in mijn kas, en ik merk dat de planten die ik wat vroeger geoogst heb i.v.m toprot toch net ff wat lekkerder werken, je krijgt geen opvliegers, paranoia, etc.

 

Zelf rook ik met tabak en heb een paar waterpijpen, en zo op zen tijd een plakkie spacecake is ook wel lekker.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

gr gouda's glorie

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT bedankt voor je post - ik zag em pas toen ik mijn post geplaatst had.

 

 

Over het algemeen functioneer ik erg goed op pure indicas.Daarme herstel ik het snelst van mentale en sensorische overbelasting , en voorkom ik het mee , als ik het voorafgaand aan een social event inneem.

Af en toe een Haze roken - eens per 3 a 4 weken verfrist mijn receptoren goed.

 

Ik reageer slecht op langgedroogde hybrides .Als hybride soorten nog wat klef zijn werken ze beter bij mij.9 a 10 dagen oude sneeuwitje doet wonderen.

3 weken langer drogen , en ik zal er weinig van roken.

 

Van indicas wordt ik bestendiger, van hybrides neuritisvh.

 

pure sativas uit afrika en zuidamerika zijn voor mij ideaal voor een feestje of meditatie.

 

Meestal rook ik met tabak, regelmatig rook ik puur.

Ik neem dagelijks minimaal 2 drubbels 10x verdunde cannabisolie.

Daarnaast slik ik p dag 100 mg slow release seroquel.Dankzij de seroquel verdraag ik ook heel veel meer. Helaas vermindert Seroquel het libido en het gevoel teveel, zonder cannabis erbij.

Voor mij is blowen een manier om juist in controle te raken.

 

Middelen die mij de controle teveel wegnemen ben ik zeer voorzichtig mee.Alcohol en opiaten kunnen in lage dosis wonderen doen , maar in het geval dat ik een stevige dosis verlang van deze twee middelen kan ik in een gevarenzone komen qua controle.

Geen middel kan zo goed dempen zonder van mij een zombie te maken als Cannabis.

 

Ik ervaar het als een criminele handeling cannabis te verbieden.

Zij die dat niet zo zien zie ik als gevaarlijke onwetende schapen.

 

EDIT 2 -

Ja wat je zegt over bloeitijd herken ik.

Ook wat betreft autoflowers: ze ruiken soms te gek , maar echt stoned wordt ik niet - dus kalm ook niet....zo herkenbaar.

 

Ook planten die idd net tegen de budrot aanzitten - vooral afghanis zijn het allerbest om een kalm overzichtelijk gevoel te krijgen.

 

Ik ben jaloers op je kas. De kwaliteit uit een kas is velen malen beter dan indoor als je kijkt naar de geurstoffen en de werking.

 

Nogmaals bedankt voor je post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou alcohol niet zo snel als een wondermiddeltje zien

 

Ken genoeg adhd en adhd gerelateerde figuren die er flink mee de mist in zijn gegaan.

 

Het risico om verslaafd te raken aan alcohol is voor iemand met ADHD vele malen groter dan voor iemand zonder ADHD. De belangrijkste kenmerken van ADHD zijn:

 

 

Levenslang problemen met aandacht of concentratie

Moeite met organiseren

Hyperactief of overbeweeglijk zijn

Impulsiviteit.

 

Eén op de vijf verslaafden heeft ADHD. Duizenden kinderen en volwassenen ontwikkelen een verslaving omdat ze ADHD hebben en dit niet bekend is. Soms is het behandelen van ADHD de oplossing voor een alcoholverslaving.

 

 

my 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat iemand met asperger zou moeten blowen , het vernauwd alleen maar het bewustzijn en het gevaar dat ze er volledig in op gaan

hoe het werkt met olie geen idee maar zal dat niet een kalmerende werking hebben ? ken persoonlijk 1 met asperges die blowt en zie ook duidelijk dat het geen goed doet en die persoon verbreekt ook zo goed als alle contacten dan behalve andere blowers en dat zelfs zeer beperkt .

 

Dan vraag ik mij af wat de toevoeging dan is van het gebruik van olie roken eten ect positief of negatief en na mijn idee en wat ik zie werkt het negatief ( het roken het eten ) olie nog niet gezien en kan daar moeilijk dan ook iets met zekerheid over zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef zal hier niet me volledige lijst neer pleuren maar even het belangrijkste.

 

Borderline, Fybromyalgie en vruchtbaarheidsproblemen. ( kom hier op terug zometeen)

 

Voor de borderline merk ik dat ik rustiger in mijn gedachtenomgang ben, minder opgefokt en minder negatief zien van de wereld. Ik heb een vorm van fybromyalgie, voor mensen die ermee bekent zijn, die weten hoe je lichaam soms moeilijk mee werkt.

Doordat aan één kant van mijn lichaam de knie ( kniebanden) en enkel ( enkelbanden) dus danig beschadigd zijn dat de fybromyalgie ook aan die kant meer opvalt door de banden, het soms best pijnlijk is om een stap te zetten, ik heb zelfs tijdens gehad dat ik op krukken liep. Door te blowen wordt het natuurlijk niet beter, maar mijn spieren zijn wat meer ontspannen. Daardoor kan ik wat meer aan.

 

Dan zal ik nu terug komen op de vruchtbaarheidsproblemen. Zal gelijk even vermelden dat ik een vrouwtje ben. Ik heb elke maand vanaf eisprong tot rode feestdagen pijn in de buik, opgeblazen gevoel, gevoel alsof me eistokken uit elkaar getrokken worden. Door de combinatie van blowen ( liefst een lekkere indica) en de Kefir ( een soort yoghurtdrankje op natuurlijke basis) zijn mijn problemen zo goed als verdwenen. Hoewel het mijn vruchtbaarheid niet verbeterd, ben medisch gezien amper vruchtbaar. Kan ik gewoon wel genieten van nou ja ... euhmm het intieme gebeuren terwijl ik hiervoor, voor ik blowde gewoon daar ook niet meer kon van genieten.

 

Van een sativa krijg ik vaak hoofpijn een dag later, dus ik zit toch echt meer aan indica soorten. Ik rook met tabak. Ik rook wanneer het mij uitkomt, soms rook ik gewoon een paar weken ook niet, helaas komt dit niet zo vaak voor. Maar dan moet ik ook echt gewoon geluk hebben ( geen kou en regen) hier reageert me lichaam direct op. Over het algemeen drink ik niet, een keer met een verjaardag of met oud en nieuw. Blowen is toch echt meer iets, wat ik zie als iets waarmee ik, voor mijn gevoel meer controle heb over mijn eigen lichaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik dat adhd te snel word gegeven , geef kinderen geen kunstmatige kleur geur smaak en suikers en dan worden ze al veel minder druk denk maar eens aan een kind 2 bakken zwarte koffie met suiker te geven en zie wat gebeurt , tevens zijn ouders vaak ook beide aan het werk en als ze dan vermoeid thuis komen is een kind nog vol energie en wil graag aandacht wat hij zal opeisen door middel van gedrag en zijn de ouders prikkelbaar waardoor drukte van een gezond kind word gekalmeerd met een pilletje zodat de ouders kunnen zeggen ja hij is rustig en niet meer zo druk.

 

Bordeline heb ik eens een discusie over gevoerd met een psycholoog , ik gaf aan dat elke pubberende puber dan bordeline zou hebben als je ht punten systeem zou gebruiken en dit werd ook toe gegeven , tevens zijn vaak de jonge psychologen maar al te blij dat ze iets hebben kunnen vast stellen omdat dit hun zelf een bevestiging geeft dat ze hun werk/opleiding hebben toe gepast .

 

Onze gehele psychiatrie is gebouwd op veronderstellingen en alles komt uit america , die dit jaar een nieuw boek heeft uit gebracht en daar van uit werken ze,

een goede dokter onderzoekt eerst om er zeker van te zijn dat het wel is wat hij denkt dat het is of met onderzoek kan uitsluiten dat het niet zo is , een slechte geeft je gelijk een oplossing in vorm van medicatie en stelt daarmee vaak de patient gerust

Share this post


Link to post
Share on other sites

pacman, mensen die geen ADHD hebben krijgen vaak juist een oppeppende werking van de medicijnen ( om die reden worden ze immers ook in het uitgaansleven gebruikt)

Ik bedoel er zijn wel degelijk mensen met AD(h)D. En ik heb thuis altijd gezond eten gehad.

Leg mij anders eens uit waarom ik in groep 7-8 de schoolboeken van andere kinderen in mijn tas had zitten (per ongeluk, zo'n chaoot was ik gewoon.) Waarom moest ik altijd de boel op stang jagen, Waarom mepte ik er meteen op als iemand een grote mond had. Waarom had ik zo de pest aan school? het enige wat ik er leuk aan vond was pauze en leraren op de kast jagen. Waarom kreeg ik 5 x in een schooljaar een laatste waarschuwing? Waarom barste ik nog altijd van de energie wanneer ik hoorde te slapen. Waarom val ik op op de werkplek? Waarom heb ik een afkeer van regels en vormen van gezag. Wanneer ik in mijn pubertijd naar familiedag moest hadden de meeste mensen de bui al hangen. Waarom word er altijd over me geluld. waarom zo vaak ruzie met me broertje/zusje en zo kan ik nog wel effe doorgaan maar dat heeft geen zin. ik ben precies hetzelfde opgevoed als mijn broertje, maar die is totaal anders (hij is de rust zelf)

kan goed leren had een Cito van 549 en ben begonnen op Tweetalig VWO, had geen zin meer in school en toen maar het vmbo afgemaakt. (er makkelijk doorheen gefietst)

 

 

ik raad iedere ADHDer aan dit boek te lezen. Je zult veel dingen herkennen denk ik.

 

Alleen een moeder kan van zo'n jongen houden

 

hoe ik leerde leven met ADHD door:Benjamin Polis

 

9789057121968_mi_tb_1.jpg

 

Door zijn ADHD -- aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit -- was Benjamin Polis een dramatisch kind. Hij veranderde zes keer van school, werd geschorst en van school gestuurd, kon pas lezen op zijn elfde en bleef meerdere malen zitten. Hij dreef zijn leraren tot waanzin en zijn zus noemde hem een monster, Benjamin was kortom een grote last voor zichzelf en iedereen in zijn omgeving. Maar Benjamin overwon zijn ADHD en veranderde van iemand die een goede kans maakte om in de jeugdgevangenis te belanden in een student aan de universiteit. Over zijn opmerkelijke ommekeer schreef Ben op zijn negentiende dit boek. Op basis van zijn eigen ervaringen beschrijft hij hoe ADHD-ers hun stoornis kunnen beheersen en hoe hun omgeving hen daarbij kan helpen.

 

Om de typische ADHD-problemen, zoals leermoeilijkheden, woedeaanvallen en impulsief gedrag te boven te komen, gebruikt Ben medicatie en zelfontwikkelde strategieën die hij uitgebreid beschrijft. Hij gaat daarbij in op schoolkeuze, wel en niet werkende opvoedingstechnieken, zelfbeheersing, huiswerk, discipline, het gezin, studeren, werken, seksualiteit en obsessies.

 

Ongeveer 6 procent van alle kinderen heeft ADHD. Voor deze kinderen en hun ouders, leraren en hulpverleners is Alleen een moeder kan van zo'n jongen houden een must: het is zeer praktisch, leerzaam en herkenbaar. Het helpt het leven voor alle betrokkenen een stuk gemakkelijker te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacman , on topic : dit is geen thread waarin gediscussieerd wordt over vanalles en nog wat alleen wat je gebruikt als je Asperger hebt, en hoe dat gebruikt wordt.

 

Dus ook al wil ik best met je in dialoog gaan , dit hier is niet de plek.

Wil je je daarom svp beperken tot het topic svp.

 

 

 

EDIT : zucht , ik ga toch maar even erop in.......

( ik weet van mezelf dat dat ook typisch Asperger is : de regels van de thread zijn duidelijk gesteld.Die grens moet je dus niet overheen gaan.

gelukkig snap ik dat anderen dus niet op die manier in elkaar zitten. Dat heeft jaren geduurd. Mensen zeggen al zoveel terwijl ze iets anders bedoelen , laat die mensen dan in hemelsnaam zich een beetje binnen de grenzen houden , anders draai ik de een toefje door als het ware...)

 

Een dikke joint kan me dan wel mooi bijsturen , mits ik mezelf richt op iets positiefs en constructiefs.

Alcohol is een wondermiddel voor mij waar ik maar erg weinig behoefte aan heb.

Ik voel namelijk in tegenstelling tot anderen erg duidelijk het effect, positief als negatief.

Sporadisch een blikje bier doet voor mij wonderen.

Voor alcohol geldt namelijk : hoe minder je gebruikt hoe beter.

Rondom het absolute nulpunt blijven dus. 1 bier of geen bier.

Dr. Emmet Brown uit Back to the future rook alleen al aan alcohol en werd beneveld.Zo overgevoelig ben ik niet , maar het zit ertegenaan.

Van 20 bier ben ik 10 dagen een ander mens.En niet op een prettige manier. Dus ik pas wel op.

 

 

Olie werkt geleidelijk. Je kan "koude"olie maken die dus niet te verhit is geweest.Die wordt 1 op tien verdunt. Dat maakt niet high , maar ik merk het verschil.Het kalmeert me.

Voor een ander is het genoeg te gaan slapen.

Asperger= op sommige punten zo enorm van anderen verschillen dat er een duidelijk syndroom vast te stellen is.

Onderdeel van dat syndroom is rationaliseren, en het verlengde daarvan is truukjes aanleren om het te maskeren. Ander gedrag bedenken en uitvoeren , zonder dat er het bijbehorende gevoel bij zit. Dat levert mentale frictie op.

Ook is het lastig dat iemand met Asperger veel meer in beelden denkt. Daar wordt hun taalgebruik door beïnvloed.

 

Mijn psychiater is bezig ervoor te zorgen dat ik cannabis op recept ga krijgen.

Geloof me, een psychiater manipuleren lukt zelfs mij niet ( ben wel manipulatief van aard indien noodzakelijk).

 

Ik heb zelf een stapel problemen waar ik ondanks goede omgeving niet "door heb kunnen groeien".

Het irriteert me dan ook mateloos als sommigen zeggen : "Dat is niet een echte aandoening , da's maar gezwets uit amerika."

DEZE THREAD IS DUS VOOR MENSEN MET ASPERGER < WAARIN ZE KWIJT KUNNEN WAT ZE GEBRUIKEN < EN HOE ZE HET GEBRUIKEN.IK DACHT NIET DAT IK CHINEES TIEPTE>

dankuwel voor uw aandacht.

 

Jansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter lezen shizzle

 

Dan zal ik ontopic blijven mr jansen :P

Maar kan jij me vraag dan beantwoorden : Dan vraag ik mij af wat de toevoeging dan is van het gebruik van olie roken eten ect

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik word er persoonlijk een beetje moe van dat autisme en adhd op 1 hoop worden gegooid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet niet alles geloven wat er op internet staat maar dit is wat ik er zo tussen uit vis, heb stage gelopen op een boerderij met iemand die last had van ADHD + Asperger

 

Of ADHD al dan niet samenhangt met pervasieve ontwikkelingsstoornissen (PDD) is een punt van discussie in onderzoeksland. PDD is de verzamelnaam voor autisme, stoornis van Asperger, en PDD-NOS (PDD-niet anders omschreven). PDD gaat vrijwel altijd gepaard met andere stoornissen. 70% van mensen met een autistische stoornis heeft ook een verstandelijke handicap en 10% heeft last van epilepsie. Bovendien gaat PDD vaak samen met OCS (obsessieve-compulsieve stoornis) en dat laatste geldt ook voor ADD/ADHD.

 

 

ADHD and Asperger share some similarities that may make diagnosis difficult. The two disorders are separate medical conditions with some similar symptoms. The fact that a person can have both Asperger's syndrome and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) further adds to the confusion. Learn about the definition of the two disorders, which can help you recognize the important differences between the two conditions.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal vast wel voorkomen.. maar houd die 2 aub gescheiden.. was het laatst op dit forum dat ik las dat iemand met pdd-nos medicijnen kreeg voorgeschreven voor ADHD?! What The Fuck.. das hetzelfde als je hand breken en je been ingipsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je blowt gaat er veel wiet verloren , het rendement is laag.

als ik olie inneem gebeurt er iets aparts: ik wordt niet high ,maar voel wel een weldadig kalmerend effect , en de trek naar voortdurend blowtjes roken is voorbij.

Blowen wordt weer speciaal en optioneel , en ook al rook ik soms een extra als het goeie wiet betreft , dat is dan een bewuste keuze.

Dankzij de olie dus.

Ook is olie makkelijker te doseren.

Veel makkelijker dan wiet.

 

@groeneshizzle : bij mij was ADHD de eerste diagnose. ik weet niet hoe groot het percentage asperger-adhders is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook zoiets.. ik kan daar echt niet bij dat ze de diagnose ADHD stellen, en dan asperger.. ik denk zelfs.. gezien je schrijfwijze enzo dat het niet eens asperger is maar gewoon pdd-nos (over het algemeen lichtere vorm dan asperger) met asperger ben je echt de sjaak, pdd-nos dan zou je nog gewoon een normaal leven kunnen hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mijn leven vergelijk met sommige Aspergers heb ik een vol en compleet leven , maar je wilt niet weten wat ik daarvoor opgeef.

het is vaak tegen de berg op kruipen... wat me doorzettingsvermogen en geduld heeft gebracht.

 

De daadwerkelijke diagnose kan vertekend zijn geweest door sommige "Life- events"die voor "ruis "in de begin-diagnose hebben gezorgd.

Ik zocht vaak pas hulp in een crisis.

 

Aan mijn gedrag was doorgaans niet veel te merken: ik had een heel groot masker op , dat ik pas nu mid dertig heb afgegooid, waardoor veel meer duidelijk en zichtbaar is.

 

Maar om op het onderwerp terug te komen : heb een fijne top van een goede vriend gekregen vandaag...een indica dominante jack , 100% biologisch ... dat brengt en frisse wind aan energie...

Voel me erg tevreden ineens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook Asperger.

 

- ik druppel olie

- drink wietthee/melk

- rook uit de verdamper en jointjes.

 

Overdag gebruik ik t liefst sativa dominante hybrides. ´s Avonds liever een sterke indica, zodat ik kan slapen.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een pdd nos man en zuip mezelf klem. af en meer toe een joint.

me zoon heeft asperger en praat nu al [14] over de jonko.

adhd gaat niet samen met asperger. asperger en pdd nos gaat wel samen.

wij zitten nu vol in het onderzoek circuit, is geen lolletje HAha dus nie.

ik zie wel wat het verder brengt, ik ben er nu al 45 mee geworden zonder dat ik het wist.

mijn zoon wens ik een goede toekomst. hij heeft een super hoog IQ [zoals gewoonlijk bij asperger, en knap]

als ik rook is het tegen de pijn.[ meestal een durban poison]

 

grtn erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Ik vind durban ook goed bij pijn.

 

Erazer, als je er eens thee van maakt, zou het nog beter kunnen werken.

 

Olie is helemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

andy had ook deze aandoening het het beste werkte de olie uiteindelijk.

groet van hier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien komt de psych bij Pdd Nos uit.We zullen zien.

 

Durban is in elk geval een makkelijk buiten te kweken plant.Daardoor heb ik al vaak een winter Durban gerookt .Het is qua smaak niet mijn favoriet , maar het is wel een goede dempende soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of ik nou asperger heb of niet, het werd eens gesuggereerd, heb er wat onderzoek naar gedaan en mijn conclusie is van niet(mijn moeder is het daar niet mee eens trouwens), maar dat heeft ook deels te maken met dat ik dat label niet wil, en ik denk dat het voor mijzelf negatief zou zijn om te weten/denken dat ik het heb.

wel is overduidelijk dat ik anders ben en altijd ben geweest, en wiet/hasj helpt me wel beter te functioneren tussen mensen. ik heb nogal m'n eigen koers, en rondom andere mensen ben ik dus constant bezig mezelf aan te passen, en nog steeds verschil ik zoveel van de norm dat me word verweten dat ik me niet aanpas en maar doe wat ik wil.

als ik stoned ben(of recentelijk stoned ben geweest, elke avond is genoeg om me de hele tijd voordeel te bieden) ben ik milder, minder op ramkoers. ik hou me makkelijker even in, in plaats van de discussie aan te gaan kan ik het inhouden. vroeger bijv. weigerde ik het woord sorry te gebruiken, ik vind dat mensen het veel te vaak gebruiken ook al menen ze het niet, en dus verliest het zijn betekenis en ik vreesde dat als ik het ook elke keer zou zeggen als mensen dat eisten, het bij mij dus ook zijn betekenis zou verliezen.

maar ondertussen heb ik ontdekt dat er een paar woorden zijn die werken als toverspreuken. sorry en bedankt zijn zulke woorden. ook al meent niemand ze, weet iedereen dat niemand ze meent en worden ze veel te veel gebruikt, toch zijn ze zeer effectief in het wegsturen van mensen. gewoon sorry zeggen(of iets dergelijks) en je totaal niet aanpassen en het de 10 volgende keren exact hetzelfde doen, en het blijft werken. veel beter als de discussie aangaan, aansturen op wederzijdse aanpassing om vervolgens op een muur te stuiten van drogredenen.

toch zou ik zonder wiet het niet voor elkaar krijgen die toverspreuken te gebruiken ook al weet ik dat ze werken. maar met wiet(al ben ik niet stoned op het moment) kan ik makkelijker afstand nemen, mezelf boven de ander plaatsen en de tegenargumenten alleen denken maar niet uitspreken. ik accepteer dan maar gewoon dat ik die mensen niet kan verbeteren/meer rede in kan brengen, en richt m'n energie op m'n eigen welbehagen.

 

maar back ontopic(ik vond deze uitleg nodig om lezers voor hunzelf een oordeel te kunnen laten vellen of ze vinden of ik nou aspergers heb of niet, ook al zou ik genoeg punten halen dan zou ik mezelf nooit zo beschouwen aangezien dat suggereert dat er iets mis is met mij, maar ik ben volledig tevreden met mezelf en zou niet iemand anders willen zijn als de persoon die ik nu ben, er is ook niks dat ik aan mijzelf wil aanpassen. als ik het heb zal het een lichte vorm zijn)

ik hou vooral van sativa's, van indica's val ik in slaap voordat ik me stoned voel. maar sativadominante soorten uit de shop zijn meestal niet tot mijn volledige tevredenheid. het beste effect kreeg ik van zelfgekweekte buitensativa's (thyphoon)

hazes uit de shop zijn vaak net wat te sloom/down(kan verschillen per haze en per gelegenheid/setting, dus wiet halen bij de shop blijft een gok), waar ik het meest van hou is het type sativa-effect dat voelt alsof je net wakker geworden bent uit een heerlijk diepe slaap maar zonder resten van slaap in je hoofd, vol energie om een nieuwe dag te starten. wat je 's nachts kunt verdampen en daarna geen moment aan slaap denken. waarvan je tijdsperspectief volledig verdwijnt, je gedachtes overal heenracen.

nou gaat het bijna nooit zo ver, maar wel in die richting. sneller denken, tijdsgevoel minder goed en meer motivatie/impulsiviteit

 

de laatste tijd verdamp ik vooral hasj, nepal is m'n favoriet maar deze week heb ik om uit te proberen ook wat borderafghaan gehaald, en ontdekt dat borderafghaan en nepal gemixt een heerlijke high geeft, beter als beide afzonderlijk.

 

importwiet kan ook fijn zijn, ze hebben hier in de buurt ' jamaica', wat er niet uitziet maar wel een prettige high geeft, gevolgd door een wat bankhangerige maar niet al te slaperige stone. thai heb ik ook geprobeerd maar vond ik minder, was me wat te hard op de keel.

 

waar ik ook van hou is het ' zonnige' gevoel, dat alles helderder/lichter lijkt. dat had ik vooral een poos sterk met die zelfgekweekte thyphoon. en dat is gecombineerd met een positievere kijk, zo erger ik me dagelijks aan auto's, asfalt, prachtige bermen vol bloeiend 'onkruid' die grof worden gevandaliseerd daar maaiende tractors, etc, terwijl als ik high ben ik juist denk aan hoeveel moois er nog overgebleven is ondanks alle pogingen het te verdelgen. maar dit is vooral wat van de laatste tijd, laatste paar weken/maanden ben ik me veel meer gaan ergeren aan de gang van zaken in de wereld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...