Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

Wat is de consequenties als je van een bloeiende plant een stek zou kunnen afhalen?

Recommended Posts

Beste mede hobby kweekerts,

 

Je kent het wel, elke ronde heb je er wel een plant tussen zitten die uitblinkt in groei en bloei, super topvorming, een geweldige opbrenger.

 

Het liefst wil je het volgende rondje alleen maar van dat soort planten dus schiet het door je hoofd, kan ik hier niet snel een stek afhalen?

 

Ik weet dat er op dit forum wel meer over is gesproken dat dit niet echt slim/mogelijk is, maar een bloeiende plant kan door een stommiteit met het aantal uren licht toch ook weer in de groei schieten? Dus waarom geen stek maken. Que plant genetica ben ik een absolute noob dus schiet me maar lek met jullie kritiek.

 

Is er iemand, net zo eigenwijs als ik dan waarschijnlijk, die dit al eens geprobeerd heeft en wat waren je bevindingen?

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan wel , maar het reveggen gaat een hele tijd duren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen stek nemen, maar de plant gewoon knippen en dan terug zetten onder 24 uur gaat dan reveggen zoals elmo al aangeeft , maar dat werk wel en heb je gelijk je mama . :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het regulier of Fem ?

 

Ze doet er 4 tot 6 weken over om weer in veg te komen.

Maar ik zou dat alleen doen bij regulier.

 

En neem er dan meteen wat meer stekken van :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Elmo en Podhead,

 

bedankt voor jullie reacties.

 

Hoe lang duurt het voordat een stek afgenomen van een bloeiende dame weer in zijn normale ritme en dus in bloei gezet kan worden zal dit sneller gaan dan als ik na het knippen de hele plant weer in de groei zet?

 

De betreffende plant die ik op het oog heb moet nog een week of drie dus ik zou hier een stek van af willen halen en er een moeder van maken. Dat zal dus sneller zijn dan de plant te laten afbloeien en er dan alsnog een moeder van te maken.

 

gr.

Knakie

 

Is het regulier of Fem ?

 

Zou dat alleen doen bij regulier.

En neem er dan meteen wat meer stekken van :P

 

 

het is een reguliere jackberry van sannie, en naast de mooie topvorming is het ook nog eens mijn favoriete pheno!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet beter dan, heb meermalen gedaan zo, maar welaltijd binnen een dag of tien, na de eerst zichtbare voorbloei. Ik heb er met het reveggen nooit zo om bekommerd, omdat de stekken toch niet meekonden in dezelfde ronde, heb ze onder tl op 18/6 opgekweekd, en na de oogst van de moeders, kon ik geleijk door met de stekken, die vaak al kleine bloempjes in ontwikkeling hebben gezet, zou t zeker proberen! succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom altijd als je uit regulier zaad kweekt en je hebt een chikie gevonden

een stek of 2 nemen stel dat het dan een topper wordt heb je altijd stekken

en de stek kan je toppen fimmen om hem klein te houden en als je dan stekken nodig heb laat je hem 2 weekjes groeien

 

en haalt het aantal stek dat je nodig heb er vanaf :P ruim op tijd en je zet je hokje wer vol

 

op deze manier doe ik het in iedergeval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeiende stekken wortelen moeilijk, althans naar mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe lang duurt het voordat een stek afgenomen van een bloeiende dame weer in zijn normale ritme

 

na het wortelen 4 tot 6 weken 18/6

 

 

Bloeiende stekken wortelen moeilijk, althans naar mijn ervaring.

 

klopt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...