Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jack white

electro vraagje

Recommended Posts

Hallo growers en blowers,

ik heb een hok gebouwd van 12 X 600 watt lampen nu heb ik een goed schakelbord gekocht waar alles erop en eraan zit nu ben k zelf geen electro man en blijf er liever met me vingers er vanaf, nu kan ik iemand die dat voor mij wil aansluiten die er verstand van heeft, maar ik kan hem geen vragen stellen via de telefoon en hem helemaal laten komen kost weer veel tijd en benzine voor hem en mij ook geld :wub: :P op het schakelbord zitten 3 groepen op bevestigd en ik wil dat de 12 lampen over 3 groepen worden verdeeld in de meterkast, welke kabel moet ik kopen zo dat hij het goed kan aansluiten? hij heeft het me een keer gezegd en ik dacht dat die zei 4 X 2.5mm kabel en ......??? kwartdraads :) wie kan mij helpen? zo dat voor hem de juiste kabel aanwezig is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat hij bedoelt 4x2,5 kwadraat. Dat is dan 1x 2,5kwadraat per groep van 4 lampen. Zelf zou ik voor 5x4kwadraat gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou het net gaan schrijven Racker...+1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat hij bedoelt 4x2,5 kwadraat. Dat is dan 1x 2,5kwadraat per groep van 4 lampen. Zelf zou ik voor 5x4kwadraat gaan.

Danke Racker!! :P dat is dus 5 X 4 mm dikte toch? heb je miss een foto van hoe die kabel eruit ziet? is wat makelijker zoeken in de bouwmarkt.. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"kost weer veel tijd en benzine voor hem en mij ook geld"

 

Ja, dat is ook echt een probleem wanneer je 12x 600W hebt... stel je voor dat je je zaken eens goed voor elkaar kreeg en dat dat dan ook nog geld kost zeg.

 

En succes bij het zoeken van 5x 4mm2 in de bouwmarkt... Het is duidelijk dat je precies weet waar je mee bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou rook eerst eens een jointje voor je zo n reactie plaatst. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou nou rook eerst eens een jointje voor je zo n reactie plaatst. :P

 

Je hebt gelijk Piet, maar zulke mensen halen het "leuke" er voor mij een beetje af... Geen benul en dan ook nog een ander voor hun karretje spannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 4kwadraat is niet de dikte maar het oppervlakte van de koperen kern in de kabel. Een bouwmarkt heeft dat niet. Je shop waarschijnlijk wel.

 

Op een foto zie je dat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou nou rook eerst eens een jointje voor je zo n reactie plaatst. :wub:

 

Je hebt gelijk Piet, maar zulke mensen halen het "leuke" er voor mij een beetje af... Geen benul en dan ook nog een ander voor hun karretje spannen.

 

 

ik snap wat je bedoeld :)

maar ja niet iedereen is hetzelfde (gelukkig :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij de 12 lampen over 3 groepen wilt verdelen het je dus 3 kabels nodig van minimaal 3x2.5 kwadraat.

 

Deze kabel heeft 3 aders te weten bruin/blauw en groen/geel.

 

Theoretisch is2.5 kwadraat meer dan genoeg aangezie 4 lampen 2.4kw zijn en als je groep 16 ampere is afgezekerd mag je per groep ruim 3.7 kw belasten.

 

Ik als electricien zijnde zou toch ook voor minimaal 4 of 6 kwadraat gaan.

 

Is toch wat veiliger mbt hitte ontwikkeling in de kabel.

 

Let wel: je mag maar 1 groep door 1 kabel jetsen!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
"kost weer veel tijd en benzine voor hem en mij ook geld"

 

Ja, dat is ook echt een probleem wanneer je 12x 600W hebt... stel je voor dat je je zaken eens goed voor elkaar kreeg en dat dat dan ook nog geld kost zeg.

 

En succes bij het zoeken van 5x 4mm2 in de bouwmarkt... Het is duidelijk dat je precies weet waar je mee bezig bent.

gast hou je domme comentaar voor je!! volgens mij weet jij niet waar je mee bezig bent... :P kweken kan ik wel maar electra laat ik liever aan iemand anders over die er verstand van heeft ivm veiligheid. dus als ik het iemand anders laat aanleggen weet ik niet precies waar ik mee bezig ben?? :wub: gast rook je nog een maar hou je comentaar hier voor je!!

 

@ racker,Bedankt voor je hulp ik weet wat me te doen staat! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
"kost weer veel tijd en benzine voor hem en mij ook geld"

 

Ja, dat is ook echt een probleem wanneer je 12x 600W hebt... stel je voor dat je je zaken eens goed voor elkaar kreeg en dat dat dan ook nog geld kost zeg.

 

En succes bij het zoeken van 5x 4mm2 in de bouwmarkt... Het is duidelijk dat je precies weet waar je mee bezig bent.

gast hou je domme comentaar voor je!! volgens mij weet jij niet waar je mee bezig bent... :P kweken kan ik wel maar electra laat ik liever aan iemand anders over die er verstand van heeft ivm veiligheid. dus als ik het iemand anders laat aanleggen weet ik niet precies waar ik mee bezig ben?? :wub: gast rook je nog een maar hou je comentaar hier voor je!!

 

@ racker,Bedankt voor je hulp ik weet wat me te doen staat! :)

 

Jep, te beroerd om een paar honderd uit te geven, maar dadelijk wel 20k cashen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte zin ekhart :P :wub: :) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht....

 

Wat zijn we weer snel met oordelen hier.....

 

Hoop dat de ts zn antwoord heefd gekregen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...