Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietlutvlierefluiter

kilowattuurmeter kapot?

Recommended Posts

Beste forummers hier een vraagje, een paar maanden terug ging mijn ouderwetse killowattuurmeter

kapot. Nou vind ik het al raar dat een kilowattuurmeter zo snel kapot gaat, bij 5000 kwuur maar vond

het helemaal raar dat die schijf wel draaid maar die teller niet, hij blijft staan op 4999.

Het bleef me wel een beetje bij en ik vond het raar dus ik bleef denken maargoed is een ouwerwetse en hij was voor weinig gekocht bij de gamma dus het zal wel.

Nu een paar maanden later kom ik erachter dat ze de kilowattuurmeter op de camping vervangen hebben mijn stand op mijn eindafrekening stond op een andere waarde en toen ik na een korsluiting mee ging met de beheerder zag ik allerlij dingen met pijltjes met een ander kavelnummer. Misschien dat die ook kapot is gegaan dus?

 

Nu zit ik dus met het mysterie en de vraag: kan een kilowattuurmeter kapot gaan door assimilatielampen?

of heeft het een andere oorzaak, het gekke toeval is dat de buren nu ook een kapotte meter hebben dat zijn er dus 3 kapott kilowattuurmeters in totaal.

Nou ken ik wel electromensen en heb ik zelf ook voor geleerd maar zoals de meeste electromensen wel weten is de electro een heel breed vakgebied en kan je nimmer nooit alles weten.

 

nog even voor de info ik heb 2 normale philips vsa. ik zat al te met van alles in mijn hoofd dat het door de piekstroom van die dingen kan komen of door de faseverschuiving maar omdat ik daar niet genoeg verstand van heb hoopte ik dat iemand me hier mee op weg kon helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel raar ja en eerlijk gezegd geen idee als het aan de lampen kan liggen zou je meterkast laten na kijken misshien is het spul gewoon oud ? geen "slimme" meter nemen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt het trouwens uit of je een vsa of evsa hebt kwa detectie? ik las wel iets over stuursignalen

die verstoord worden door de frequentie van assimilatie lampen en of vsa en dat ze dat kunnen meten.

is dat waar? en kan ik er wat aan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het kunnen dat er 400 volt door de meter is gegaan ?!?

daar kunnen ze namelijk helemaal niet tegen .

ik heb op een camping gewerkt in een grijs verleden en toen werd een stroom kastje omver gereden en waren ook alle

meters na dat kastje naar de klote .

 

dat zou kunnen gebeuren als er een nul losgetrokken word .

 

dan zou je ook kapotte apparatuur moeten hebben....

 

zo maar een idee ...

 

aan de lampen zal het niet liggen ... frequentie blijft 50/60 hz :P

 

enne ... vsa's geven netvervuiling .. en daar is de netbeheerder niet zo blij mee en deze kan opgespoort worden.

dr zijn volgens mij apparaatjes voor... maar zijn meerder wegen om netvervuiling tegen te gaan .

 

ik weet niet zeker of dit ook voor evsa's van toepassing is maar geloof van niet .

 

evsa's zijn wel 1000000x veiliger als die andere spartaanse dingen :wub:

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen verstand van hoe het kapot heeft kunnen gaan.

Maar 1 ding wil ik je wel voor behoeden: Kijk uit dat die energiemaatschappij je niet probeert op te lichten.

Heb het eens gehad dat ze mijn beginstand hebben doorgegeven van toen ik in mijn huurhuis ging wonen, wanneer ik overstapte naar nuon.

Dit bedrijf heeft mij dus alle stroom dubbel laten betalen!

Na veel bellen en ouwehoeren niet tot een oplossing gekomen en toch maar de rekening betaald.

 

Achteraf had ik gewoon een LAT- Advocaat moeten inschakelen. (LAT= een advocaat die 2 uur aan een zaak werkt) koste in mijn geval maar 76 euro als ik het had gedaan.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
het helemaal raar dat die schijf wel draaid maar die teller niet, hij blijft staan op 4999.

 

Het 4tje in de teller gaat niet naar 5. Heeft niks met je hobby te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo maar een idee ...

 

aan de lampen zal het niet liggen ... frequentie blijft 50/60 hz :P

 

enne ... vsa's geven netvervuiling .. en daar is de netbeheerder niet zo blij mee en deze kan opgespoort worden.

dr zijn volgens mij apparaatjes voor... maar zijn meerder wegen om netvervuiling tegen te gaan .

 

ik weet niet zeker of dit ook voor evsa's van toepassing is maar geloof van niet .

 

evsa's zijn wel 1000000x veiliger als die andere spartaanse dingen :wub:

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

 

ik heb geen kapotte apparatuur. misschien dat het allemaal gewoon toeval is en/of slecht aangesloten.

misschien door een kortsluiting.

ik blijf het raar vinden maargoed.

Als iemand me daar meer over kan vertellen over die apparaatjes tegen netvervuiling graag,

ik zou niet weten hoe ik dat op moet zoeken op internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, maar als de schijf draait en het telwerk niet, dan ligt dat niet aan de lampen ofzo. Telwerk kan daardoor niet kapot want dat is gewoon een mechanisch dingetje. (maak maar open :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ging ook meer in op de netvervuiling waar hij niks over kon vinden.

ik bedoelde niet dat de meter daar van stuk ging ( misch niet duidelijk genoeg getyped)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netvervuiling doen we allemaal vrolijk aan mee. Ik kijk ergens tv mbv een adapter die het tv signaal door de netvoeding stuurt. Mooi geen beeld meer om 21:30u.

 

Sperfiltertje is dan idd de oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...