Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

2400 watt 1 groep

Recommended Posts

Beste elektrotechneuten.

 

Simpele vraag.

 

4x gavita pro 600w el 400v + evsa op een davin dv 14. 1 groep, die verder 0,0 belast wordt.

 

Is dat ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes yes,, heb zelf

 

6x600watt 400volt=3600 op een groep, (moet er wel voor de rest helemaal nix anders op staan wat stroom verbruikt)

 

Meende dat het 3680 was wat je max kan belasten over een groep.!

 

Grts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de kans in jou geval niet groot dat je stroom eraf vliegt met inschakelen? Ik meen me te herinneren dat je een groep niet dusdanig kan belasten. Maar hier maak ik uit op dat 4x wel moet lukken, lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600watt =2400 watt

4x150watt(vsa)=600watt

 

gezamelijk 3000watt genoeg marge lijkt me?

 

opstartpiek weet ik alleen niet van de evsa

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis een aparte groep waar verder nix op word geschakeld als puur en alleen de lampen,, heb dit laten fixen door iemand die ook stroomboer is voor zijn beroep dus dat zal wel goed zitten..

 

Zitten nu op de 5e week totaal en nog nix geen problemen gehad met in schakelen..

 

Dus idd die 4 moet dan zeker gaan,, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 keer 600 watt vsa was toch max op 1 groep en 5 keer 600 evsa omdat de evsa minder verbruikt en niet zulke hoge pieken haalt ?

overigens zou k zelf die 4 keer 600 watt evsa wel even vertragen hoor maar das meer voor mn eigen gevoel denk k :P

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze al 5 weken staan moeten die laatste ook geen probleem zijn als ie het al zo lang getrokken heeft :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet goed om je groep en de installatie voor langere tijd volop te belasten, dus de volledige 3680 Wat. (230V x 16A)

volgens mij is de stelregel max 75%, dus ca. 2700 Wat.

 

4 x 400 zou dus wel kunnen, er zal ook nog wat gebruikt worden door de Evsa's.

 

Wat zwakke schakels in het geheel kunnen zijn, zijn wandcontactdozen en stekkers. ik zou daar een goed alternatief voor zoeken,

deze BV

Met passende wandcontactdoos. Of via een werkschakelaar zodat je alles wel veilig kunt afkoppelen, zonder eerst naar de groepenkast te lopen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

hehe zie dat er zelfs op gereageerd heb. maarja meningen verschillen dus. op save adviseren is altijd het makkelijkste.

 

allicht 2 x davin dv 12 gebruiken, op elk 2 lampen. en 2 minuten later inschakelen ??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn ogen met een evsa niet nodig, weet alleen niet wat de opstartpiek daarvan is, heb ergens gelezen 2ampere volgens mij, zal even het bericht opzoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan makkenlijk!!

de evsa van de pro verbruikt max 60 watt!!

 

 

die 4 lampen is net iets meer dan 2x1150 gavita en dat gaat ook prima :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x 600 w + evsa wordt ook afgeraden door whazzup lees ik.

 

bij mij is t wel zo, dat ik de 4e alleen op 12 uur draai aangezien ik met een paar dagen al om ga. weet niet of dat nog uitmaakt

 

maar wil het wel helemaal op save spelen. de 1 schijft een evsa gebruikt 150 watt de ander 60?

 

2400 watt + 4x 60 = 2640

 

75 % van 3600 watt =2700 watt

 

dus dan zou het moeten kunnen, inschakel piek is tijdelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 watt maar? d8 150watt gelezen te hebben... maar in mijn ogen moet het ook gewoon kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha en k dacht dat b.v de lumatek 600 watt evsa maar 30 watt verbruikte ben nu toch wel benieuwd wat ze daadwerkelijk verbruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theoretisch is 4 x 400W plus de extra last van de EVSA's geen probleem.

Een beetje Ferrarie loopt rond de 300.... Maar hoe lang blijft ie heel als je dat steeds doet :P

 

De vraag is welk risico je wilt lopen.

Als je de beschikking hebt over een extra groep zou ik die zeker gebruiken.

 

Be safe!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overhead van 30watt zal idd wel meer in de richting komen. Die dingen hebben toch softstart? Ofniet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yes yes,, heb zelf

 

6x600watt 400volt=3600 op een groep, (moet er wel voor de rest helemaal nix anders op staan wat stroom verbruikt)

 

Meende dat het 3680 was wat je max kan belasten over een groep.!

 

Grts.

 

wattages optellen ..zo werkt het niet.... :)

 

heeft dat mannetje een ampere tang gebruikt :) ....?

 

en hij gaf garantie tot de deur zeker.... B) .....alles zwaarder gezekert zeker.... :( ...ja tis zijn pand niet....klant is koning...u vraagt...wij draaien... :wub:

 

laat iedereen zich maar houden aan de adviezen van whazzup hier op wf... :P ....dat pas advies....wat rick doet is levensgevaarlijk---

 

dan heb ik liever een pro naast me wonen met 2x20 lampen :P ...dan slaap ik wel lekker... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yes yes,, heb zelf

 

6x600watt 400volt=3600 op een groep, (moet er wel voor de rest helemaal nix anders op staan wat stroom verbruikt)

 

Meende dat het 3680 was wat je max kan belasten over een groep.!

 

Grts.

 

wattages optellen ..zo werkt het niet.... :)

 

heeft dat mannetje een ampere tang gebruikt :) ....?

 

en hij gaf garantie tot de deur zeker.... B) .....alles zwaarder gezekert zeker.... :( ...ja tis zijn pand niet....klant is koning...u vraagt...wij draaien... :wub:

 

laat iedereen zich maar houden aan de adviezen van whazzup hier op wf... :P ....dat pas advies....wat rick doet is levensgevaarlijk---

 

dan heb ik liever een pro naast me wonen met 2x20 lampen :P ...dan slaap ik wel lekker... :P

 

 

Heb gelijk ff gebeld en het is allemaal zwaarder afgezekerd dan de normale 16a..

 

100x excuses voor verkeerde info, tzat me zelf ok nie lekker dus gelijk ma ff gebeld.!

 

En ja hij heeft een ampere tang gebruikt, geen garantie tot aan de deur carpe, tis mn broer, die wilt me nie dood hebben..;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft je broer ook dikkere kabels aangelegd er voor of loopt alles gewoon over 2,5mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een dikke 4kwadraat grond kabel van de garage na het huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm gebruik al 2 groepen, op andere groep zit mn rand aparatuur en een elektrisch kacheltje.

 

maar heb even onder mn neus gewreven. ik wil geen onnodig risico lopen dus ga een verlengsnoer neerleggen voor het kacheltje. daarin voor in de plaats een extra schakelkastje met 1 lamp.

 

bedankt voor de goede adviezen weer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...