Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mariajuana

Wat vind u ervan?

Recommended Posts

Hier het resultaat van mijn plantje, helaas niet zo super zoals ik al had verwacht door de 10 L pot, maar iets is beter dan niets.

Het hangt nu een week te drogen op de donkere zolder en het begint nu redelijk droog te worden, alleen ruiken de toppen nog naar gras.

Hier komt toch als het goed is verandering naarmate ik het langer laat drogen?

Iemand met een wilde gok hoeveel gram dit ongeveer is?

Helaas even geen beter kwaliteit camera ter beschikking.

 

groet'n uut twente

 

IMG_0698_zpsc8e38270.jpg

IMG_0734_zps92d2749c.jpg

IMG_0735_zps1d693ed1.jpg

IMG_0736_zps6f3392e9.jpg

IMG_0737_zps31e08c24.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curen met die handel, te droog is niet lekker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drooggewicht zonder takken en bladeren een gram of 15.

En wat MrWeed zegt, in het donker in afgesloten glazen pot doen en kwartiertje per dag luchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik kan het beste nu alle toppen van de plant plukken en curen?

Ik dacht namelijk dat het eerst 2 weken moest drogen voor je gaat curen.

Dan begin ik er morgen mee want ik wil zo snel mogelijk van die grasgeur af:P.

Hoelang raden jullie het curen aan? De pot moet goed luchtdicht zijn neem ik aan..

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

danku danku, ben echt benieuwd naar de smaak van me plantje, een duidelijke indica als je het mij vraagt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien idd Indica en het is nu geduld hebben. Pas over minimaal 2 maanden gaat de wiet beter ruiken en smaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het na advies in een pot gedaan en de wiet is nu een week gecured.

Maar wat mij opvalt is dat de wiet amper droger wordt en ik nu de eerste tekenen van schimmel zie

Is het normaal dat ik sommige toppen heel makkelijk van het takje kan trekken? Deze takken waren redelijk wit vergeleken met normaal, en het lijkt me rot. Ik heb nu de wiet in een schoenendoos gedaan om het wat extra te drogen, als ze goed droog zijn gaan ze weer de pot in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever te droog,dan helemaal niks door rot! :P

 

Eerst goed drogen inderdaad en dan pas curen.

Als er nog genoeg vocht inzit voor schimmelvorming,krijg je dus gegarandeerd... schimmel. :rofl

 

En overschat het curen ook niet,het veranderd(verzacht) de smaak en de stoned/high verhouding ietwat,maar er is helemaal niets mis met verse,mits goed gedroogde weed hoor.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder andersom,dacht ik,door de afbraak van chlorofyl word het juist steeds lichter van kleur.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net is even gekeken en het blijkt dat ik bij de helft heel makkelijk de toppen van het tak kan scheiden, dit moet wel rot zijn toch? het is nog niet echt duidelijk te zien dus ik ga nog niet alles weggooien.., ik heb de meeste rotte witte takjes weggegooid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mijn planten was de rot eerder grijs dan wit. Mss. andere soort rot? Ik hoop dat je nog wat overhoudt! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook niet slim als ! of andere koekwaus zegt veels te droog wecken die handel hoe kan iemand nu zien op 1 foto of iets te droog is de meeste mensen lezen iets en doen alsof ze het zelf hebben uitgevonden nu je wiet naar de klote is houden ze ook ineens de kaken op elkaar bah als je wiet naar de klote was laat het maar ff weten dan zal ik je 1 lekkere top sturen ,die eerst is gedroogt is en daarna 1 week in de kranten dan zet de zetmeel zich om in suikers en dan wecken in potten tip voor het vervolg niet alles doen wat een of andere zogenaamde exspert denkt dat er loos is groetjes hazelinde

Share this post


Link to post
Share on other sites

de wiet word met de tijd zeg maar grijzig, de groene kleur vervaagt.

 

Ik had een keer NLX uit de tuin ik had nog wat weg gelegd maar was het kwijt geraakt ik vond het na anderhalf jaar weer terug onder wat rommel.

Ik heb nog nooit zulke lekkere wiet gerookt, erg zacht maar wat een klapper was dat.

 

Net als een goede wijn. Moet ff gelegen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik dus ook bij mijn frisian dew, en die was focking smerig, ook al lag ie donker, droog, ruim en 18 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal het topje toch moeten roken wil ik er wat van vinden.

 

:) :) :) :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst goed drogen inderdaad, heb het idee dat ze iets te snel de weckpot in zijn gegaan. Word ook wel heel rap geroepen dat er gecured moet worden terwijl ze nog wel ff moeten drogen.

 

Als de takjes net niet breken kan je ze curen anders krijg je geheid schimmel en vooral met buitenwiet heb je er gauw last van.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...