Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gupsel

3e kweekje 5x kollossus

Recommended Posts

Wat ga je gebruiken om te binden? Heb je daar al over nagedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou cw ik zag dat jij van die handige klemmetjes bij de praxis weg had en daar ga ik zo meteen eens even nakijken,

 

zit me allen nog af te vragen wat makkelijker binden is.. recht scrogg net of half pipe? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd. Ga deze in ieder geval uitgebreid volgen.

Ik zou zeggen halfpipe. Heb je veel minder toppen die in de schaduw van de ander staan en je afstand tot de lamp is voor alle toppen ongeveer gelijk.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het binden blijft hetzelfde hoor :D

Met een halfpipe zou je meer opbrengst moeten krijgen....

Ik heb 2 keer de halfpipe gebruikt en was er zeer te spreken over, maar nu ik me meer gaat verdiepen in het buigen en knakken lijkt me dat net effe wat makkelijker.

Waarom makkelijker? Omdat ik de pot uit de tent bv kan halen en ik kan beter watergeven etc.

Het buigen en knakken is in principe bijna hetzelfde als een scrog alleen je hebt dan geen klemmetjes nodig :D

 

Succes gup :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whatzeggie na wat ik gezien heb valt het denk ik met het licht wel mee... maar het gaat me puur om het binden.. omdat ik bij een horizontaal net echt het gevoel heb dat ik alle stelen moet omknakken? ik bedoel het moet van vertikaal naar horizontaal? :D

 

@cw dus een halfpipe is wel een aanrader? het gaat me dus echt puur om het binden... weet niet hoe flexibel alles is als ik op het punt kom om alles op het net te binden? en hoopte toch wel dat ik me netje vol ga krijgen met 5 dames... 1.10x1.10

 

greetzz gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we het eerst hebben over onkruid,,,

 

een zaaing van 4 week geleden die niet op wou komen in de propegator.. door de flauwigheid de zaadjes in een oude potje grond gedrukt met de bedoeling dat er vast niks meer zou gebeuren en tot mijn verbazing...

gallery_33903_14739_2605901.jpg

 

schijnt zicht kennelijk niks aan te trekken want de temp buiten..

 

ook nog even een blik geworpen in mijn propegator die ik vergeten was.. 1 van de 5 achter gebleven zaden begon ook nog leven te vertonen 2 weken over tijd

 

gallery_33903_14739_1413846.jpg

 

inmiddels in een kleine pot geplaatst en bij de rest toegevoegd om een moedertje van te maken bij m"n maat

 

gallery_33903_14739_977939.jpg

 

gallery_33903_14739_1315488.jpg

 

nog effe 2 picts.. ze groeien echt goed door ondanks dat je nog wel kan zien dat er 2 achterlopen.. maar denk dat ik me daar niet

echt druk over moet maken? :)

 

de grootste zijn al rond 15 cm dus gaat lekker..

 

nog wel een paar vraagjes? eerst nog effe toppen voor het netje opgehangen word?

 

gaan we het netje plaatsen op 25 cm?

 

halfpipe? of een horizontaal net??? :D :huh:

 

2 picca's

 

gallery_33903_14739_2058513.jpg

 

gallery_33903_14739_1441934.jpg

 

 

 

oja critical... bind materiaal :D :)

 

gallery_33903_14739_1360474.jpg

 

komt je bekent voor zeker?? :| heb de hele praxis geplunderd ook al hadden ze maar 3 zakjes..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

up up up up up up..

 

net nog effe 2 fototjes geschoten en het gaat hard... de grootste is al een 20 cm,,

 

hulp en advies kan ik nu wel gebruiken :P :P

 

gaan we nog toppen?/? 1 of 2 xx

 

netje horizontaal of halfpipe?

 

hoe hoog hangen we hem? wil nog wel een beetje water kunnen geven??

 

 

hellluup :)

 

 

gallery_33903_14739_2136578.jpg

 

gallery_33903_14739_2541354.jpg

 

gallery_33903_14739_1335111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gup,

 

 

Allereerst zou ik als ik jou was die stekker uit je hok halen voor je eigen veiligheid maar ook die van je buren :)

Het gaas hang je +/- 25 a 30cm van de bovenkant van je potten, dus ik zou als ik jou was dat gaas al lekker ophangen....

Hoe je hem wilt hangen (halfpipe of horizontaal) is helemaal jouw feessie :lol:

Als het dalijk lastig gaat worden met watergeven dan zou je een drukspuit aan kunnen schaffen.

Die drukspuit haal je ook gewoon bij de praxis voor nog geen 2 tientjes van het merk gardena..... topding :P

 

Ik hoor het wel als je nog wat wilt weten gup ....

 

 

See Ya :P

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cw,,, 25 a 30 cm he,,,

 

 

PSSSSSSTTT>..

 

het was wel effe zweten,,, en heb een plantje geraakt lichtelijk die hopelijk wel bijtrekt maar het resultaat

 

gallery_33903_14739_1299526.jpg

 

gallery_33903_14739_1406273.jpg

 

gallery_33903_14739_1055304.jpg

 

 

ook heb ik de lamp nog anders gehangen,,, met de scrogg mee zegmaar..

 

tips en tricks welcome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb antwoord gegeven op je vragen over de PB, sorry voor de late reactie :P

 

Het gaat lekker, je hebt mooi op tijd getopt. Zorg dat je de grootste uitlopers naar de oplopende zijkanten legt en helemaal omhoog laat komen tot de toppen ter hoogte van de lamp zijn (letterlijk naast de lamp horizontaal gezien).

 

Succes met je ronde :P

 

Groetjes,

Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo twitchy

 

bedankt voor je reply , zoals ik zei via pb,,, veel lezers weinig schrijvers ;)

 

heb de grootste plantjes buiten om zoals je ziet en de wat kleinere int midden,,

 

de afstand die jij aangeeft begrijp ik nog niet helemaal ik houd de lamp nog steeds een 40cm

van de planten af,,, maar ik moet alles wat ik op zei bind zo hoog al de lamp laten komen?,

krijgen ze dan wel genoeg licht?? :)

 

 

nog 3 picca's kon het niet laten

 

 

gallery_33903_14739_2800486.jpg

 

gallery_33903_14739_2097106.jpg

 

gallery_33903_14739_2054020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het slim doet, is de afstand van de planten op het horizontale deel van je netje tot de lamp even groot als het verticale deel, dat is de kracht van half-pipe scroggen! Overal moeten de toppen dus 35 - 40cm van de lamp liggen, dat is ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twitchy ik begrijp je.. thanks..!! zo weer effe poolshoogte nemen bij de dames.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand trouwens enig id hoe het met de groei en doorgroei potentie zit van de kollosus,,

zit momenteel 2 week op 18/6 geloof ik en ben nog ong 3 tot 5 cm van het net verwijderd??

wou het netje toch wel vol hebben???? :)

 

momenteel

vega en rhyzotec,, voeding 300ml pp

 

lamp aan 25,2

lv 49

 

lamp uit 19,6

lv 46

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu ook Kolossus staan. Zit op dag 27 12/12 en ik kan je zeggen: ze groeien als kool! Groot groeipotentieel en die half-pipe gaat zeker volgeraken. Eerste drie weken 12/12 gaan ze echt nog omhoog schieten. Ziet er goed uit hoor! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben benieuwd.. heb net effe poolshoogte genomen,, ze zitten momenteel aant net te knagen,, tgaat niet hard maar giet wel mooi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit!

 

netje graakt zeker gevuld, ik wacht meestal tot netje 60% gevuld is met omschakelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bambroo,, dan mag ik nog wel effe.. de eerste scheuten marcheren al door het net,,

 

momenteel lamp uit 19 graden lv 59

lamp aan 26 graden 55 procent,,

 

gallery_33903_14739_2258417.jpg

 

gallery_33903_14739_1943346.jpg

 

gallery_33903_14739_1023468.jpg

 

gallery_33903_14739_1693124.jpg

 

gallery_33903_14739_492576.jpg

 

door het toppen zijn ze lekker in de breedte gaan groeien... ik hoop echt dat ze deze dagen door het net gaan knallen!!

 

water geven geeft al problemen,,, als het lukt ga ik vanavond nog naar de praxis of morgen..

 

 

wat vinden de forumers er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed toch, goeie waarden, mooi groen, en het net zal eerdaags doorgroeid raken.

Nadat je in een later stadium gedieft hebt moet het wateren weer beter gaan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krasi,, heb me een gietertje gehaalt bij de intratuin met lange tuit.. kan er iets beter bij maar mag hopen dat ik met 1 a 2 week wel mag dieven.. ze groeien nog wel door maar heb er een hard hoofd in .. weet niet wat normaal is aan voorgroei bij een scrogg??

 

nog 2 plaatjes met lamp uit

 

gallery_33903_14739_501778.jpg

 

gallery_33903_14739_2472726.jpg

 

lamp ook wel een paar cm hoger gehangen.. 40 cm vanaf de toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze gieter, http://www.bonsaishop.nl/overigen/gieters/...er.html....echt een topding en handig wateren.

 

Je planten zien er goed uit hoor, ze komen nu door het net heen, dus dat gaat goed, mooi groen zijn ze ook, , na de omschakeling op 12/12 gaan er ruimten ontstaan tussen de internodes door de groeispurt, dan kan je mooi dieven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krasi,,

 

de link werkt jammergenoeg niet? het duurt vast nog effe naar 12/12? ik weet niet of je mijn topic een beetje volgt maar

probeer zo veel mogelijk fotos te plaatsen voor het punt dat ik moet beginnen met vast nagelen.. enof daarna omschakelen?

 

greetz gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...