Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gupsel

3e kweekje 5x kollossus

Recommended Posts

mijn 2e kweekje heb ik afgesloten ala 0.81 gram per watt... op een 400 watt lampje(sannie jack herer)

 

dit keer gaan we voor de gram per watt.

 

opzet

 

5x18 liter pot

400 watt lampje

250m3 afzuigertje

buisventilator als inblaas

 

voedings lijn van canna zeer goed bevallen

canna rhyzotec

canna vega

canna flores

canna pk13/14

canna boost

 

 

potgron denk weer de special gold mix.. is mij aardig goed bevallen

deze ronde gebruiken we ook een ontvochtiger.

 

heb gistere de kollossus fem 5x binnen gekregen en deze vandaag in de propegator gezet

en nu maar wachten op het ontkiemen

 

het is de bedoeling om dit keer met een scrog netje te werken. dus tips zullen meer dan welcome zijn.

 

we gaan van start met de eerste foto

gallery_33903_14739_2105847.jpg

 

greetzz gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel succes met deze ronde en gaan voor de gram per watt

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolossus heeft zo'n 10 a 12 weken bloei nodig, niet de korte tijd die staat aangegeven op Sanniesshop - ik zeg het nu maar vast.

Daarnaast wel een erg mooi soortje, heeft ook al voor mooie resultaten gezorgd bij meerdere mensen hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii gupsel ,

 

Heel veel succes met deze ronde ben erg benieuwd wat het gaat doen en worden zal je volgen :P

Groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Gupsel, mooi en lekker soortje idd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier en succes met je nieuwe ronde Gupsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kwik ik kweek thanks man

 

@markz.. ja ik heb het her en der al gelezen .. maar de jack herrer had ook 10 tot 13 week nodig en die heb ik ook binnen 10 week om kunnen halen.. dus we zullen het zien. en ben benieuwd naar de kracht van de kolossus

 

@pacman.. he knuppel we zullen het zien he. gewapend met de ontvochtiger op naar de volgende kweek

 

@krasi fijn dat jij er ook weer bij bent!! zal het vast nodig zijn :P

 

@tune bedankt voor het kijken en stay tuned

 

 

 

 

to do list.

 

momenteel nog niks zichtbaar na 1 dagje in de propegator uiteraard.

heb vanmiddag gewinkelt voor de gold label special mix. heb alles startklaar

gezet in het hokje maar er zijn nog wel wat dingen waar ik niet over uit bent.

 

 

hoogte scrognet

hoelang 12/12

waar de ontvochtiger te plaatsen

 

 

had zelf naar aanleiding van andere topics de kolossus tot 25 cm te laten groeien en dan het scrog netje op te hangen.

maar wanneer naar 12/12 schakelen?

 

en mijn kleine en makkelijke ontvochtiger is maar 50cm hoog maar waar ga ik deze settelen ?? onder het scrogg nett?

 

 

als iemand nog tips heeft ,graag <_<

 

greetzz gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lv ontvochtiger moet op top hoogte zoek een houten kastje bij de kringloop +- 1 a 2 euro heb ze er een:) ik zelf heb hem wel ingepakt met witte zeil voor reflectie en zie makkelijker als het vuil is , als je je netje plaatst op 25cm en laat het z'n 3/4 vol groeien dan op 12/12 ... << dit laatste heb ik van het lezen maar geen ervaring mee De LVér wel :P

 

Succes en groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pac,

 

dus als ik slim ben ga ik mijn ontvochtiger ophangen?

 

de bedoeling was 25cm boven de pot .. ken de groeipotentie van de kolossus niet en wil alles wel graag vol hebben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gup,

 

 

Toch maar aan de scrog?

Leuke ervaring die scrogmethode maar soms een beetje lastig om ergens bij te komen (bij mij dan)

Idd je net 25cm boven je pot hangen en lekker goed vol laten groeien en dan de klok om....

Gewoon foto's erop knallen dan wordt je vanzelf wel geholpen hier op het forum... ik kan het weten <_< :P

NIet bang zijn om ze vast te nagelen want het is en blijft onkruid he??

 

 

Suc6

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ critical

 

we gaan nu voor de scrogg he.. inmiddels gewapend met de fem kolossus gaan we het dit keer wel door zetten.. dit was de vorige keer niet mogelijk ivm man vrouw gebeuren. morgen komt er weer een updatetje betreft de ontvochtiger en ik hoop ook dat de zaadjes gaan opkomen , heb ze zondag middag laten settelen in de propegator en zie tot vandaag nog geen wit puntje of iets..

dus hoop dat we morgen meer geluk hebben :P had gelezen dat meer mensen dit wel eens hebben gehad. vorige keer had ik al 4 die naar 2,5 dag opkwamen.. hopen dat het goedkomt

 

en dat van dat onkruid daar ben ik met de sannies jack wel achter gekomen <_< we gaan ons best doen

 

 

@blackseeofgreen ... we gaan het proberen en blijf erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me zaadjes in de spongepot druk zorg ik er wel voor dat ik daar waar hij open gaat in de aarde druk , zodat hij altijd alleen maar kracht nodig is de zaadhuls naar boven drukt , ook heb ik me propagator op een hoge plek staan waar de temp min 20cel is bij mij zijn altijd alle zaden boven gekomen , dit duurt wel 3 a 4 dagen dat je ziet het openbreekt en dan gaat het snel :P

De lv ophangen zou kunnen maar weet niet als je tent dat houd ? trouwens laat je je propagator wel 24uur het licht aan? constant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pac,, de lv heb ik gisteravond opgehangen. heb even een plankje gemaakt in mijn hokje. dus staat nu zo hoog mogelijk zal vanavond een foto posten. en betreft de zaadjes.. alles net zo gedaan als de vorige keer en uiteraard 24 pd licht dus we zullen het zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

update... de zaden vallen me zwaart tegen.

 

1tje is een cm of 2 hoog 1tje laat wat witst zien en heb de neiging dat er nog eentje uitkomt.. dit na 6 dagen.

 

de sjs kwam toen bij mij alle 10 binnen 4 dagen op.. heb het net zoals de vorige keer gedaan dus daar ligt

het niet aan. mag hopen dat morgen de rest boven komt anders gaat die zwaar mislukken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders haal je de zaden eruit en ontkiem je ze tussen watten of wc papier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste foto.. weer

 

heb ze alle 5 in de potten zitten . 2 van de 5 hebben er al blaadjes door en de andere 3 hebben allemaal al een wit piemeltje.. dus hopen dat het een beetje bijtrekt vandaag

 

gallery_33903_14739_809226.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels zijn we 3 week verder...

 

door de tegenslagen met het kolossus zaad. heb ik na gemailt te hebben met sannie 5 nieuwe zaden bestelt en 5 gratis bij gekregen

(sannie bedankt :verrygood ).

deze zaden in de propegator gedaan en van de 10 zijn ditmaal 5 uitgekomen. genoeg voor de kweek. de andere 5 zijn wel opengescheurd maar tot de dag van vandaag niet boven gekomen.

 

inmiddels 2 week verder in de groei doen de plantjes het goed.. je kan wel zien dat er 2 iets achter liggen maar hoop dat dit

wel bij trekt.. ze zitten lekker in de special mix en zitten alleen nog op water rantsoen. 200 ml perdag met 18 uur licht.

 

gallery_33903_14739_2796782.jpg

 

gallery_33903_14739_2051054.jpg

 

gallery_33903_14739_1261378.jpg

 

gallery_33903_14739_47465.jpg

 

gallery_33903_14739_121095.jpg

 

gallery_33903_14739_1908914.jpg

 

lv 45%

bij 18 graden.. lamp ging net aan.. (koud weer) misschien binnenkort bij verwarmen.

 

lamp aan 25 graden

lv 32%

 

gallery_33903_14739_2127972.jpg

 

ook heb ik mijn lv problemen op te lossen met een mooie luchtontvochtiger.. deze heb ik zo hoog mogelijk geplaatst.

maar helaas hoef ik hem nog niet te gebruiken.. misschien met het weer te maken maar ik weet het niet.. we zullen zien wat de kweek doet

 

gallery_33903_14739_2172613.jpg

 

 

vanaf nu was het de bedoeling om wekelijks een update te houden..

 

to do list

 

scrognet halen en maken

voedings vat maken met temp regeling en pompje

 

 

future plan"s 600 watt lampje

 

 

greetzzzz gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Gupsel

 

Leuk verslag...

Wel een tegenvaller van die kolossus, heb er ook al veel mooie verslagen van gezien hier op het forum een goede opbrenger. Maar dat ze zo slecht ontkiemen is toch wel kutje...

Wou ze zelf ook gaan bestellen voor mijn volgende kweek maar begin nu te twijfelen 5 van de 10 hmmz :verrygood

Iniedergeval veel succes met je kweek...

 

Grtz GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

he growking..

 

misschien ligt het ook wel aan mijn manier van ontkiemen.. of heb flinke pech gehad.. ik moet wel zeggen als je ze bestelt

en het zit tegen.. sannie is niet te beroerd om je uit de brand te helpen das mijn ervaring.,

 

en ja ik hoop dat ze het dit keer goed gaan doen.. heb zin in scroggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch allemaal goed gekomen als ik kijk naar de foto's ziet er goed uit toch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je ronde

 

P.s. ik heb meer als 30 kolossus zaden laten ontkiemen, er is er nog nooit 1 niet opgekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey Gupsel!

 

Succes met je ronden!

Ik blijf je volgen.. ben erg benieuwd naar de Kolossus...

Heb er zelf 15x Kolossus fem besteld... heb er 9 plaatsjes.. denk dat t wel goed komt!

 

Shivaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gup,

 

 

Kom maar op met die scrog gast, laat maar eens zien hoe het moet. :D

Kollossus is een mooie opbrenger dus dat moet haast wel goedkomen, maar kijk uit met rot en zeker met scrog.

Ik heb het zelf mee mogen maken en heb het ook bij verschillende verslagen al gezien dus .....

 

Ennuh goed idee die folie :D :huh:

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pac... ja uiteindelijk is het wel goed gekomen... en dit keer zo mn best gedaan met de luchtontvochtiger maar even niet nodig nu :D en ja.. ze zien er fris uit nu..

 

@draimion,,, thanks man..,, en ja.. net wat ik zeg .. kan ook gewoon es tegen zitten he

 

@shiva..thanks en ja.. ik loop inmiddels wat op je voor dus lees maar lekker mee misschien handig voor jouw,,..

 

@critical widow... cw is dr ook weer bij,, het scroggen heb ik zin in.. maar oei wat spannend, hoop dat de scrog

meester zich ook nog effe zal melden,, Wat Rot betreft , dit heb ik jammergenoeg zelf ook mogen meemaken in

week 11 van mijn sj's en heb daarop een ontvochtiger geinstaleerd dus hoop dat ik hier wel goed op voorbereid ben,,

 

enne dat folie heb ik van jouw afgekijkt he :huh:

 

 

 

net nog effe gekeken,, lamp uit 17 graden lv 45% (dit is nu wat hoger omdat ik de voedings emmer in het hokje heb)

 

morgen pompje + verwarming aanschaffen voor voedings emmer,, en kga nu echt de temp in de gaten houden,,

het is behoorlijk koud.. hoop uit te komen op een 20 graden lamp uit 25 lamp aan.. effe kijken hoe we dat aanpakken

 

tips en tricks meer dan welcome..

 

greetz gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...